نحوه عملکرد آر اف فرکشنال ترمیا
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / کاربردهای آر اف فرکشنال ترمیا در جوانسازی پوست

کاربردهای آر اف فرکشنال ترمیا در جوانسازی پوست

امروزه بر اثر عواملی مانند افزایش سن، آب‌ و هوای آلوده، قرارگیری مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید، بیماری‌ های نادر و ... پوست دچار چین‌ و چروک ، پیری زودرس، ایجاد لک، ایجاد خط و خطوط و ... می شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت پزشکی، تجهیزات و دستگاه‌ های بسیار پیشرفته ای برای جوانسازی پوست و برطرف کردن ایرادات سطحی پوستی به وجود آمده ‌اند که یکی از این تجهیزات بسیار پیشرفته، دستگاه آر اف فرکشنال است.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه آر اف فرکشنال از امواج رادیویی آر اف برای جوانسازی پوست استفاده می کند و تمامی ایرادات و مشکلات پوستی را در مدت زمانی بسیار کوتاه از بین می ‌برد. این درمان، یک درمان غیر تهاجمی و غیر جراحی است که افراد در سنین مختلف می ‌توانند از آن استفاده کنند. دستگاه ترمیا نیز نوعی روش جوانسازی بافت پوست بوده و جدیدترین دستگاه آر اف فرکشنال می‌ باشد. در واقع می‌ توان گفت که دستگاه ترمیا، آخرین نسل از آر اف است و با تحریک الاستین و کلاژن سازی در زیر پوست، سبب جوانسازی پوست صورت می‌ شود.

آر اف فرکشنال ترمیا چیست؟

دستگاه لیزر فرکشنال ترمیا، آخرین نسل آر اف فرکشنال یا RF است که مزایای زیادی را برای پوست به ارمغان می آورد. این دستگاه دارای تأییدیه FDA آمریکا بوده و مجهز به کارتریج سوزنی می باشد. این کارتریج از یک تکنولوژی بسیار مدرن برخوردار و متشکل از تقریباً 160 سوزن بسیار ظریف می باشد. این سوزن ها با ظرافت بسیار بالای خود و ایجاد سوراخ هایی به قطر یک نانومتر، به جز درمان منافذ پوست، تولید کلاژن و الاستین را که ترمیم بافت پوستی را به همراه دارند، شامل می شوند.

این سیستم برخلاف سایر RF فرکشنال ها، مجهز به فناوری هوشمند تشخیص میزان انرژی ورودی و نیز انجام طیف وسیع تری از درمان ها می باشد. در واقع، دستگاه ترمیا، اولین و تنها دستگاه نانو فرکشنال RFاست که فرسایش، انعقاد و اثر حرارتی را با حداقل آسیب به اپیدرم با عملکرد هوشمند ترکیب می‌کند. این عملکرد ترکیبی هوشمند، طیف گسترده ای از بیماری های پوستی و رضایت کامل بیمار را تضمین می کند.

کاربردهای آر اف فرکشنال ترمیا

مزایای آر اف فرکشنال ترمیا

  1. پوشش سطح بیشتری از پوست و در نتیجه درمان مؤثر و سریع‌تر
  2. انتقال انرژی به هر سوزن به‌صورت جداگانه و تولید انرژی همگن و یکنواخت و حذف مناطق مرده
  3. توانایی کنترل کامل ابلیشن و به‌طور همزمان در طول درمان
  4. درمان بدون درد
  5. کاربری آسان برای اپراتورها (پایین بودن ضریب خطا)
  6. بیشترین انرژی در بین دستگاه‌های موجود با انرژی 62 میلی ژول در هر سوزن و انرژی در هر شات، حداکثر 10 ژول (3 برابر دستگاه‌های مشابه)
  7. زمان بهبودی بسیار کم، بدون درد و PIH حتی در پوست‌های تیره
  8. سوختگی غیراپیدرمی و قابل استفاده برای انواع پوست
  9. توانایی استثنائی برای ایجاد پروتکل درمانی خاص برای لیفت و کاهش پیری، بازسازی و سفت کردن پوست
  10. نرخ پوشش‌دهی بالا، درمان سریع و ایمن
آر اف فرکشنال ترمیا

نحوه انجام آر اف فرکشنال ترمیا پوست

پزشک در ابتدا نوع و تیپ پوستی شما را مشخص می کند تا بداند چه میزان گرما برای تحریک کلاژن سازی پوست شما مورد نیاز است. امواج آر اف به لایه عمقی پوست مخاطب نفوذ کرده و با دمای بین 122 تا 167 درجه فارنهایت محیط را گرم و تحریک برای تولید کلاژن می کند. پزشک با توجه به میزان گرمایی که تشخیص می دهد برای پوست شما لازم است می تواند از بی حسی موضعی با توجه به تشخیص پزشک استفاده کنید. در این دستگاه با توجه به دمای و میزان گرمایی که به نقطه ی مورد نظر داده می شود لایه ی عمیق تر پوستی را تحریک برای آزاد کردن پروتئین و در نهایت ساخت کلاژن می کند که به این حالت از عملکرد شوک حرارتی نامیده می شود . این درمان با کمترین درد و در مدت زمان بسیار کوتاه که کمتر از یک ساعت می باشد بهترین عملکرد آزاد سازی کلاژن را برای پوست شما به سر انجام می رساند .

اقدامات قبل از آر اف فرکشنال ترمیا

نحوه عملکرد آر اف فرکشنال ترمیا

دستگاه ترمیا مجهز به کارتریج سوزنی با تکنولوژی بسیار مدرن و برخوردار از ۱۶۰ عدد سوزن بسیاز ظریف (میکرونیدل) است. ابعاد نوک هر سوزن در دستگاه ترمیا ۲۰ در ۱۵۰ میکرون است. ظرافت بسیار زیاد این سوزن ‌ها سوراخ‌ هایی به قطر ۱ نانومتر در پوست ایجاد می‌کنند. که علاوه بر درمان بسیار مؤثر، موجب تحریک کلاژن و الاستین شده که موجب ترمیم بافت پوست می‌شوند. فرایند درمانی دستگاه ترمیا با انتقال فرکانس ‌های رادیویی از طریق تماس ۱۶۰عدد میکرونیدل (ریز سوزن) به سطح پوست انجام می‌گیرد.

این عملکرد در دستگاه ترمیا ضمن ایجاد میکروکانال ‌های نانومتری در سطح پوست با استفاده از گرما باعث تحریک کانال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مجاور می‌شود، در نتیجه باعث افزایش کلاژن و الاستین و تقویت بافت پوست می‌شوند. برخلاف آر اف فرکشنال، سیستم دستگاه ترمیا مجهز به تکنولوژی هوشمند تعیین مقدار انرژی ورودی، برای بهبود عملکرد درمان و همچنین اجرای دامنه وسیع ‌تری از درمان‌ها به نسبت سایر روش‌های درمانی است.

تعداد جلسات درمانی با آر اف فرکشنال ترمیا

نتایج درمان با دستگاه ترمیا پس از انجام هر جلسه درمان و یا جوانسازی پوست به وضوح مشخص است؛ اما برای کسب بهترین نتایج معمولاً ۳ جلسه درمان با فواصل زمانی معین مورد نیاز است. تعداد دقیق جلسات درمانی مورد نیاز به وضعیت پوست شما و نتایج حاصل از دستگاه ترمیا در ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

آر اف فرکشنال ترمیا چه تفاوتی با آر اف های قدیمی دارد؟

دستگاه ترمیا آخرین نسل از دستگاه‌ های آر اف بوده و دارای تفاوت‌ هایی با آر اف های قدیمی می‌ باشد که از جمله این تفاوت‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. گستردگی درمان مشکلات پوستی نسبت‌ به آر اف فرکشنال قدیمی
  2. بهره‌مندی از سوزن‌ های بسیار ریز و ایجاد سوراخ‌ هایی در پوست به قطر ۱ نانومتر
  3. دستگاهی بسیار هوشمند و مجهز به تعیین مقدار انرژی ورودی
  4. امکان استفاده از دستگاه ترمیا در پوست تمامی نواحی بدن
  5. بهره‌مندی از به روز ترین و نوین‌ ترین تکنولوژی‌ های دنیا و قابلیت تنظیم دستگاه

موارد منع انجام آر اف فرکشنال ترمیا

بیشتر دستگاه های این چنینی مواردی برای منع مصرف برای بعضی از افراد دارند و در اینجا موارد منع مصرف این دستگاه را بررسی می کنیم و تا بدانیم در چه صورتی نباید از این دستگاه استفاده کرد. موارد منع انجام آر اف فرکشنال ترمیا به قرار زیر می باشد :

  1. افراد دارای زخم و یا عفونت فعال در پوست
  2. افرادی که از داروها خاصی مانند داروی فشارخون استفاده می نمایند می بایست با پزشک مشورت کنند.
  3. به طور کلی پیش از اقدام به درمان، الزامی است که در صورت وجود بیماری و یا مصرف دارو پزشک خود را در جریان قرار دهید.

عوارض آر اف فرکشنال ترمیا

هزینه آر اف فرکشنال ترمیا

عوامل بسیار زیادی در هزینه درمان و جوانسازی پوست به وسیله دستگاه آر اف فرکشنال ترمیا تأثیر گذار هستند که از جمله این فاکتورها می ‌توان به محل و ناحیه درمان، نوع عارضه و همچنین شدت عارضه، میزان تجربه و مهارت پزشک متخصص و نوع کلینیک اشاره کرد.

برای آگاهی از روش لیفت لب با تزریق ژل ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟کربوکسی تراپی مو چه تاثیری در جلوگیری از ریزش مو دارد؟

کربوکسی تراپی مو بدون جراحی انجام می شود و از جمله درمان های کم ریسک برای درمان ریزش مو است. به طور ساده روش کار، اینطور است که برای کمک به افزایش جریان خون و رسیدن اکسیژن کافی از طریق خون به بافت پوست سر، تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. ... ادامه مطلب

طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. ... ادامه مطلب

جوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوستجوانسازی راه مقابله با پیرشدن پوست

انتخاب روش مناسب جوانسازی بسته به مشکل مراجعه کننده، رنگ پوست، فرصت مراجعه کننده، توان فرد برای انجام مراقبتهای توصیه شده و بودجه مالی او دارد. ... ادامه مطلب

نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم ترنکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

اهمیت مو و زیبایی آن بر کسی پوشیده نیست. مو تأثیر قابل توجهی در زیبایی افراد و به ویژه بانوان دارد، بطوریکه افرادی که از نداشتن موهای زیبا ناراحت هستند به کاشت مو روی می‌آورند. جهت حفظ زیبایی مو رعایت نکاتی لازم است. در ادامه به چند نکته‌ی ساده و مهم در مورد داشتن موهای قوی و سالم اشاره می‌شود. ... ادامه مطلب