مقایسه هایفوتراپی و آر اف در جوانسازی پوست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟

در جوانسازی پوست هایفوتراپی بهتر عمل می کند یا آر اف؟

شل شدن پوست و از دست دادن شادابی و درخشش پوست می‌تواند چهره شما را پیرتر از حد نشان داده و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. به همین دلیل راهکارهایی برای جوانسازی دوباره پوست توسط متخصصین زیبایی اختراع شده است که هایفوتراپی و آر اف فرکشنال، نمونه‌های معروفی از این نوع راهکارها است. هایفوتراپی و آر اف فرکشنال هر دو از مؤثرترین شیوه‌های درمانی غیرجراحی و غیرتهاجمی جوانسازی پوست هستند. هایفوتراپی با دستگاهی به نام هایفو انجام می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این دستگاه با وارد کردن پرتوهای اولتراسوند به چند سطح رویی پوست (اپیدرم، درم و هیپودرم) باعث کلاژن سازی و سفت شدن پوست می‌شود. استفاده از دستگاه هایفوتراپی هیچ صدمه‌ای به بدن وارد نمی‌کند و یک روش کاملاً بی خطر است. در آر اف فرکشنال، دستگاه با زدن پرتوهای رادیویی به دو سطح اپیدرم و لایه میانی در پوست باعث تحریک پوست به کلاژن سازی و ایجاد الاستین می‌شود. این دستگاه دارای سوزن‌هایی بسیار ظریف است که در فواصل بسیار کمی و به صورت منظم از هم قرار گرفته‌اند. پرتوهای رادیویی (رادیوفرکوئنسی) از درون سوزن‌هایی به پوست وارد می‌شود وسبب جوانسازی پوست می‌شوند. این دو روش از تکنولوژی های مختلفی برای گرم کردن بافت عمیق پوست استفاده می کنند.

هایفو، انرژی فراصوت فرکشنال شدیدتر و دقیق تری را به لایه ی SMAS پوست ارسال می کند، در حالی که آر اف بر اساس استراتژی گرمایش انبوه می باشد. علت و سبک پیری پوست در هر فرد متفاوت از دیگری است و برای انتخاب درمان باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. در حالت کلی، اگر مشکل اصلی افتادگی پوست در ناحیه گردن، چانه و ابروها باشد، هایفوتراپی توصیه می‌شود؛ اما در شرایطی که می‌خواهید حجم قسمت‌هایی از صورت و بدن خود را کاهش دهید یا نواحی ظریفی مانند پلک‌ها را درمان کنید، بهتر است به سراغ آر اف بروید. پس نمی‌توان به‌طور قطعی گفت آر اف بهتر است یا هایفو؛ چون انتخاب بهترین روش به میزان پیری پوست و ناحیه تحت ‌درمان بستگی دارد، لذا برای تصمیم‌گیری در مورد روش درمانی باید از متخصص مشورت بگیرید.

کاربرد هایفوتراپی

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌نسازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

مزایای هایفوتراپی

روش انجام هایفوتراپی

پزشک حدود 30 الی 45 دقیقه دسته دستگاه (پروب) هایفو (HIFU) را مانند سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت های خاص روی صورت بیمار حرکت می دهد. این تکنیک، درد غیر قابل تحملی ندارد و هیچ نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد و بعضاً حتی نیاز به کرم های موضعی بیحسی نمی باشد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی

هایفوتراپی بهتر است یا آر اف

مراقبت‌‌های بعد از انجام هایفوتراپی

کاندید نامناسب هایفوتراپی

  1. افرادی که افتادگی و شل شدن پوست در آنها با شدت زیادی اتفاق افتاده است.
  2. افراد دارای چین و چروک‌های بسیار عمیق.
  3. افرادی که دارای عفونت یا زخم فعال در ناحیه هدف هستند.
  4. کسانی که از ایمپلنت‌های فلزی استفاده کرده‌اند.
  5. افرادی که دچار آکنه‌های کیستی در ناحیه هدف درمان هستند.

ماندگاری هایفوتراپی

نتایج با هایفو حدود ۳ تا ۶ ماه بعد روی پوست صورت ظاهر شده و اثرات لیفتینگ و جوانسازی پوست تا زمانی که تولید کلاژن جدید ادامه داشته باشد ماندگار است.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ممکن است این هزینه در افراد مختلف متفاوت باشد. برخی از فاکتورهای مؤثر بر روی هزینه هایفو شامل وضعیت و شرایط پوستی، تعداد جلسات مورد نیاز، میزان چین و چروک در پوست و … می‌‎باشد.

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی شواهد نشان می‌دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند؛ اما هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد. ممکن است عوارض زیر به‌طور موقتی مشاهده شوند که پس از چند ساعت از بین می‌روند:

کاربرد آر اف فرکشنال

مزایای آر اف فرکشنال

نحوه انجام آر اف فرکشنال

برای انجام این روش ابتدا پوست را با کرم موضعی بیحس‌کننده، بیحس می‌‌کنند. سپس با استفاده از کیت سوزنی که این سوزن ‌ها برای هر بیمار به‌طور جداگانه استفاده می‌شود، امواج را با انرژی زیاد به لایه‌ی زیرین پوست فرستاده‌ و با تحریک بافت پوست باعث کلاژن سازی و سفتی پوست می‌شوند.

اقدامات پیش از آر اف فرکشنال

  1. توصیه می شود قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانندآسپرین، ژلوفن و نوافن خودداری کنید.
  2. در صورتی که در گذشته جراحی هایی مانند بلفاروپلاستی یا بوتاکس داشته اید، آن را با پزشک در میان بگذارید.
  3. روزی که برای درمان مراجعه می کنید، از آرایش کردن پوست خودداری کنید.
  4. پیش از آر اف نیاز به مراقبت خاصی نیست. سعی کنید تا ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و سولاریوم نروید.
  5. اگر جوانسازی پوست با لیزر دریافت کرده‌اید، باید حداقل ۳ ماه و اگر پوست خود را لایه برداری کرده‌اید، باید چند هفته صبر کرده و سپس برای دریافت آر اف مراجعه کنید.

اقدامات بعد از آر اف فرکشنال

موارد منع انجام آر اف فرکشنال

ماندگاری نتایج آر اف فرکشنال

معمولاً نتایج آر اف پس از گذشت 2 ماه از انجام آن، در بیمار ظاهر می شود و تقریباً به مدت 2 سال ماندگاری دارد؛ اما این مدت زمان بسته به میزان مراقبت های بیمار تغییر می کند.

هزینه آر اف فرکشنال

هزینه این درمان به عوامل زیادی از جمله شدت مشکل، مهارت و تجربه پزشک، محلی که درمان انجام می‌شود، تعداد جلسات درمانی، مواد و دستگاهی که برای این درمان استفاده می‌شود بستگی دارد.

عوارض آر اف فرکشنال

عوارض جانبی به طور معمول کم و به صورت کوتاه مدت هستند، بسته به درمان ممکن است تورم ملایم و موقت، قرمزی و سوزش ایجاد شود.

تفاوتهای هایفو و آر اف

برای آگاهی از همه نکات تزریق ژل لب روسی ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نازنین مهدوی [ 1402-08-09 ]
هایفوتراپی برای سفت شدن پوست صورت خیلی عالیه من و خواهرم امتحان کردیم روی پوست ما خیلی خوب جواب داد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

کانتورینگ اصلاحی صورت با تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. ... ادامه مطلب

روشهای کاشت مو چیست و چگونه انجام میشود؟روشهای کاشت مو چیست و چگونه انجام میشود؟

ریزش مو یا طاسی در اصطلاح پزشکی به‌عنوان آلوپسی شناخته می‌شود. کاشت مو یک راه نجات برای رهایی از این دردسر است. آلوپسی یک بیماری است که ممکن است در زنان و مردان اتفاق بیفتد و دیده ‌شود که با یک الگوی بخصوص یا در طی مراحلی بر بیماران تأثیر می‌گذارد. ... ادامه مطلب

زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

چربی پلک یا زانتلاسما و گزانتلاسما برآمدگی زردرنگ، سفت و کوچکی است که زیر پوست پلک بنا به‌ علتی که به خوبی مشخص نیست، تشکیل می شود و بی ضرر است. این عارضه در اغلب موارد بی خطر است و درمان از نظر زیبایی انجام می شود. ضایعات را می توان برداشت و یا با کوتر سوزاند و یا با لیزر جراحی کرد. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینهتزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق چربی به چانه و فک نقش مهمی در زیباسازی ناحیه پایینی صورت دارد. ... ادامه مطلب