کاربرد آر اف فرکشنال
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟

آر اف فرکشنال نیدلینگ چیست؟

آراف فرکشنال (نوع پیشرفته رادیوفرکوئنسی) یک روش بسیار پیشرفته و کم عارضه در جوانسازی و بهبود پوست است. با افزایش سن، فرسایش سلول ها، از جمله سلول های پوست هم به سرعت انجام می شود، اما از آنجا که پوست انسان آشکارترین بافت بدن است، آثار پیری در این بافت، واضح تر و قابل مشاهده تر خواهد بود. قسمت هایی از پوست که سبب استحکام می شود از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. این رشته ها در طی روند پیری، و آسیب های محیطی ساختار خود را از دست می دهند. به همین دلیل، پوست شل و بی استحکام می شود که نمود بیرونی آن ایجاد افتادگی و چین و چروک در پوست است.

برای نوسازی پوست باید بتوان پوست را به تولید کلاژن تحریک نمود. برای این کار، دستگاه های RF ( مخفف رادیوفرکوئنسی) یکی از مناسب ترین گذینه ها است که برای آشنایی با کاربردهای آر اف فرکشنال شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

بکارگیری امواج رادیوفرکوئنسی (آر اف فرکشنال) از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

سفت کردن پوست

سفت کردن پوست با RF روشی است که منجر به ایجاد فیبروپلازی می‌شود. فیبروپلازی فرآیندی است که در طی آن بافت فیبری جدیدی در بافت تشکیل شده و تولید کلاژن تحریک می شود. کلاژن یکی از ضروری‌ترین پروتئین‌ها برای استحکام پوست است. از این رو تولید بیشتر آن منجر به سفت‌شدن پوست خواهد شد. برای این کار از انرژی امواج برای گرم کردن لایه ی زیرین پوست استفاده می شود. در طی فرایند RF فرکشنال فیبرهای کلاژنی کوتاه تر و کشیده تر می شوند که این مسئله منجر به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شده و می تواند افتادگی و شل شدگی پوست را رفع کند.

درمان جای جوش

آکنه‌ و جوش صورت به مرور زمان بهبود می‌یابند و ناپدید می‌شوند. امـا جای جوش و آکنه به این سادگی‌ها محو نمی‌شود و برخورد با آن‌ها دشواری‌های خاص خود را دارد. خوشبختانه روش‌های درمان و بهبود جای جوش و آکنه پیشرفت زیادی داشته‌اند و امروزه راهکارهای بسیاری برای حل این مشکل پدید آمده‌اند. درمان‌ به روش‌ RF فرکشنال انرژی را به بافت عمیق تر پوست می ساند بدون اینکه به اپیدرم اسیب برساند و امکان درمان انواع تغییر رنگ پوست و جای جوش را فراهم می‌کند.

درمان چروک‌های پوستی

مشاهدات بالینی و یافته های پزشکی اثبات می کنند که RF فرکشنال منجر به کاهش چین و چروک و بهبود ایمن و موثر خطوط اخم ، خطوط لبخند و پیشانی می شود.این روش درمانی می تواند برای شرایط پوستی متنوع تعدیل شود. با افزایش سن، سلول های بدن کلاژن کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه در سنین 35 تا 40 سالگی میزان و کیفیت کلاژن بدن شروع به کاهش کرده و در نتیجه‌ی آن چین و چروک ایجاد می شود. سه جلسه درمانRF فرکشنال در طول 6 هفته به طور قابل توجهی چین و چروک پوستی را کاهش می دهد و با جوانسازی پوست منجر به ایجاد چهره‌ای شاداب و صاف می‌شود.

درمان تعریق بیش از حد

هایپرهیدروز زیربغل اولیه (PAH) یک اختلال مزمن با منشا ناشناخته است که با تعریق بیش از حد غیرقابل کنترل و بدون علتِ قابل تشخیص شناخته می شود. امروزه روش RF فرکشنال به یک جایگزین ایمن و موثر نوین برای درمان تعریق بیش از حد تبدیل شده است.پیشنهاد می شود برای پاسخ‌دهی کامل روش آر اف برای درمان تعریق بیش از حد، جلسات درمانی به صورت منظم و کامل دنبال شوند.

کاربرد آر اف فرکشنال

لاغری صورت

درمان RF این توانایی را دارد که به عنوان یک روش غیر جراحی برای لاغری صورت استفاده شود. آر اف به عنوان یک روش ایمن و موثر در این زمینه شناخته می‌شود و می‌توان گفت تنها عارضه جانبی مشاهده شده، قرمزی خفیف محل درمان چند ساعت پس از تابش امواج است.

بهبود عارضه اشعه خورشید روی پوست

نور خورشید از خود پرتو فرابنفش می‌تابد که آسیب‌هایی را به بدن وارد می‌کند؛ بصورتی که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند باعث شود که رشته های کلاژن در پوست شکسته شوند و در نتیجه‌ی آن آسیب‌های پوستی مختلفی ظاهر گردند. نتایج آزمایش ها نشان داده است که 3 ماه درمان RF منجر به بهبودهای بالینی قابل توجهی در افرادی با علائم خفیف تا متوسط آسیب نور خورشید می‌شود.

درمان ترک های پوستی

RF فرکشنال با تحریک تولید کلاژن جدید، پوست را سالم‌تر، محکم‌تر و صاف‌ترمی کند و در نتیجه بافت پوستی یکدست‌ شده و ترک های پوستی کاهش قابل مشاهده‌ای خواهند داشت.

لاغری موضعی

RF فرکشنال اغلب توسط متخصصین پوست برای بیمارانی که به دنبال لاغری موضعی برخی نواحی بدن خود هستند توصیه می شود. در این روش گرمای کنترل شده بر روی سلول های چربی تاثیر می گذارد و باعث می شود سلول های چربی بدون تأثیر بر عضلات یا سلول های اطراف از بین بروند. این روش نه تنها چربی را کاهش می دهد بلکه تولید کلاژن را نیز تحریک می کند که به سفت شدن پوست شل بعد از لاغری کمک می کند.

درمان منافذ باز پوست

منافذ صورت ساختار قیفی شکل و تو خالی هستند که با شاخه های استوانه‌ای پر شده‌اند . باز بودن منافذ می توانند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد و باعث شود تا به دنبال راهکاری موثر برای رهایی از آنها باشند. دستگاه‌های RF می‌توانند با استفاده از مکانیسم دوگانه (بازسازی کلاژن و کاهش تولید چربی)، با درد بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌ها، منافذ باز پوست را بهبود بخشند.

تزریق چربی یکی از روشهایی است که با بکارگیری سلول های بدن خود فرد، بدون ریسک ایجاد آلرژی، هم با افزایش حجم همراه است و هم پوست را جوانسازی می‌کند. این روش در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با نتایجی ایده آل قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
داشتن پوست زیباداشتن پوست زیبا

تحقیقات نشان داده که پوست بهترین ترمیم خود را در اطراف ساعت 10 شب انجام می دهد. پس اجازه دهید پوست شما قبل از اینکه شروع به خمیازه کشیدن کنید، نفس بکشد . . . ... ادامه مطلب

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپیرفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

روش‌ های زیادی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌ تواند بنا به تشخیص پزشک از آنها برای برطرف کردن تیرگی دور چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی سبب می‌ شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. ... ادامه مطلب

لیفت صورت یعنی چه؟لیفت صورت یعنی چه؟

در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و ظاهر فرد را جوان تر می کند. در طی این عمل، چربی ها و سلولهای مرده پوست برداشته می شود و سلولهای پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. لیفت صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام میگردد که در ادامه بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب