آیا هایفو باعث لاغری می شود؟ | هایفوتراپی لاغری در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

چربی‌های موضعی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در تمامی افراد با هر وزن و سنی مشاهده شود. خوشبختانه علم پزشکی در تمامی حوزه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و در حوزه لاغری و تناسب اندام هم توانسته پیشرفت و موفقیت‌های بسیاری داشته باشد. در حال حاضر روش‌های پزشکی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها نسبت به لاغری و تناسب اندام خود اقدام کنید. یکی از این روش‌ها هایفوتراپی است که یک روش کاملاً ایمن و بدون هیچ جراحت و پانسمان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

در روش هایفوتراپی لاغری از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا جهت از بین بردن دائمی سلول‌ها چربی بدون اینکه آسیبی به سطح پوست و دیگر بافت‌ها وارد شود استفاده می‌شود. این روش می‌تواند همزمان با از بین بردن چربی‌ها، پوست را هم سفت کرد که این ویژگی در سایر روش‌ها امکان‌پذیر نمی‌باشد. روش کار بدین صورت است که انرژی اولتراسوند تا عمق 13 میلی‌متری نفوذ می‌کنند تا سلول‌های چربی را به طور دائم از بین ببرند، نتایج پس از اولین جلسه درمان به خوبی قابل مشاهده می‌باشد. این روش پس از تحقیقات بسیاری که جهت بررسی ایمنی و عوارض طولانی مدت و کوتاه مدت آن صورت گرفته است به تأیید سازمان غذا و دارو امریکا رسیده است.

آیا هایفو باعث لاغری می شود؟

امروزه روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو ابداع شده است، هایفوتراپی هم یکی از این روش‌ها است. هایفو در واقع همان امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا هستند که با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست می‌توانند روی پوست صورت و بدن تأثیر بگذارد. در هایفوتراپی لاغری، تمرکز امواج روی بافت چربی بدن است. به این ترتیب بدون اینکه آسیبی به بافت روی سطح پوست وارد کنند، به لایه‌های زیرین وارد می‌شوند. سپس با گرم کردن بافت چربی، آنها را از بین خواهند برد. هایفوتراپی لاغری تنها موجب از بین رفتن چربی‌ها نمی‌شود، بلکه در حین چربی سوزی می‌تواند موجب سفت شدن پوست بدن هم شود و از شل شدن و افتادگی پوست بدن جلوگیری کند.

مزایای هایفوتراپی لاغری

همچنین بخوانید: لاغری موضعی با کویتیشن

معایب هایفوتراپی

اغلب افراد هایفو را بدون درد تجربه می‌کنند و پس ‌از این روش درمانی احساس ناراحتی نمی‌کنند. گاهی برخی افراد کمی احساس سوزش اندک و یا گرم‌شدگی را به‌عنوان عوارض آن بیان کرده‌اند. در مورداستفاده هایفو در لاغری همچنین گاهی به تجربه کبود یا قرمزشدگی خفیف یا تورم اندک برای مدت چند روز اشاره‌شده است. در صورت عدم مراجعه فرد متقاضی به مراکزی که استانداردهای هایفوتراپی را در سطح خوبی رعایت می‌کنند و از متخصصین خبره در این زمینه بهره می‌گیرند، فرد ممکن است دچار مشکلاتی از جمله تاول یا سوختگی نیز بشود.

بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

مناطق هایفوتراپی لاغری

هایفو تراپی را می‌توان برای تمام نقاط بدن که داری چربی اضافه و سلولیت هستند به کاربرد؛ اما در بعضی قسمت‌ها بیشتر کاربرد دارد، این نواحی عبارتند از:

  1. شکم
  2. کمر و پهلو
  3. غبغب
  4. بازو
  5. باسن
  6. ران

روش هایفوتراپی لاغری

فرایند هایفوی لاغری به این صورت است که ابتدا ژل اولتراسونیک به ناحیه موردنظر مالیده می‌شود تا به دستگاه هایفوتراپی کمک کند امواج اولتراسوند را با استفاده از یک هندپیس مخصوص به لایه‌های چربی هدف ارسال کند. با نفوذ امواج اولتراسوند به لایه‌‌هایی هدف، سلول‌های چربی پاسخ می‌دهند. این روش را می‌توان برای هر قسمت از بدن مانند بازوها، شکم یا پهلوها انجام داد.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی لاغری

حتماً در نظر داشته باشید که دو هفته قبل از انجام هایفو از داروهایی که حاوی Retin-A، سالیسیلیک اسید یا گلیکولیک اسید هستند استفاده نکنید. باید توجه داشته باشید که پوست نباید قبل از انجام هایفوتراپی تحریک شده باشد. نوشیدن آب کافی نکته‌ای است که هم در قبل از انجام هایفو و هم بعد از انجام آن باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید؛ زیرا با تامین کردن آب لایه میانی پوست می توانید نتایج بهتری کسب نمایید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی لاغری

نتایج هایفوتراپی لاغری

نتایج در طول یک تا دوهفته اول کاملاً قابل‌توجه است؛ اما نتایج واقعی در عرض ۳ تا ۴ ماه قابل‌مشاهده خواهد بود. تا زمانی که از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید (داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش)، نتایج‌ هایفو لاغری می‌تواند برای شما تا یک سال بماند.

کاندیدای مناسب هایفوتراپی لاغری

ش هایفوتراپی نیز مانند سایر راه‌های زیبایی و دستگاه جوانسازی پوست شامل یکسری محدودیت‌ها است. به طور کلی متخصصان استفاده از هایفوتراپی برای لاغری را مناسب افراد بالای 30 سال و زیر 60 سال می‌دانند. این روش برای اشخاصی به کار می‌رود که در ناحیه تحت درمان حدود 5/2 سانت چربی قابل لمس داشته باشند.

کاندیدای نامناسب هایفوتراپی لاغری

با وجود مزایای بسیار زیادی که روش هایفوتراپی برای ازبین‌بردن چربی‌های موضعی دارد، برخی از افراد باید از این روش اجتناب کنند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

هزینه هایفوتراپی لاغری

اساساً هزینه‌ای که افراد متقاضی روش‌های زیبایی باید بپردازند به عوامل مختلفی مربوط است. این عوامل در مورد هایفوتراپی لاغری می‌تواند شامل مواردی همچون شرایط و حال عمومی بیمار، مقدار نیاز بدن او و چربی تجمع‌یافته در آن برای استفاده از هایفوتراپی، نوع کارتریجی که باید مورداستفاده قرار بگیرد، تعداد جلساتی که فرد برای بهبودی به آن نیازمند است، کلینیک یا مطبی که این روش در آن به انجام می‌رسد، نوع دستگاهی که استفاده می‌شود و موارد دیگری ارتباط پیدا می‌کند.

عوارض جانبی هایفو

برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

  1. قرمزی: این شایع ترین عارضه جانبی هایفو صورت است و در عرض چند ساعت از بین می رود.
  2. تورم: تورم ممکن است در ناحیه تحت درمان ایجاد شود و معمولاً در عرض چند روز فروکش می کند.
  3. کبودی: کبودی نادر است؛ اما ممکن است در برخی افراد رخ دهد و در عرض یک هفته از بین می رود.
  4. بی حسی: بی حسی در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند روز رخ دهد.
  5. درد: برخی افراد ممکن است در حین عمل یا چند روز پس از آن درد را تجربه کنند.
  6. واکنش آلرژیک: یک عارضه جانبی بسیار نادر، واکنش آلرژیک است. اگر علائم آلرژیک را تجربه کردید واکنش‌هایی مانند بثورات پوستی، کهیر یا مشکل در تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

برای آشنایی با کاربرد هایفوتراپی در جوانسازی پوست ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علوی [ 1402-08-09 ]
لاغری با هایفو واقعا برای لاغر شدن و سایز کم کردن خیلی عالی و موندگاره برای من شخصا بیش ازیکسال و نیم ماندگاری داشت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکات مهم در تزریق چربی به باسننکات مهم در تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن به‌ منظور افزایش حجم باسن یا اصلاح فرم آن انجام می شود.در این روش از چربی های بدن خود شخص برای فرم دهی به باسن استفاده می شود . ... ادامه مطلب

انواع خال و بهترین روشهای برداشتن خالانواع خال و بهترین روشهای برداشتن خال

خال، رایج ترین ضایعه پوستی است که از سلول های ملانوسیت و به دلیل تجمع رنگدانه تشکیل شده است و می توان از روش های مختلفی برای برداشتن آنها استفاده نمود ... ادامه مطلب

درمان لک صورت با مزوتراپیدرمان لک صورت با مزوتراپی

مزوتراپی، یک روش درمانی غیر جراحی ست که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود. ... ادامه مطلب

مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول هامزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول ها

مزوتراپی مو یکی از روش‌ های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ ای قدیمی) است که می‌ تواند همراه با دیگر درمان‌ های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد. ... ادامه مطلب