هایفوتراپی با لیزر چه فرقی دارد؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / آیا هایفوتراپی همان لیزر است؟

آیا هایفوتراپی همان لیزر است؟

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی پوست، تأثیر منفی می گذارد. عواملی مانند بالا رفتن سن، ژنتیک خاصی که در هر فرد وجود دارد، قرار گرفتن پوست در برابر آفتاب و آکنه هایی که بر روی پوست خود دارید، می تواند به تغییر در بافت و ظاهر پوست شما کمک کند. به روش های مختلفی که باعث احیا و شادابی پوست شما می شود، جوانسازی پوست می گویند. جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی و لیزر از روش‌هایی اثر بخش برای جوانسازی پوست صورت به شمار می‌رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه هایفوتراپی، دستگاهی است که برای تولید امواج هایفو یا اولتراسوند به کار می‌رود. دستگاه‌ هایفوتراپی با استفاده از اولتراسوند با فرکانس 10 هرتز، کلاژن‌سازی پوست را تحریک می کند و باعث بازسازی فیبرهای کلاژنی پوست می‌شود. لیفت صورت به این روش بر روی تمام لایه های پوست از اپیدرم گرفته تا لایه SMAS تمرکز می‌کند. اولتراسوند مورد استفاده در این روش، ابتدا در عمق 3 تا 5/4 میلی‌متری پوست منتشر می‌شود که باعث آسیب حرارتی به لایه‌های پوست صورت، SMAS و درم می‌شود.

به این ترتیب پوست برای بازسازی آسیب‌ها، کلاژن بیشتری تولید می‌کند. تکنولوژی لیزر نیز، طیف گسترده‌ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. بسته به نیاز و فرکانس پرتو لیزر، لیزر می‌تواند از پوست عبور کند، رگ‌های خونی را ترمیم، به‌آرامی بافت پوست را خشک و جدا ‌کند یا بر روی لایه‌های عمیق‌تر پوست کار کند تا فعالیت‌های کلاژن را تحریک کند. از لیزر به شیوه‌های مختلف برای جوانسازی و رفع افتادگی پوست استفاده می‌شود تا چین‌ و چروک، اسکار و بسیاری از لکه‌های دیگر را درمان کند. درمان با استفاده از لیزر ایمن، مؤثر و راحت است. لیزرهای مختلفی که برای پوست کاربرد دارند، بستگی به طول موج خود، توسط هدف‌های مختلفی جذب می‌شوند.

کاربرد هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی

ماندگاری نتایج هایفوتراپی

اثرات درمان صورت هایفو معمولاً حدود ۱۲ ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است برای حفظ نتایج، به جلسات درمانی مکرر نیاز داشته باشید.

عوارض هایفوتراپی

برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از این درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند که معمولاً به سرعت از بین می‌رود. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.

کاربردهای جوانسازی پوست با لیزر

مزایای لیزر جوانسازی

نحوه جوانسازی پوست با لیزر

این روش جوانسازی پوست صورت معمولاً با بیحسی موضعی (تزریق بیحسی در محل درمان) صورت می‌گیرد. پزشک پوست برای جوانسازی پوست با لیزر، از لیزرهای مخصوصی استفاده می‌کند. لایه‌های خارجی پوست با استفاده از یک پرتو نور لیزری بخار می‌شوند و پوست زیرین را صاف‌تر و جوان‌تر می‌سازد. در هنگام از بین رفتن لایه‌های قدیمی، رشد سلول‌های پوستی جدید تحریک می‌شود. روش جوانسازی پوست با لیزر بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و زیباسازی پوست با لیزر تا دو ساعت طول می‌کشد و با محدود کردن آسیب گرمایی به پوست به کمتر شدن عوارض کمک می‌کنند.

ماندگاری نتایج لیزر جوانسازی

ماندگاری نتایج لیزرهای جوانسازی پوست متفاوت است. با وجود متغیر بودن ماندگاری اثرات لیزرهای جوانسازی پوست، موردی که می‌تواند روی هر چه طولانی ‌تر شدن این آثار نقش داشته باشد، سبک زندگی و نحوه مراقبت از پوست است.

عوارض لیزر جوانسازی

پس از انجام روش جوانسازی صورت با لیزر، عوارض جانبی مشخصی در بین بعضی از بیماران به وجود می‌آید. با این حال، این عوارض معمولاً نسبتاً خفیف هستند و در کوتاه‌مدت از بین می‌روند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، ورم ناحیه درمان شده و التهاب (شبیه احساسی است که پس از آفتاب سوختگی خفیف به فرد دست می‌دهد) است.

تفاوت هایفو با لیزر

  1. اولین و آشکار ترین تفاوت این است که هایفو و لیزر برای حرارت دادن به بافت های عمیق پوست از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می کنند. هایفو انرژی امواج فراصوت را به صورت دقیق تر و شدید تر منتشر می کند در حالی که لیزر به صورت کلی گرما می رساند.
  2. لیزر در محل های مختلف صورت و بدن در 3 لایه سطحی، میانی و عمقی انجام میشود.
  3. در استفاده از لیزر، علاوه بر مواردی که به طور مستقیم با جوانسازی پوست مرتبط هستند (مانند چین و چروک پوست، افتادگی پوست و ...)؛ موارد دیگری نیز بهبود می‌یابد که به طور کلی به افزایش کیفیت پوست کمک می‌کنند که درمان آکنه و کاهش منافذ باز پوست از آن جمله هستند.
  4. عمق نفوذ امواج التراسوند هایفو در 5/1 الی 5/4 میلیمتری پوست می باشد و در صورت و گردن استفاده می شود.
  5. لیزر برای ایجاد شفافیت روی لایه سطحی اثر میگذارد که باعث التهاب پوست هم میشود؛ اما هایفو روی لایه سطحی هیچ تأثیری نمیگذارد و به لایه عمقی نفوذ میکند.

برای کسب آگاهی درباره انواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنها ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :یوسف زاده [ 1402-08-09 ]
هایفو تراپی برای لیفت پوست بسیار عالیه البته اگه تو چند جلسه انجام بدید و مراقبت هاس رو رعایت کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هر آنچه در مورد جوش هورمونی باید بدانیدهر آنچه در مورد جوش هورمونی باید بدانید

علت جوش ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله عادت هورمون ها و کبد بستگی داشته باشد. جوش های هورمونی جوش هایی هستند که به دلیل نوسانات هورمونی ایجاد میشود ... ادامه مطلب

میکرودرم چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟میکرودرم چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟

ازفواید میکرودرم می توان به مواردی مانند، ایجاد پوستی تازه، صاف و نرم اشاره کرد. این کار، یک روش غیر جراحی است و از این رو می تواند در فواصل کوتاه تکرار شود. ... ادامه مطلب

پلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوستپلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوست

جوانسازی صورت با پلاسما تراپی یکی از جدیدترین روش‌ های درمانی است که بدون کوچک‌ ترین عوارضی بهترین نتیجه را در زیبا سازی پوست ارائه می دهد. پلاسما تراپی یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است که توسط دستگاه مخصوصی به نام پلاسما جت انجام ‌می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

نحوه تهیه و تزریق نانوفت برای زیر چشمنحوه تهیه و تزریق نانوفت برای زیر چشم

نانوفت روشی نوین در تزریق چربی است که با انتقال سلولهای جوان ساز، علاوه بر افزایش حجم به جوانسازی پوست نواحی مختلف صورت و بدن از جمله زیر چشمها نیز کمک می کند. نانوفت یکی از تکنیک های تزریق چربی است.تزریق چربی زیر چشم با روش نانوفت برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است. ... ادامه مطلب