مزایا و زمان استفاده از کرم آبرسان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

زمانی که پوست، رطوبتش را از دست می دهد، به مرور لایه های زیر سطح پوست خشک می شوند و چروکیده می شوند. در صورت استفاده از کرم آبرسان، سلول های پوست دچار تورژسانس شده و پوست با طراوت می شود که این مسئله باعث رضایت شخص از وضعیت پوست خود خواهد شد. استفاده از کرم آبرسان پوست متناسب با نوع پوست، می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. بهترین کرم آبرسان پوست محصولی محلول در آب، فاقد الکل و حاوی مواد مغذی است که به بازسازی آب بدن، حفظ رطوبت در پوست و رفع خشکی آن کمک می‌کند. کرم‌های آبرسان به سلول‌های پوست اجازه می‌دهند تا رطوبت و آب را جذب کنند و باعث درخشندگی پوست شوند. آبرسانها اغلب حاوی محصولات یا ترکیباتی تحت عنوان Humectants مثل هیالورونیک اسید ، گلیسیرین و ترکیبات گلیکولی هستند که ازنظر ساختاری برای جذب مولکول‌های آب از پوست یا هوا طراحی شده‌اند. در واقع این محصولات ترکیباتی آب‌ دوست هستند که باعث شکل‌ گیری سریع مولکول‌های آب و هیدروژن می‌شوند. Humectants یا جاذب رطوبت ها نه‌ تنها می‌توانند آب را از محیط اطراف بیرون بکشند بلکه می‌توانند آن را از لایه‌های عمیق‌ تر پوست مانند درم به لایه‌های بالایی پوست بکشانند. استفاده از این نوع کرم ها برای کلیه ی سنین و در تمامی افراد توصیه می شود؛ چرا که نتایج مناسبی به همراه خواهد داشت؛ اما در افرادی با سن بالای 30 سال به این دلیل که تولید الاستین و کلاژن پوست کاهش پیدا می یابد و در نتیجه ‌ی آن پوست روند پیری خود را آغاز می کند، اکیداً توصیه می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

ترکیبات کرم آبرسان

در ترکیبات بیشتر کرم‌های آبرسان، مواد چرب، مواد مرطوب کننده و مواد تسکین دهنده به کار رفته است. کاربرد هر یک از این مواد، به شرح زیر است:

مزایای کرم آبرسان

زمانی که از آبرسان های پوست استفاده می کنید، می توانید از خواص و مزایای زیر بهره مند شوید:

  1. تغذیه رسانی بهتر پوست: پوست برای سالم ماندن به آب و مواد مغذی نیاز دارد که از طریق آبرسان ها تأمین خواهد شد.
  2. شفاف شدن پوست: پوست شما چه خشک باشد چه چرب و چه نرمال، قطعاً به مرور زمان آب از دست می دهد و خشک و کدر می شود؛ اما آبرسان ها با افزایش رطوبت پوست، جلوی خشک و کدر شدن را خواهند گرفت.
  3. احیای پوست: اگر پوستی که در معرض آلاینده ها، آلودگی و آسیب های محیطی قرار می گیرد، آبرسانی نشود، آسیب می بیند و شاهد بروز آکنه، جوش و ظاهر شدن سریع تر چین و چروک ها خواهیم بود. قطعاً استفاده از آبرسان، مانع از بروز مشکلات گفته شده خواهد شد.
  4. پاکسازی پوست: یکی از بهترین مزایای استفاده از آبرسان های پوست، کاهش میزان چربی پوست و برداشت باکتری ها از روی پوست می باشد و شما بعد از مدتی، متوجه کمتر شدن جوش صورت خود خواهید شد.
  5. کاهش حساسیت پوست: آن دسته از افرادی که پوست حساسی دارند، بعد از مدتی استفاده از آبرسان های پوست متوجه کاهش علائمی مانند قرمزی یا خارش پوست خود خواهند شد.
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست

مرحله اول:

در مرحله ی نخست باید سطح پوست را کامل تمیز کنید تا از ورود آلودگی ها به بافت های زیرین، همراه با کرم، جلوگیری نمایید. پس باید از شوینده ی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. بعد از اینکه صورت شسته شد و آلودگی ها را از سطح آن پاک کردید، به آرامی و به کمک یک حوله ی نرم سطح پوست را کاملاً خشک کنید.

مرحله دوم:

حدود ربع دایره از کرم آبرسان باید روی انگشتان دست ریخته شود. سپس انگشتان هر دو دست به یکدیگر مالیده شوند. به این ترتیب در هنگام استفاده روی پوست، کرم به صورت یکنواخت و مساوی در تمامی سطح پوست پخش خواهد شد. دقت داشته باشید که کرم آبرسان باید به خوبی در کلیه ی مناطق پوست صورت از جمله پیشانی، چانه، زیرچشم، گونه، گردن و بینی پخش شود. برای جذب حداکثری کرم، باید به آرامی و در جهت بالا آن را به سطح پوست بمالید. دور لب ها و همچنین اطراف چشم از مناطقی هستند که جذب کرم در آنها به خوبی صورت نمی گیرد. بهتر است در این قسمت ها کرم را به وسیله ی ضربه های ملایم و پیوسته پخش نمایید تا جذب آن به حداکثر برسد.

مرحله سوم:

به وسیله ی انتهای انگشتان دست، باید ضربه های ملایم و پیوسته ای را در تمامی سطح پوست صورت و گردن وارد نمایید تا پوست به خوبی ماساژ داده شود. برای جذب و ماساژ نهایی، دو دست خود را به خوبی با یکدیگر مالش دهید تا به خوبی گرم شوند و سپس آن را روی قسمت های مختلف پوست بگذارید.

زمان استفاده از کرم آبرسان

بهترین زمان برای استفاده از کرم های آبرسان زمانی است که فرد صورت خود را توسط مواد شوینده و اسکراب شسته و آلودگی ها و چربی ها را از صورت خود پاک کرده است. در این حالت پوست فرد دارای بیشترین میزان آمادگی برای جذب ویتامین می باشد. به هنگام شستشو صورت خود بهتر است از شوینده هایی که دارای ویتامین های E و C هستند استفاده نمایید. بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان صبح ها بعد از اینکه از خواب بیدار شدید و شب ها قبل از خواب می باشد.

تزریق فیلر بینی روشی است که بدون نیاز به جراحی، ایجاد برش و بستری شدن، می‌تواند عیوب ناچیز بینی از قبیل قوز و افتادگی نوک بینی را رفع نماید. این روش توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟کلینیک پوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

کلینیک به مطب یا درمانگاهی گفته می‌شود که خدمات پزشکی در حوزه‌های مختلف پزشکی یا زیبایی به متقاضیان ارائه می‌گردد. افراد باید در انتخاب کلینیک‌های زیبایی دقت زیادی داشته باشند؛ زیرا درصورتی‌که به کلینیک پوست خوب مراجعه نکنند، ممکن است به عوارض بدی دچار گردند ... ادامه مطلب

علت و درمان پرمویی زنان (هیرسوتیسم)علت و درمان پرمویی زنان (هیرسوتیسم)

هیرسوتیسم وضعیت رشد ناخواسته و مردانه مو در زنان است و سبب می شود در برخی از نواحی مانند صورت، سینه و پشت که مردان معمولاً مو در می آورند، موهای تیره و ضخیم رشد کنند. ترکیبی از درمان‌‌ های پزشکی و خود مراقبتی روش درمانی بسیاری از زنان مبتلا به هیرسوتیسم است. ... ادامه مطلب

انتقال بیماری های پوستی در استخرانتقال بیماری های پوستی در استخر

به منظور پیشگیری از بیماریها ضرورت دارد به یکسری از نکات بهداشتی که در این متن آورده ایم، برای استخر رفتن پایبند باشید. ... ادامه مطلب

اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش‌های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بیهوشی، بخیه و بستری شدن نیست ... ادامه مطلب