فواید اکسیژن تراپی مو، قیمت اکسیژن تراپی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات علمی / اکسیژن تراپی مو به چه روشی گفته میشود؟

اکسیژن تراپی مو به چه روشی گفته میشود؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند تغییر در سبک زندگی، عدم تعادل تغذیه‌ای، عوامل محیطی، هورمونی، بیماری ها و … دچار ریزش مو، شکنندگی، خشکی و مشکلات دیگر مربوط به مو می‌شوند. در صورتی که یک قسمت از بدن اکسیژن کافی را دریافت نکند نمی تواند به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد و دچار اختلال می شود. این موضوع برای موها هم صدق می کند و اگر موهای شما به خوبی اکسیژن و مواد مغذی را دریافت نکنند دچار مشکلاتی چون ریزش مو می شوند. اکسیژن تراپی مو یا اکسیژن درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که می تواند به درمان مشکلات مو و پوست سر ما کمک کند. اکسیژن حیاتی ترین عنصر روی زمین است که همه جانداران برای بقا و زنده ماندن به آن نیاز دارند. هر بخش از بدن انسان نیز برای انجام فعالیت های خود به اکسیژن و سایر مواد مغذی احتیاج دارد و موها هم از این قاعده مستثنی نیستند. به همین دلیل روشی نوین به نام اکسیژن تراپی مو ایجاد شده است. در این روش درمانی اکسیژن و سایر مواد مغذی مانند انواع ویتامین ها و پپتیدها به ساقه و ریشه مو می رسند و با تغذیه آن باعث جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن مشکلات پوست سر می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اکسیژن تراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو ، بهبود کیفیت موها ، رفع چین خوردگی و افتادگی پوست صورت و درمان بسیاری دیگر از مشکلات و عوارضی که ممکن است برای پوست و مو ایجاد شود بکار برده می شود.

فواید اکسیژن تراپی مو

نحوه انجام اکسیژن تراپی مو

افراد متخصص ابتدا باید موها را به طور کامل جمع کرده و در یک محفظه قرار دهند. محفظه‌ای که موها در آن قرار می‌گیرند، بخار و آب را بر اساس دمای معین به موها می‌رسانند. داخل این محفظه، گرمای زیادی وجود دارد که این گرما باعث می‌شود منافذ پوست سر باز شده و مواد مغذی و آب وارد آن شوند. پس از آن با کمک دستگاه میکرومیست، ساقه و ریشه موها اکسیژن رسانی و آبرسانی می‌شوند. اکسیژن رسانی و آبرسانی منجر به از بین رفتن باکتری‌ها و میکروب‌های روی سر شده و ریشه و ساقه موها را پاکسازی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که این روش با کمک ویتامین‌ها، پپتیدها، مواد مغذی و غیره، موها را تقویت کرده، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند بازسازی سلولی را در پوست سر تحریک کرده و موها را احیا کند.

اکسیژن تراپی مو

نکات قبل و بعد از اکسیژن تراپی مو

تعداد جلسات اکسیژن تراپی مو

هر ۲ یا ۳ هفته یک بار (بستگی به میزان آسیب مو و تشخیص متخصص) باید اکسیژن درمانی را انجام دهید. این فرایند تقریباً تا یک سال ادامه پیدا می کند تا شما بتوانید بعد از یک سال موهای شاداب تر و خوشحال تری داشته باشید. در ضمن برای گرفتن بهترین نتایج از آن باید بین جلسات خود وقفه نیندازید و به صورت مستمر به درمان ادامه دهید.

موارد نامناسب انجام اکسیژن تراپی مو

بهتر است قبل از اکسیژن تراپی، با یک پزشک مشورت کنید. بارداری، آلرژی، مشکلات قلبی یا تنفسی، فشارخون بالا و یا عفونت از موارد منع انجام این روش هستند.

قیمت اکسیژن تراپی مو

قیمت اکسیژن تراپی با توجه به حجم و میزان آسیب دیدگی موها تعیین می شود. گاهی اوقات علاوه بر توجه به میزان حجم و طول موها مقدار آسیب دیدگی ممکن است زیاد باشد که حتی نیازمند انجام چندین جلسه اکسیژن تراپی باشد و این موارد در تعیین و افزایش قیمت و هزینه آن تأثیر دارند.

معایب اکسیژن تراپی

با وجود مزایای آن، اکسیژن درمانی دارای معایب و ضررهایی نیز می‌باشد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

۱. طولانی بودن روند درمان

اولین عیب این روش درمانی این است که برای بهبودی کامل به چندین جلسه درمانی نیاز دارید. به عنوان مثال برای درمان ریزش مو باید تقریباً یک سال به طور مداوم درمان را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. علاوه بر این، مدت زمان درمان موها به عوامل مختلفی همچون مشکلات مو، ویژگی‌های بیمار و سایر عوامل بستگی دارد. لازم به ذکر است که این فرایند با مراقبت‌هایی که در منزل می‌شود تکمیل می‌گردد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که پس از اتمام جلسه، باید از موها به شدت مراقبت کنید تا نتیجه خوبی حاصل شود؛ در غیر این صورت، اکسیژن درمانی بی فایده خواهد بود.

۲. دائمی نبودن اثر درمان

افراد طی چندین جلسه اکسیژن درمانی مشکلات موهای خود را از بین می‌برند؛ اما ممکن است پس از گذشت مدتی دوباره موهایشان دچار مشکل شود، بنابراین اگر قصد دارید این روش درمانی را امتحان کنید، باید بدانید که نتایج آن دائمی نیست و ممکن است نیاز باشد دوباره مراحل درمان را تکرار کنید.

۳. ایجاد مشکلات پوستی

یکی از عوارض اکسیژن تراپی مو این است که در صورت داشتن پوستی حساس، ممکن است که پوست به طور موقت قرمز شود؛ اما جای نگرانی نیست؛ زیرا این قرمزی پس از چند ساعت به طور کامل از بین می‌رود. همچنین ممکن است که پوست پس از درمان متورم شود که امری طبیعی است؛ زیرا این تورم به دلیل فشار بالای جریان اکسیژن به وجود می‌آید و همانند قرمزی، پس از چند ساعت کامل از بین می‌رود. علاوه بر تورم و قرمز شدن، ممکن است که پوست نسبت به سرم‌ها واکنش آلرژیک نشان دهد که در این صورت، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست گردن و صورت ، اکسیژن تراپی ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محتشم [ 1402-09-02 ]
اکسیژن تراپی رو در صورتی که ک چند بار انجام بدید خیلی خوبه و اثر بخش ولی یا یکبار چندان جوابی نمی گیرید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آفتاب سوختگی و درمان آنآفتاب سوختگی و درمان آن

کرمهای ضدآفتاب بسیار مؤثری برای محافظت در برابر پرتوهای فرابنفشUVA و فرابنفش(به ترتیب پرتو فرابنفش دارای طول موج بلند و کوتاه)، که اجزای نور خورشید هستند، مسئول سوختن و تغییرات سرطانی در پوست هستند. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب

علت و درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب هاعلت و درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها

شکل خشکی لب‌ ها، به ویژه در زمان‌ هایی خاص، شرایطی بسیار شایع در جهان است. خشکی لب‌ ها نه تنها آزار دهنده است، بلکه می‌ تواند موجب درد و ناراحتی نیز شود. این شرایط به واسطه بروز ترک‌ ها، قرمزی، خشکی و افزایش حساسیت به لمس و پوسته پوسته شدن پوست لب تعریف می‌ شود. ... ادامه مطلب

درد ریشه مو نشانه چیست و به چه علت است؟درد ریشه مو نشانه چیست و به چه علت است؟

بسیاری از افراد درد پوست سر در قسمت ریشه ها را تجربه کرده اند، به طوری که حتی در هنگام دست زدن و حرکت موها احساس درد می کنند. ... ادامه مطلب