روشهای مواظبت از پوست در سرما
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات علمی / مراقبت از پوست در فصول سرد سال

مراقبت از پوست در فصول سرد سال

با سرد شدن هوا و افزایش خشکی آن مراقبت از پوست اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا از آسیب دیدگی پوست جلوگیری شود. شما می‌توانید با چند روش، خشکی پوست خود در زمستان را برطرف کنید و به مرطوب ماندن پوست خود کمک کنید. برخی افراد با تغییر فصل و افزایش باد و سرما ممکن است عارضه‌های پوستی بیشتری خشکی پوست یا اگزما را تجربه کنند و در بعضی‌ها نیز واکنش پوست نسبت به محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی در این فصل تغییر می‌کند. در بخش زیر به چند نکته اشاره می‌کنیم که می‌توانید با رعایت آنها در فصول سرد سال از پوست خود مراقبت کنید تا در طول روزهای سرد، حس خوبی داشته باشید.

بیماری‌های پوستی از شایع ترین علل مراجعه به کلینیک های پوست و مو هستند که یکی از عمده ترین آنها، زخم های ناشی از دیابت می‌باشد. شما می‌توانید برای تشخیص و درمان این بیماریها، به دکتر همافاتحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هماهنگی با مطب، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

1-بیشتر از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

همان‌گونه که فصل و وضعیت آب و هوا تغییر می‌کند، مراقبت‌های معمولی پوست نیز تغییر می‌کند. کرم مرطوب‌کننده‌ای را بیابید که پایه اصلی آن به جای آب، روغن باشد؛ زیرا روغن بر روی پوست لایه‌ای محافظ ایجاد می‌نماید که نسبت به کرم یا لوسیون، رطوبت بیشتری در خود نگه می‌دارد. با این حال روغن‌ها را نیز باید با احتیاط انتخاب کرد؛ زیرا همه آنها برای صورت مناسب نیستند. شما می‌توانید از لوسیون هایی که رطوبت را به خود جذب می‌کند، استفاده کنید.

2- مصرف مداوم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

کرم ضد آفتاب فقط برای روزهای تابستان نیست. آفتاب زمستان همراه با تشعشعی که دارد، می‌تواند به پوستتان آسیب وارد کند. سعی کنید از ضد آفتابی با تأثیر عمیق برای صورت و دست‌ها (اگر در معرض تابش آفتاب هستند) 30 دقیقه پیش از خارج شدن از خانه استفاده کنید. در صورتی که به مدت طولانی در محیط بیرون هستید، به‌طور مداوم آن را تجدید کنید.

3-لایه‌برداری کنید.

ما غالباً فراموش می‌کنیم که در فصول سرد سال، پوست را از سلول‌های مرده جدا ‌کنیم، در صورتی که یکی از اصول اساسی مراقبت پوست است. اگر سلول‌های مرده خیلی زیاد باشند، رطوبت نمی‌تواند جذب پوست گردد. یک ماسک لایه‌بردار پیدا کنید و از آن روی صورت و دستان خود استفاده کنید.

4-استفاده از پاک کننده‌های دارای فرمول سخت و عطری را محدود نمایید.

استفاده از صابون اشتباه، باعث خارش و خشکی پوست می‌شود. در عوض، از یک پاک کننده یا ژل بدون عطر برای شستشو و مراقبت پوست استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از صابون کمتر در کل از مشکلات پوستی در فصول سرد سال جلوگیری کنید.

مراقبت از پوست

5-با آب ولرم استحمام کنید.

آب خيلي داغ سبب می‌شود لایه‌ی محافظت‌کننده‌ی طبیعی و روغنی پوستتان درهم بشکند و پوست شما خشک شود. چنانچه در پوست خویش، حس خشکی و خارش می‌کنید، برای تسکین دادن به آن و به ‌طور کلی برای مراقبت از پوست در فصل سرما، به وان حمام خویش قدری جوش شیرین اضافه کنید.

6-مصرف میوه و سبزی فراموش نشود.

یکی دیگر از راه و روش‌های مراقبت از پوست در هوای سرد که مرطوب و سالم بماند، رسیدن مقدار کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین A، C و E، روی و سلنیوم به بدن است. برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی فقط کافی است سبزی‌های را در هر وعده غذایی خود جایگذاری کنید. نمک‌های موجود در سبزی‌ها در تأمین و حفظ آب بدن و هیدراته ماندن آن از نقش مؤثری برخوردارند. همچنین مصرف سبزی‌ها می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کنند به این صورت که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و رادیکال‌های آزاد، مبارزه می‌کنند و در نتیجه از پیری پوست جلوگیری می‌کنند.

7-مایعات زیادی مصرف کنید.

نوشیدن آب یکی از بهترین و همچنین آسان‌ترین روش‌های مراقبت از پوست در هوای سرد جهت مرطوب کردن پوست است. با نوشیدن آب می‌توان به هیدراته ماندن بدن کمک کرد و رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کرد. نوشیدنی‌های دیگر مانند چای نیز برای پوست مفید هستند. به یاد داشته باشید که بدن برای حفظ آب در خود نیاز به مصرف ویتامین، مواد معدنی، نمک و چربی‌های مفید دارد. شما می‌توانید ویتامین، مواد معدنی، نمک و چربی‌های لازم را از موادی همچون سبزی‌ها، میوه‌ها و مغزها دریافت کنید.

8- عدم استفاده از البسه پشمی

اگر نیاز به پوشیدن البسه پشمی پیدا می‌کنید، حتماً زیر آن، پوشاکی سبک‌تر از جنس کتان به تن کنید چراکه پوستِ بسیاری افراد در تماسِ مستقیم با الیاف پشم، دچار واکنش‌های آلرژیک و بروز «راش» یا همان جوش‌های ریز و خارش‌دار می‌شود.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای پاک کردن تاتو، رفع آسیب‌های رنگ‌دانه‌ای پوست، جوانسازی پوست و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی با لیزر کیوسوئیچ، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوستجدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. ... ادامه مطلب

رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزررفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

رگ‌ های عنكبوتی كه با عنوان تلانژكتازی نیز شناخته می‌ شوند، مویرگ‌ هایی هستند كه بزرگتر از اندازه طبیعی شده‌ اند. این رگهای خونی منبسط شده و پاره می شوند یا اصطلاحاً می شكنند و همین امر باعث می شود از زیر پوست دیده شوند. ... ادامه مطلب

فواید تزریق فیلر برای کانتورینگ صورتفواید تزریق فیلر برای کانتورینگ صورت

عبارت کانتورینگ صورت به معنای ایجاد سایه روشن های متناسب در چهره است که با چندین روش انجام می پذیرد که یکی از این روش ها مراجعه به پزشک زیبایی و پوست، جهت ایجاد برجستگی ها و متناسب سازی عرض و ارتفاع چهره از طریق تزریق ژل های هیالورنیک اسید توسط پزشک مجرب می باشد. ... ادامه مطلب

لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟لاغری موضعی با کویتیشن چگونه است؟

چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات مهم جوامع امروزی است که بیشتر ناشی از عدم تحرک و تغذیه نا مناسب است.یکی از این دستگاه‌ های مؤثر که به صورت غیر تهاجمی (بدون جراحی) چربی‌ های بدن را حذف می‌ کند کویتیشن اولتراسونیک است که لیپولیز اولتراسونیک نیز نامیده می‌ شود. ... ادامه مطلب