میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردها، عوارض و هزینه هایی دارد؟ | کلینیک پوست در اصفهان

روش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ از طریق PCI یا درمان به روش القای کلاژنی عمل می‌کند. میکرونیدلینگ، روش نسبتاً جدیدی است که از طریق ایجاد تعداد زیادی کانال میکرو در پوست، باعث تحریک کلاژن سازی و بازسازی پوست می‌شود. میکرونیدلینگ با واردکردن تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل که با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک به‌طور هم‌زمان وارد لایه دوم پوست (درم) شده و میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌کند، عمل می‌نماید. به‌این‌ترتیب، فرآیند ترمیم و بازسازی پوست تحریک شده، فاکتورهای رشد سلولی آزاد می‌شود و تکثیر فیبروبلاست ها باعث تولید رشته‌های کلاژن و الاستین جدید می‌شود، در نهایت ضخامت لایه سطحی پوست (اپیدرم) افزایش می‌یابد و پوست قوام و استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

میکرونیدلینگ یکی از روشهای چند منظوره در کلینیک های پوست است که علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوست، به درمان مشکلاتی از قبیل اسکار آکنه نیز می‌پردازد. میکرونیدلینگ در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس خاصل فرمایید.

روش‌های انجام میکرونیدلینگ

1. روش دستی

با استفاده از وسیله‌ای بنام درمارولر (derma roller) انجام می‌شود، در مارولر استوانه اى پوشیده شده از نیدل (سوزن) هاى بسیار ظریف از جنس استیل است که توسط درمانگر در جهات مختلف، روى پوست بیمار حرکت مى‌کند و منافذ بسیار ریزى، در پوست ایجاد مى‌کند، عمق این منافذ ثابت بوده و بسته به درمارولری که استفاده می‌شود، طول نیدل هاى درمارولر، از 5/0 تا 2 میلی‌متر متغیر است و بدون ایجاد هیچ مشکلى ظرف ٣-٢ روز بهبود مى‌یابد.

2. با استفاده از دستگاه

توسط پزشک انجام می‌شود و با استفاده از دستگاهی که باسرعت بسیار بالا و با دقت زیاد، یک کارتریج مخصوص که یک صفحه پوشیده از سوزن‌های ظریف است را در عمق مشخص وارد پوست می‌کند. تعداد میکروکانال هایی که با این روش در پوست ایجاد می‌شود، قابل مقایسه با روش دستی درمارولر نیست، به همین علت نتایج درمانی و بهبودی حاصله، بسیار چشمگیر است. عمق نفوذ از 0/2 تا 2/7 میلی‌متر قابل تنظیم است و در نواحی حساس مثل پلک فوقانی و تحتانی و دور لب قابل انجام است.

نکته مهم در میکرونیدلینگ، استفاده از دستگاه مناسب و با کیفیت است.

روش انجام میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ

در ابتدا پوست ناحیه موردنظر را تمیز و ضدعفونی می‌کنیم. سپس به دلیل کار با سوزن که ممکن است تا حدی دردناک باشد از بی‌حسی موضعی روی سطح پوست استفاده می‌شود. در هنگام میکرونیدلینگ هر چند وقت یک‌بار مایعی با استفاده از سرنگ روی سطح پوست ریخته می‌شود که با توجه به نیاز پوست و تشخیص پزشک می‌تواند مختلف باشد. این مایع می‌تواند مزوتراپی، انواع ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک و یا کیوتن و سایر املاحی که برای جوان‌سازی پوست، ضد چروک، روشن‌کننده پوست و مواد مغذی دیگر باشد.

با توجه به ضایعه‌ای که می‌خواهیم درمان کنیم این مایع، انتخاب می‌شود و همراه با میکرونیدلینگ می‌توان استفاده کرد که به این روش external usa گفته می‌شود. بنابراین علاوه بر میکرونیدلینگ که خودش روش مؤثری برای جوان‌سازی پوست می‌باشد، موادی هم که روی سطح پوست ریخته می‌شود می‌تواند مکمل کار باشد. فشار دست برای میکرونیدلینگ باید خیلی ملایم باشد. میزان نفوذ سوزن باید کنترل شده باشد. با توجه به نوع ضایعه‌ای که می‌خواهیم درمان کنیم، میزان ورود سوزن و تعداد تکرار کار (چرخش کارتریج روی سطح پوست) متغیر است. اگر ضایعات سطحی باشد و روی ناحیه صورت باشد طبیعتاً باید با درجات ملایم‌تر انجام شود و اگر ضایعات و اسکارها عمیق‌تر باشند عمق نفوذ سوزن هم باید بیشتر باشد.

موارد کاربرد میکرونیدلینگ

  1. رفع جاى جوش، اسکار آکنه و جاى زخم، جای آبله مرغان، سوختگی و …
  2. درمان ترک‌های پوستى (stretch marks) ناشی از بارداری و لاغری و …
  3. جوانسازى پوست،رفع چین و چروک و منافذ باز پوست
  4. مزونیدلینگ (ترکیب میکرونیدلینگ و مزوتراپی) که رساندن ویتامین‌ها و دارو به لایه‌های عمقی پوست است.
  5. افزایش استحکام و قوام پوست
  6. درمان ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها
  7. درمان چین و چروک دور چشم

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ:

1-بهبود منافذ باز پوست(کاهش اندازه روزنه‌های پوست)

2-میکرونیدلینگ جهت بهبود اسکارهایی که در اثر آکنه، سوختگی یا جراحی ایجادشده‌اند.

3-میکرونیدلینگ جهت درمان استریا (ترک های ناشی از چاقی یا بارداری): به دلیل چاقی، لاغری و یا حاملگی فشار شدیدی به پوست وارد می‌شود و باعث به وجود آمدن ترک پوستی می‌شود، با استفاده از میکرونیدلینگ می‌توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

4-میکرونیدلینگ صورت جهت درمان جای جوش و آکنه و رفع تیرگی پوست: برای از بین بردن جای جوش می بایست از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده نمود و این کار توسط میکرونیدلینگ قابل انجام است.

5-میکرونیدلینگ جهت بهبود چروک های سطحی: بیشترین استفاده از میکرونیدلینگ در جهت رفع چین و چروک صورت است. با گذشت زمان و بالا رفتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می‌کند و موجب ظهور چروک می‌شود. با استفاده از میکرونیدلینگ و مواد مغذی که در حین کار به پوست تزریق می‌شود موجب تولید کلاژن و بهبود چین و چروک می‌شود.

6-میکرونیدلینگ را می‌توان در نقاط حساس پوست مانند بینی، گردن، دور چشم و …نیز استفاده کرد.

7-هزینه میکرونیدلینگ در مقایسه با روش‌های جوان‌سازی دیگر (مانند لیزر) کمتر بوده و قابل‌استفاده برای هر رنگ پوستی می‌باشد.

8-میکرونیدلینگ برای درمان ریزش مو و کمک برای رشد مجدد موها:
با توجه به اینکه این روش تأثیر مثبتی در جوان‌سازی پوست و تحریک فاکتورهای رشد داشته ، به همین دلیل از این روش برای موارد دیگر نیز استفاده شد و تجربه‌ای که طی این سال‌ها با این روش برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به‌دست‌آمده مثبت بوده و خواهان زیادی داشته. میکرونیدلینگ باعث افزایش خون‌رسانی به پوست شده و با رسیدن مواد مغذی به ناحیه موردنظر سبب رشد مجدد مو می‌شود.

9-میکرونیدلینگ برای رشد ابرو:
برای بهبودی کم پشتی ابروها و همچنین جلوگیری از ریزش آن‌ها نیز می‌توان از روش میکرونیدلینگ استفاده نمود. این روش هیچ عارضه‌ای بر روی پوست ابرو باقی نمی‌گذارد. لازم به ذکر است که به دلیل نزدیکی به چشم و حساس بودن کار، انجام دادن آن را حتماً به پزشک با تجربه بسپارید. برای این کار باید از دستگاه و سوزن‌های استاندارد استفاده کرد در غیر این صورت پوست بیمار دچار عوارضی خواهد شد که آزار دهنده و خطرناک است.

10-رفع خط خنده

11- افزایش قوام و استحکام پوست

سوزن‌هایی که در کارتریج دستگاه تعبیه‌شده از نظر استاندارد باید کاملاً قابل نفوذ و خوب باشند که باعث ایجاد ضایعات اضافی روی سطح پوست نشود.

افراد نامناسب جهت انجام میکرونیدلینگ

  1. کسانى که ترکیبات رتینویید خوراکى یا موضعى مثل قرص روآکوتان و کرم ایزوترتینویین (کترل، لوکاسید و….) درسه ماه گذشته مصرف کرده‌اند و یا سایر روش‌های درمانى اسکار مثل لیزر یا درم ابریژن در ۶ هفته گذشته انجام داده‌اند.
  2. هر نوع عفونت فعال در هر قسمت از بدن.
  3. آکنه فعال در صورت
  4. سابقه ایجاد گوشت اضافه (keloid) در محل زخم

مراقبت‌های بعد از انجام میکرونیدلینگ

جلسات لازم جهت انجام میکرونیدلینگ

مراجعه کننده نباید انتظار داشته باشد که با یک جلسه درمان به نتیجه قطعی برسد (مخصوصاً برای بهبود جای زخم یا آکنه یا ترک پوست) ولی بعد از یک جلسه حتماً متوجه تغییرات مثبت پوست خود خواهد شد. تعداد جلسات برای افراد مختلف به دلیل متفاوت بودن نوع مشکل پوستی متغیر است. ولی به طور معمول فاصله درمانی بین 4 تا 6 هفته یک‌بار می‌باشد و تعداد جلسات درمان هم حدوداً 4 تا 6 جلسه می‌تواند باشد. انجام کار در هر جلسه بین 20 دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

عوارض میکرونیدلینگ

1-بعد از میکرونیدلینگ ممکن است قرمزی، التهاب و ورم خفیف در ناحیه به وجود آید که این موضوع عادی است و جای نگرانی نیست. یک تا دو هفته پس از میکرونیدلینگ پوست نرم‌تر و شفاف‌تر شده اما ماه بعد اثر کامل این درمان مشهود می‌گردد.
2-به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی (قبل از اقدام به میکرونیدلینگ حتماً حساسیت‌های پوستی خود را با دکتر مطرح کنید).
3-تیره شدن پوست (در صورتی ایجاد می‌شود که میزان فشار وارد شده به پوست مناسب نباشد، بنابراین حتماً باید انجام این کار توسط پزشک انجام شود).
4-عفونت پس از عمل:
کانال‌های ریزی که روی پوست در اثر سوزن ایجادشده‌اند ظرف مدت یک ساعت بسته می‌شوند. میکرونیدلینگ تحت شرایط کلینیک انجام می‌شود بنابراین بروز عفونت پس از عمل بعید است. افرادی که این عمل را در آرایشگاه‌ها انجام می‌دهند ممکن است با مشکلات زیادی ازجمله عفونت مواجه شوند.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه این عمل زیبایی بسته به طول و تعداد جلسات درمان و همچنین میزان آسیب دیدگی پوست متفاوت است.

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت رویش موهای مردانه در زنان (هیرسوتیسم)علت رویش موهای مردانه در زنان (هیرسوتیسم)

زمانی که موهای کرکی یا طبیعی بدن از حالت نرمال خود خارج می‌شوند و با سرعت و ضخامت بیشتری رشد می‌یابند به این معضل پرمویی یا هیرسوتیسم گفته می‌شود که ممکن است شامل نقاط مختلفی از بدن یک فرد باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است ... ادامه مطلب

عوارض تزریق ژلعوارض تزریق ژل

ژل‌های مورد استفاده برای جوانسازی و افزایش حجم پوست، دارای انواع مختلفی هستند که رایج ترین و بهترین آنها، فیلرهای هیالورونیک اسید می‌باشند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بسیاری از بافتهای بدن انسان موجود است و به همین دلیل پس از انتقال به پوست، ایجاد آلرژی نخواهد کرد ... ادامه مطلب

بررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سربررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سر

شوره سر، پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در موها ایجاد می‌ شود. در واقع سلول‌ های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌ شود. این وضعیت معمولاً بی‌ ضرر است و با عوارضی همراه نیست؛ اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. ... ادامه مطلب

میکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سرمیکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سر

میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی برای رفع ریزش مو و تقویت ریشه مو است که به واسطه انجام این روش می توان تغییرات بسیار چشمگیری را شاهد بود. ... ادامه مطلب