هزینه پلاسما تراپی صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / پلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوست

پلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوست

جوانسازی صورت با پلاسما تراپی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است که بدون کوچک‌ترین عوارضی بهترین نتیجه را در زیباسازی پوست ارائه می‌دهد. پلاسما تراپی یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است که توسط دستگاه مخصوصی به نام پلاسماجت انجام ‌می‌گیرد، برای انجام عمل زیبایی با این روش تنها استفاده از بی‌حسی موضعی کافی است و نیازی به بیهوشی عمومی وجود ندارد. اساس پلاسماتراپی همانطور که از اسمش پیدا است بر پایه پلاسما استوار است. پلاسما در واقع شکل چهارم ماده است که خاصیت رسانایی داشته و در برخورد با سایر مواد سرد می‌شود، پلاسما با استفاده از دستگاه پلاسماجت وارد پوست شده و با ایجاد بار الکترونی روی غشای پوست، لایه سطحی پوست را از حالت جامد به گاز تبدیل می‌کند و نتیجه این عمل از بین رفتن سلول‌های قدیمی اپیدرم و لیفت پوست است از طرفی نیز لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کند تا به ترمیم و نیز تولید کلاژن برای جوانسازی پوست بپردازد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای پلاسماتراپی

با توجه به مزیت‌های دستگاه‌های پلاسما کاربردهای گسترده‌ای در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست پیدا کرده‌اند. البته از دستگاه‌های نسل جدید پلاسما صرفاً برای زیباسازی استفاده نمی‌شود. بلکه این دستگاه‌ها کاربردهای درمانی مثل بهبود زخم‌های سرطانی نیز دارند. علاوه بر آن اصلی‌ترین کاربرد این دستگاه‌های پلاسما عبارتند از:

مزایای پلاسماتراپی

پلاسما تراپی

نحوه انجام پلاسما تراپی

برای انجام این روش، نیازی به بیهوش شدن فرد نبوده و با بی حسی موضعی قابل انجام است. مدت زمان لازم برای انجام پلاسماتراپی معمولاً بین 10 دقیقه تا یک ساعت می باشد؛ البته لازم به ذکر است که این مدت زمان، بسته به وسعت ناحیه تحت درمان متغیر است. با شروع فرآیند پلاسما تراپی، فرد در سطح پوست خود بویژه در نواحی ای که پوست نازک تر است، نظیر نواحی اطراف پلک ها، احساس گرما و حرارت خواهد داشت. پزشک در این روش جوانسازی، نوک دستگاه را در فاصله 2-1 میلیمتری از سطح پوست نگاه می دارد تا ذرات پلاسما از این فاصله به موضع درمان برخورد کرده و تغییرات مورد نظر را در آن نقطه اعمال نمایند. توجه داشته باشید در صورتی که نوک دستگاه با پوست برخورد کند، می تواند منجر به بروز آسیب گردد. برای حاصل شدن بهترین نتایج و درمان قطعی مشکل، به طور معمول به چند جلسه درمانی با این روش نیاز می باشد و قبل از معاینه بیمار نمی توان تعداد جلسات دقیق را برای او مشخص کرد. در صورتی که میزان چین و چروک های اطراف چشم کم و ظریف بوده و عمق آنها زیاد نباشد می توان با 1 یا 2 جلسه درمانی به نتایجی رضایت بخش از این روش جوانسازی پوست دست یافت.

مراقبت های قبل از پلاسماتراپی

مراقبت های بعد از پلاسماتراپی

افراد مناسب جهت انجام پلاسماتراپی

از ترمیم پوست پلاسما برای جوانسازی پوست با بهبود خطوط و چروک‌های صورت (ریتیدها) و رنگدانه های پوستی همراه با عکسبرداری استفاده می‌شود. بهتر است در زمان علائم اولیه پیری مانند:

موارد منع پلاسما تراپی

فناوری به کار رفته در پلاسما به گونه‌ای است که در حوزه‌ها و افراد مختلف می‌توان از آن استفاده کرد؛ یعنی پزشک می‌تواند در بیماران با انواع پوست‌ها از مزیت‌های این دستگاه‌ها بهره ببرد؛ اما در برخی از موارد حساس استفاده از این روش درمانی توصیه نمی‌شود. از جمله موارد منع استفاده از دستگاه‌های پلاسما در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست به قرار زیر می‌باشد:

ماندگاری پلاسما تراپی

ماندگاری پلاسما تراپی بسته به اینکه کدام ناحیه از بدن را درمان کرده‌اید و نیز عواملی چون سن، نوع پوست، شدت آسیب، نوع آسیب، تعداد جلسات درمان و … متغیر است؛ ولی به طور متوسط گفته می‌شود که در صورت مراقبت مناسب تا 3 سال و یا حتی بیشتر آثار و ماندگاری پلاسماتراپی روی پوست، بینی یا پلک باقی خواهد ماند.

هزینه پلاسما تراپی صورت

معمولاً عواملی همچون سن فرد، نوع و شدت آسیب، محل درمان و تعداد جلسات درمانی موردنیاز از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی هزینه‌های پلاسماجت است. علاوه بر این میزان تخصص و مهارت پزشک و کلینیکی که پلاسماجت در آن انجام می‌شود نیز می‌تواند بر روی هزینه‌های این روش تأثیرگذار باشد. همچنین شهر محل زندگی فرد نیز می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در هزینه‌ها باشد.

عوارض پلاسماتراپی

  1. تورم در ناحیه درمان
  2. ایجاد دلمه‌هایی بر روی پوست پلک که در اغلب مواقع پس از یک هفته از بین می‌رود.
  3. تغییر رنگ پوست که معمولاً موقتی می‌باشد.

لازم به ذکر است به دلیل حساسیت نواحی اطراف چشم، در صورت عدم مهارت پزشک در انجام پلاسما جت پلک ممکن است عوارض ماندگارتر و صدمه زننده‌ای پس از این روش ایجاد شود. به همین جهت توصیه می‌کنیم برای انجام این عمل، حتماً به پزشکی مراجعه نمایید که از تبحر ایشان اطمینان حاصل نموده‌اید.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست مانند تزریق ژل جهت لیفت میانه صورت (لیفت میدفیس) توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ارزو میرزایی [ 1401-04-28 ]
کار خانم دکتر فاتحی حرف نداره خیلی خانم دکتر مهربون و دلسوزی هستند من که خیلی راضی بودم از کارشون برام ژل لب زدند خیلی دوست داشتم شما بهترینید خانم دکتر مهربون

الهه غفاری [ 1401-04-28 ]
سلام من تحت درمان خانم دکتر فاتحی بودم برای جای جوش و تیرگی پوستم خیلی کارشون عالی بود و من نتیجه خیلی خوبی گرفتم به نظرم در اصفهان بهترین هستند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر اربیوم فرکشنال چیست؟لیزر اربیوم فرکشنال چیست؟

لیزر اربیوم به تنهایی خاصیت لایه برداری دارد و یکی از پیشرفته ترین انواع تکنولوژی های لیزر است. اربیوم پرتویی با طول موج 2940 نانومتر منتشر می کند که همان نور مادون قرمز است که با رسیدن به پوست، توسط آب جذب می‌ شوند. ... ادامه مطلب

زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟زانتلاسما چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

چربی پلک یا زانتلاسما و گزانتلاسما برآمدگی زردرنگ، سفت و کوچکی است که زیر پوست پلک بنا به‌ علتی که به خوبی مشخص نیست، تشکیل می شود و بی ضرر است. این عارضه در اغلب موارد بی خطر است و درمان از نظر زیبایی انجام می شود. ضایعات را می توان برداشت و یا با کوتر سوزاند و یا با لیزر جراحی کرد. ... ادامه مطلب

سیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپیسیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپی

سیگما لیفت، یک جایگزین غیرتهاجمی برای لیفت پوست صورت است که بدون سوزن و بدون جراحی، هارمونی صورت را تغییر می‌ دهد و بازیابی می‌ کند. یک انتخاب عالی برای افرادی است که آستانه درد بسیار پایینی دارند یا یک گزینه درمانی آرامش‌بخش‌ تر را ترجیح می‌ دهند. ... ادامه مطلب

پسوریازیس چه بیماری است و چگونه تشخیص داده درمان میشود؟پسوریازیس چه بیماری است و چگونه تشخیص داده درمان میشود؟

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است .در این بیماری ناحیه ای از پوست ملتهب شده و به صورت برجسته قرمز و خارش دار در می آید و روی آن نیز پوسته های نقره ای رنگ دیده می شود. پوست سر، آرنج ها و پشت بدن بیشتر گرفتار می شوند. ... ادامه مطلب