جوانسازی پوست با تزریق ژل خط خنده | تزریق فیلر در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / رفع خط خنده با تزریق ژل

رفع خط خنده با تزریق ژل

خطوط خنده یا همان خط لبخند از دو طرف بینی تا گوشه‌های لب است که در اثر افزایش سن به وجود می‌آیند. حالات چهره در طول زمان لبخند و خندیدن و همچنین با کاهش کلاژن پوست که به دلیل افزایش سن رخ می‌دهد که دلیل ایجاد خط خنده می‌باشد. با افزایش سن و زمانی که لایه‌های چربی صورت از بین می‌روند، پوست حالت افتاده‌ای پیدا می‌کند و چین‌وچروک برجسته‌تر می‌شوند.

موادی که در این نوع از درمان چین‌وچروک‌های پوست استفاده می‌شود، دارای اسید هیالورونیک در خود است که می‌تواند کلاژن سازی در پوست را انجام دهد. این مواد به صورت پرکننده می‌توانند فرورفتگی‌ها و جای اسکار روی پوست را نیز از بین ببرند و جایگزین این چربی‌های از دست رفته باشد. این ژل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بنا به صلاحدید پزشک در سطوح زیرین پوست تزریق می‌شوند و می‌توانند دارای ماندگاری موقت در پوست افراد باشند.

رفع خط خنده با تزریق ژل از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت ایجاد خط خنده

فاکتورهای زیادی در تشکیل خطوط خنده دخالت دارند شامل:

روش‌های تزریق ژل خط خنده

یکی از روش‌های از بین بردن این خطوط استفاده از تزریق ژل یا فیلر می‌باشد. میزان تزریق این مواد باید استاندارد باشد. برای اینکه خط خنده به طور طبیعی پر شود به نحوی که تأثیر منفی بر سایر بافت‌ها نباشد از دو روش می‌توان استفاده کرد:

1. اندولیز انجام شود. این کار برای این است که عضلاتی که در صورت ریختند با این روش به جای اصلی خود بازگردند و عمق خط خنده کاهش یابد.

2. استفاده از ژل‌هایی که حاوی اسید هیالورونیک برای پرکردن خط خنده می‌باشد.

در ابتدا دکتر پوست، میزان عمق خط خنده را بررسی می‌کند و در صورتی که بسیار عمیق باشد برای هر طرف تزریق می‌شود.

خط خنده

موارد منع تزریق ژل خط خنده

سابقه حساسیت به تخم مرغ، عفونت فعال پوستی مثل تب خال، دوران بارداری و شیردهی، سابقه تشکیل کلوئید در پوست و ضعف سیستم ایمنی و سیستم انعقاد خون و مصرف داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و مسکن های غیر استروئیدی از قبیل ایندومتاسین، آسپرین، دیکلوفناک و… از موارد منع تزریق ژل می‌باشند. انجام لیزر درمانی، میکرودرم ابرژن و لایه‌برداری شیمیایی (پیلینگ) به‌طور همزمان با تزریق ژل، تداخل داشته و غیر مجاز می‌باشند.

ماندگاری اثر ژل تزریقی خط خنده

ماندگاری فیلر براساس شرایط پوست و میزان چین و چروک و خطوط صورت متغیر است؛ اما به طور میانگین 6 تا 18 ماه بر روی پوست ماندگار است. برای برگشت به برطرف شدن خطوط و رفع چروک لازم است بعد از زمان های گفته شده و از بین رفتن اثر تزریق دوباره تزریق تمدید شود.

مقدار مورد نیاز ژل برای تزریق ژل خط خنده

مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق ژل خط خنده بستگی به تعداد این خطوط و همچنین عمق آنها دارد. حداقل میزان یک میلی‌لیتر از ژل برای هر خط خنده به طور مؤثر در کاهش میزان نمایان بودن این خطوط عمل می‌کنند. خطوط عمیق‌تر به میزان ژل بیشتر برای پر شدن نیازمند هستند. بهتر است از کمترین میزان ژل ممکن استفاده شود و در صورتی که نتیجه مورد نظر به دست نیامد، مقدار را افزایش داد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل خط خنده

عوارض جانبی تزریق ژل خط خنده

ممکن است بعد از انجام تزریق ژل به صورت با عوارض گفته شده در پایین به صورت موقتی مواجه شوید.

1. درد

2. تورم

3. کبودی

4. خارش

5. علائم آلرژیک مانند ایجاد کهیر و قرمزی

6. خونریزی

7. کبودی

8. التهاب

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از امور رایج در کلینیک های پوست و زیبایی بدل شده است. این خدمت مقرون به صرفه، با کمترین عوارض می‌تواند بسیاری از آثار و علائم افزایش سن را بطور موقت رفع کند. شما می‌توانید برای تزریق بوتاکس به مراکز پزشکی پوست و مو مراجعه نمایید و از انجام این عمل در اماکن نامعتبر و غیر مجاز اکیداً بپرهیزید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مناطق ممنوعه تزریق بوتاکسمناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

درمان زیبایی تزریق بوتاکس مانند هر روشی دیگری در کنار فواید زیادی که دارد ممکن است در شرایطی مشکلاتی هم ایجاد کند. مشکلات انجام تزریق بوتاکس در برخی مناطق ممکن است به خطرات جدی و غیر قابل درمان منجر شود به این مناطق، مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس می گویند. ... ادامه مطلب

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با افزودن پری، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابروتزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع این خطوط است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینهتزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق چربی به چانه و فک نقش مهمی در زیباسازی ناحیه پایینی صورت دارد. ... ادامه مطلب