درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق ژل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی‌های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحیه اشکی چشم برخی از افراد فرورفتگی ایجاد شود که این فرورفتگی‌ها بر روی پلک پایینی چشم یک نیم‌دایره تیره ایجاد می‌کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

برخی افراد برای بهبود وضعیت گودی زیر چشم و سیاهی ناشی از آن تمایل به تزریق فیلر به گودی زیر چشم پیدا می‌کنند. فیلر یک نوع ماده پرکننده است که در زیر پوست چشم تزریق می شود و فرورفتگی زیر چشم را به راحتی برطرف می کند. بهترین و متداول ترین ماده پرکننده ای که در حال حاضر در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد، اسید هیالورونیک است.

برخی از افراد به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی لازم قبل و بعد تزریق ژل و همچنین مراجعه به کلینیک‌های نامعتبر می‌توانند شاهد میزان بالایی از تورم بعد از تزریق ژل باشند. این نوع عارضه جزء عوارض طبیعی پس از تزریق می‌باشد که اغلب اتفاق می‌افتد و با رعایت نکات ذکر شده در ادامه می‌توان آنها را در عرض چند روز کنترل کرده و بهبود بخشید. به طور تقریبی، ۳ الی ۵ روز طول می کشد تا ورم ژل کاملاً برطرف شده و نتیجه نهایی تزریق دیده شود.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

هر روش درمانی که برای زیبایی چهره انتخاب می شود، مزایای خاصی برای بیمار به همراه دارد. از جمله مزایایی که می توان برای تزریق فیلر زیر چشم بیان کرد، عبارت است از:

نحوه تزریق فیلر زیر چشم

جهت تزریق فیلر زیر چشم، ابتدا نواحی که قرار فیلر تزریق شود، علامت گذاری و با مایع تمیز کننده، استریل می شوند. معمولاً از کرم بی حس کننده در ناحیه استفاده می شود و چند دقیقه طول می کشد تا کرم جذب پوست شود و اثر کند. سپس، فیلر با استفاده از سوزن کوچک و ظریف و با دقت بالا، به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

مراقبت های قبل از تزریق فیلر زیر چشم

اگر در جلسه مشاوره مشخص شد که کاندید مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم هستید، قبل از هر چیز باید نکات زیر را رعایت کنید:

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

برای کاهش تورم بعد از تزریق فیلر و کبودی‌های ناشی از آن، رعایت برخی نکات قبل و بعد از عمل ضروری و لازم است که توصیه می‌شود این نکات را مطالعه کرده و به آنها عمل کنید تا احتمال بروز این عوارض به حداقل برسد:

  1. مصرف برخی دارو‌ها قبل از تزریق ژل، احتمال وقوع عوارض را افزایش می‌دهد. پس بهتر است مصرف دارو‌هایی که تجویز پزشک معالج نیستند را یک هفته قبل از تزریق ژل کنار بگذارید و حتماً درباره آنها با پزشک خود مشورت کنید. در این میان، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون باید به مدت یک هفته قبل از تزریق و با دستور پزشک قطع شوند تا خون‌ مردگی رخ ندهد.
  2. اگر تبخال زده‌اید چند روز قبل از تزریق ژل به پزشک خود اطلاع دهید تا دارو‌های لازم را برای پیشگیری از افزایش و شیوع آن تجویز کند.
  3. مصرف آناناس تازه قبل و بعد از انجام تزریق ژل به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.
  4. پس از اتمام تزریق ژل، بلافاصله روی ناحیه مورد نظر، یخ بگذارید. انجام این کار تا حد ممکن از بروز کبودی و ورم جلوگیری می‌کند. البته کیسه یخ باید داخل پارچه قرار گرفته و تماس مستقیم با پوست نداشته باشد.
  5. تا یک هفته خود را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید و هنگامی که می‌خواهید به خارج از منزل بروید از کلاه یا کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  6. توصیه می‌شود از خاراندن، مالش و اعمال فشار بر مناطقی که تزریق ژل صورت گرفته است به شدت اجتناب کنید. رعایت نکردن این موضوع باعث متورم شدن پوست بعد از تزریق ژل خواهد شد. همچنین احتمال جابه‌جا شدن ژل در زیر پوست افزایش پیدا می‌کند.

ماندگاری فیلر زیر چشم

به طور معمول، فیلرهای موقت زیر چشم 6-12 ماه یا کمی بیشتر در بدن دوام دارند.

افراد نامناسب جهت تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر یک روش جوانسازی پوست بی‌خطر و امن است؛ ولی در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی‌شود:

عوارض تزریق فیلر زیر چشم

هزینه تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم با توجه به برخی از پارامترها می تواند با قیمت های متفاوتی انجام شود. میزان عارضه، نوع فیلر، پزشکی که تزریق را انجام می دهد و نیز موقعیت جغرافیایی که تزریق فیلر در آن انجام می شود بر هزینه تزریق فیلر چشم تأثیرگذار

برای آگاهی از مراقبتهای بعد از بوتاکس کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شیما [ 1402-03-11 ]
سلام برای گودی و تیرگی همزمان زیر چشم چکار باید بکنیم ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل، مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل به روش FITمراحل، مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل به روش FIT

بسیاری از آقایان به دنبال روشی مؤثر برای افزایش تراکم ریش و سبیل هستند؛ اما متأسفانه به علت اینکه با روش‌ های مؤثر آشنایی ندارند به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌ کنند، به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته‌ ایم به یکی از بهترین روش‌ ها یعنی روش کاشت ریش بپردازیم. ... ادامه مطلب

لیفت صورت یعنی چه؟لیفت صورت یعنی چه؟

در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و ظاهر فرد را جوان تر می کند. در طی این عمل، چربی ها و سلولهای مرده پوست برداشته می شود و سلولهای پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. لیفت صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام میگردد که در ادامه بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

علت رویش موهای مردانه در زنان (هیرسوتیسم)علت رویش موهای مردانه در زنان (هیرسوتیسم)

زمانی که موهای کرکی یا طبیعی بدن از حالت نرمال خود خارج می‌شوند و با سرعت و ضخامت بیشتری رشد می‌یابند به این معضل پرمویی یا هیرسوتیسم گفته می‌شود که ممکن است شامل نقاط مختلفی از بدن یک فرد باشد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است ... ادامه مطلب

کاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوستکاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوست

لیزر اربیوم نیز مانند سایر روش های لیزر پوست و مو، یک ابزار قدرتمند و موثر در زمینه ترمیم و جوانسازی پوست است. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است. ... ادامه مطلب