نحوه اصلاح فرم چانه و فک با تزریق چربی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

ظاهر نامناسب و بد گردن، چانه، رفع غبغب یا فک افتاده، شایع‌ترین مشکلات مربوط به یک سوم پایینی صورت هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم موجب ایجاد خط فک نازیبا می‌گردند. یک خط فک متناسب نشان‌دهنده‌ی جوانی، سلامتی و جذابیت می‌باشد. داشتن خط فکی زیبا معمولاً به معنای داشتن یک مرز مشخص در فک پایین است که مستقیماً از زاویه‌ی فک پایین به چانه امتداد دارد. ساختار استخوانی مناسب تنها در هنگامی قابل مشاهده است که پوست و چربی روی آن نیز دارای ساختار مناسبی باشد. در این میان روش های متعددی جهت این امر ابداع شده است که یکی از این آنها تزریق چربی می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی به چانه و فک نقش مهمی در زیباسازی ناحیه پایینی صورت دارد. این روش اغلب توسط افرادی انتخاب می شود که به دنبال بهبود فرم چانه و فک خود هستند. تزریق یا انتقال چربی فرآیندی است که طی آن چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به قسمت دیگری از بدن منتقل می‌شود. در واقع سلول های چربی با قابلیت تکثیر و تقسیم سلولی به ناحیه مورد نظر منتقل می‌شوند و علاوه بر افزایش حجم و فرم دهی، می‌تواند باعث جوانسازی پوست نیز شود. در این روش به دلیل اینکه از سلول های چربی بدن خود فرد استفاده می شود، امکان ایجاد آلرژی یا پس زدن ماده تزریق شده وجود ندارد.

کاربرد تزریق چربی به فک و چانه

مزایای تزریق چربی به فک و چانه

تزریق چربی به چانه و فک همانند تمامی روش‌های زیبا‌سازی، دارای مزایای منحصر به خود می‌باشد که در زیر با آنها آشنا می‌شویم:

نحوه اصلاح فرم چانه و فک با تزریق چربی

یکی از مسائل مهم در تزریق چربی به چانه و فک، انتقال چربی است که از دیگر نقاط بدن چربی اضافی را برداشته و در چانه تزریق می‌کنند. به این جابه‌جایی چربی در بدن نیز ترانسفر چربی به چانه نیز می‌گویند. در ادامه مراحل تزریق چربی به چانه و فک را خواهیم گفت:

آمادگی قبل از تزریق چربی به فک و چانه

قبل از تزریق چربی به صورت، لازم است مراقبت‌هایی را انجام دهید:

  1. حداقل به مدت چهار هفته قبل از تزریق چربی از مصرف سیگار خودداری کنید. سیگار موجب می‌شود عروق بدن تنگ شده و روند بهبودی با کندی پیش برود.
  2. مصرف مشروبات الکلی را تا حد امکان محدود کنید. الکل می‌تواند خون‌رسانی به نواحی تزریق شده را تحت تأثیر خود قرار داده و خطر عوارض ناخواسته را افزایش دهد.
  3. قبل از تزریق چربی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، ژلوفن، نوافن و همچنین داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی، ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید. این داروها می‌توانند خونریزی حین تزریق و پس از آن را افزایش دهد. حتماً به پزشک خود اطلاع دهید که در حال مصرف کدام داروها هستید.
  4. قبل از جراحی، حمام کنید چون تا چند روز ناحیه تزریق شدن نباید با آب تماس داشته باشد.
  5. توجه به رژیم غذایی سالم و متعادل مهم است. تا جایی که می‌توانید قبل از تزریق چربی مایعات و آب‌ بنوشید.
تزریق چربی به فک و چانه

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به فک و چانه

محل برداشت چربی برای تزریق در چانه و فک

برای زاویه سازی فک و چانه، مقدار کمی از چربی شکم یا ران فرد برداشته می شود و ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

سن مناسب برای تزریق چربی چانه و فک

بازه سنی برای تزریق چربی به چانه بین 18 سال تا 65 سال است، بنابراین اگر در این رده سنی قرار دارید و به انجام این روش علاقمند هستید، می‌توانید آن را انجام دهید. در این زمان بدن به حالت ثبات رسیده و از طرف دیگر تعادل هورمونی در بدن نیز برقرار شده است، بنابراین مطمئن خواهید بود که نتیجه ترانسفر چربی به چانه دستخوش تغییرات نشده و برای مدت زمان طولانی می‌توانید از نتیجه آن لذت ببرید.

کاندیدای نامناسب تزریق چربی به چانه و فک

میزان ماندگاری تزریق چربی به فک و چانه

تزریق چربی در چانه می‌تواند بین ۹ ماه تا ۲ سال برای شما ماندگاری داشته باشد. البته باید به این موضوع نیز توجه کنید که میزان ماندگاری این تزریق در افراد مختلف، متفاوت است. در حقیقت چربی تزریق شده در بدن بعضی از افراد، بیشتر از سایرین دوام می‌آورد.

زاویه سازی فک و چانه با تزریق چربی بهتر است یا ژل؟

در تزریق ژل معمولاً از موادی مانند هیدروکسی‌ آپاتیت کلسیم یا اسید هیالورونیک تهیه می‌شوند. این ژل ها قابلیت تزریق مستقیم را دارند و به سرعت چهره را به شکل دلخواه تغییر می‌دهند. آنها عموماً برای تصحیح خطوط صورت و حجم دهی به بافت استفاده می‌شوند. تزریق ژل، روشی غیر جراحی و نیاز به زمان بازیابی کمتری دارد. با این حال اثر زاویه سازی با استفاده از ژل‌ها معمولاً موقت است و نیاز به تجدید منظم دارد. از طرف دیگر، تزریق چربی از خود بافت بدن انجام می‌شود.
چربی از مناطقی مانند شکم یا بازوها جمع آوری شده و سپس در مناطق دیگری از صورت تزریق می‌شود تا حجم و تناسب صورت بهبود یابد. تزریق چربی می‌تواند نتایج دائمی‌تری به ارمغان بیاورد؛ زیرا مواد بیولوژیکی استفاده شده از بدن خود بیمار تهیه می‌شوند. با این حال یک روش جراحی است و نیازمند زمان بازیابی بیشتری است. به هر حال تصمیم نهایی بین تزریق ژل و تزریق چربی بستگی به عوامل مختلفی مانند نیازهای شما، ترجیحات پزشک و وضعیت شما دارد.

عوارض تزریق چربی به فک و چانه

در واقع این نوع جراحی به علت آنکه از چربی های درون بدن خود فرد گرفته می‌شود و همچنین به دلیل پایین بودن دوره نقاهت از عوارض پایینی برخوردار است. البته برخی از عوارض بعد از تزریق وجود دارد و این عوارض طبیعی و موقتی است. البته در صورتی که این نوع جراحی زیر نظر یک فرد متخصص صورت نگیرد، می تواند نتایج بدی را به همراه داشته باشد. عوارض جانبی موقت عبارتند از:

البته همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، در صورتی که این نوع جراحی توسط فردی غیر متخصص و در یک کلینیک غیر معتبر انجام شود، عوارض بسیار بدی را به همراه دارد. این عوارض عبارتند از:

  1. گلوله شدن چربی در نواحی تزریقی
  2. آسیب شدید به بافت های بدن
  3. عدم حصول نتیجه دلخواه
  4. قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت

هزینه تزریق چربی به چانه و فک

داشتن آگاهی کافی از هزینه‌های تزریق چربی به فک و چانه و یا نواحی مختلف صورت یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد تمایل دارن قبل از انجام این تکنیک زیبایی اطلاعاتی را در رابطه با آنها داشته باشند. از جمله عوامل مؤثر در هزینه تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای آگاهی از روش لیفت لب با تزریق ژل ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سربررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سر

شوره سر، پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در موها ایجاد می‌ شود. در واقع سلول‌ های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌ شود. این وضعیت معمولاً بی‌ ضرر است و با عوارضی همراه نیست؛ اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. ... ادامه مطلب

انواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنهاانواع نخ های جوانساز و تفاوت های آنها

در روش‌های مختلف جوانسازی غیرتهاجمی مثل لیفت با نخ، کلاژن‌سازی پوست تحریک می‌شود. کلاژن‌های جدیدی که ساخته می‌شوند به پوست حجم می‌دهند، کانتور صورت را اصلاح می‌کنند و کاری می‌کنند که چندین سال جوان‌تر شوید. ... ادامه مطلب

پسوریازیس سر و نکاتی که باید بدانیدپسوریازیس سر و نکاتی که باید بدانید

پسوریازیس پوست سر یک اختلال پوستی رایج است که در آن پچ های فلس مانند برآمده ایجاد می شود. این نوع از پسوریازیس ممکن است به صورت یک پچ به تنهایی و یا چندین پچ ایجاد شود و در مواردی حتی تمام پوست سر را درگیر کند.در ادامه به بهترین درمان بیماری پسوریازیس پوست سر می پردازیم. ... ادامه مطلب

فوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلیفوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلی

بیماری فوردایس نوعی هایپرپلازی سباسه است که نام آن از کاشف آن گرفته شده است. در این بیماری فرد در ناحیه ای که لب به پوست صورت اتصال می یابد برآمدگی های کوچک مایل به زرد یا قرمز رنگی دارد. در بعضی موارد، این برآمدگی ها در ناحیه تناسلی نیز دیده می شود. ... ادامه مطلب