نتایج کاشت مو به روش FIT | پیوند مو در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / آیا کاشت مو به روش FIT عوارضی هم دارد؟

آیا کاشت مو به روش FIT عوارضی هم دارد؟

تکنیک FIT به معنای تکنیک جداسازی فولیکول‌ها، پرکاربردترین روش کاشت مو در سال‌های اخیر است. مزیت روشFIT نسبت به سایر روش‌ها این است که هیچ زخمی روی ناحیه‌ی پشت سر و گردن باقی نمی‌ماند. پس از ده روز اول، منطقه‌ی اهداکننده، ظاهری طبیعی خواهد داشت. تکنیک کاشت مو به شما این امکان را می‌دهد که موهای خود را که زمانی از دست داده‌اید بازگردانید و با اعتماد به نفس کامل در اجتماع ظاهر شوید.

کاشت یا پیوند مو از جمله اقداماتی است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با تراکم ایده آل و نتایج رضایت بخش انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

الگو و مراحل ریزش مو

ریزش مو یا طاسی در اصطلاح پزشکی به‌عنوان آلوپسی شناخته می‌شود. کاشت مو یک راه نجات برای رهایی از این دردسر است. آلوپسی یک بیماری است که ممکن است در زنان و مردان اتفاق بیفتد و دیده ‌شود که با یک الگوی بخصوص یا در طی مراحلی بر بیماران تأثیر می‌گذارد. هنگامی‌که ریزش مو به صورت لکه‌ای یا ناحیه‌ای دیده شود، آن فرد، مبتلا به آلوپسی شناخته می‌شود. اگرچه این بیماری هر دو جنس مرد و زن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تکنیک درمان، ممکن است بسته به مرحله، نوع ریزش مو و همچنین جنسیت متفاوت باشد. به‌عنوان مثال روش FIT یک روش درمانی در طاسی الگوی مردانه است.

الگو/ مراحل ریزش مو شامل موارد زیر می‌باشد:

معیارهای واجد شرایط بودن برای عمل کاشت موبه روشFIT

اگرچه ریزش مو ممکن است در نتیجه‌ی عواملی از جمله سن، ژنتیک، محیط زیست، نوعی بیماری یا ترکیبی از این موارد باشد، بسته به نتیجه‌ی مورد نظر و میزان ریزش مو، روش و چگونگی جلسه‌ی کاشت مو از یک بیمار تا بیماری دیگر متفاوت خواهد بود.

هنگام تصمیم‌گیری در مورد روش کاشت مو باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

معیارهای منععمل کاشت موبه روشFIT

در موارد زیر باید ازروش کاشت موی FITاجتناب کنند:

مزایای کاشت مویFIT

مزایای استفاده از روش پیوند موی FIT به معنای تکنیک جداسازی فولیکول عبارت‌اند از:

کاشت مو

مراحل کاشت مو به روشFIT

روش پیوند موی FIT به شرح زیر است:

برداشتن پیوندها

گرافت ها یا موهای پیوندی با استفاده از یک سوزن توخالی که توسط یک میکرو موتور هدایت می‌شود، برداشته می‌شوند. هیچ جای زخمی بعد از این عمل روی گردن باقی نمی‌ماند. از نوک‌های مخصوص سوزن توخالی که ما آن را پانچ می‌نامیم و به انتهای میکرو موتور وصل شده است، برای برداشتن فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. ضخامت پانچ به‌طورکلی بین 6/0 تا 9/0 میلی‌متر متفاوت است. ضخامت نوک‌های سوراخ، بستگی به اندازه فولیکول مو و ویژگی‌های شخص دارد. نوک میکرو موتور، دور تا دور فولیکول مو را برمی‌دارد و آن را با یک حلقه‌ی مخصوص (ابزاری مانند فورسپس یا انبرک) می‌گیرند. فولیکول‌های موی جمع آوری شده شمرده شده و در محلول مخصوص قرار می‌گیرند. فرایند ضبط و جمع‌آوری این فولیکول‌های مو بسته به ناحیه‌ی اهداکننده (پشت گردن) و سوراخ محل قرارگیری فولیکول متفاوت است.

ذخیره‌سازی گرافت‌ها

این یک قانون اجتناب ناپذیر است که در طول کاشت مو و روند انجام این درمان، باید به دقت با پیوندها یا گرافت ها رفتار کرد. فولیکول‌های مو باید در شرایط مناسب نگهداری شوند تا از ریزش فولیکول‌های مو در هنگام کاشت مو جلوگیری شود. چند نکته برای به حداقل رساندن ریزش و از دست دادن گرافت‌ها برای شما وجود دارد:

موهای پیوندی با همان گرافت‌ها را می‌توان به سه روش نگهداری و ذخیره کرد:

باز کردن کانال‌هایی برای کاشت موهای پیوندی

در کاشت مو، باز کردن کانال‌ها بخشی از روش FIT است؛ زیرا در این مرحله، تعداد زیادی کانال در محل‌هایی که باید موها کاشته شوند، باز می‌شوند که بر اساس تعداد ریشه‌هایی (گرافت‌ها) که از ناحیه‌ی اهداکننده برداشته‌شده، است. کانال‌ها با نوک فلزی به همان اندازه‌ای باز می‌شوند که در سوزن روی میکرو موتور استفاده شده است. این سوزن‌های شکاف دار فلزی در انتهای میکرو موتور کار گذاشته شده‌اند و برای به دست آوردن تصویری از مو قبل از ریزش و تعیین جهتی که مو باشد کاشته شود، استفاده می‌شود. جهت مو پس از کاشت و کانال زدن هنگامی تعیین می‌شود که کانال باز شود. برای به دست آوردن خط مو و جهت موی صحیح، باید باز شدن کانال به دقت انجام شود. شکاف‌های فلزی مورد استفاده در کاشت مو یک بار استفاده شده و برای هر بیمار عوض می‌شوند.

کاشت گرافت‌ها

فرآیند کاشت مو که مرحله‌ی اولیه‌ی کاشت موی سر است، شامل روند پر کردن کانال‌های باز با گرافت‌ها می‌باشد که مطابق با شرایط ذخیره سازی نگهداری می‌شوند. مهم‌ترین چیز در هنگام کاشت، این است که گرافت ها یک به یک در کانال‌های باز با زاویه‌های بین 30 تا 45 درجه وارد می‌شوند.

مراقبت بعد از عمل کاشت موFIT

کاشت مو به روش FITروشی است که نیازمند دقت بالایی در مراقبتهای پس از آن می‌باشد. حداقل 2 هفته مراقبت بعد از کاشت مو بسیار ضروری است. در غیر این صورت ممکن است فولیکول موی پیوند شده‌ی خود را از دست بدهید.

ممکن است پزشک معالجتان موارد زیر را برای شما توصیه کند:

عوارض کاشت مو به روشFIT

تکنیک FIT روشی نسبتاً بی‌خطر برای کاشت مو است. عوارض جانبی آن، در صورت مشاهده، برای مدت کوتاهی خواهد بود و طی چند هفته برطرف می‌شود. البته این مسئله را باید با پزشک خود مطرح کنید.

بیمار ممکن است عوارض زیر را تجربه کند:

نتایج کاشت مو به روش FIT در دراز مدت

عمل کاشت مو تاکنون نتایج نسبتاً مطلوبی را از خود نشان داده است.

موارد زیر را می‌توان در طولانی مدت انتظار داشته باشید:

کلینیک پوست و مو دکتر هما فاتحی در اصفهان افتخار دارد که در حداقل زمان انتظار پاسخگوی نیاز شما عزیزان در زمینه های جوانسازی پوست، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و ... میباشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کرایوتراپی (فریز) جوش و لک صورتکرایوتراپی (فریز) جوش و لک صورت

امروزه دانش پزشکی روش‌ های جدید درمانی را ابداع کرده است که می‌ تواند در درمان جوش و لک مفید باشد. فریز یا کرایوتراپی یکی از روشهای درمان است که یک روش ساده و غیر تهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ ها و دانه‌ ها و لک ها استفاده می شود. ... ادامه مطلب

پسوریازیس سر و نکاتی که باید بدانیدپسوریازیس سر و نکاتی که باید بدانید

پسوریازیس پوست سر یک اختلال پوستی رایج است که در آن پچ های فلس مانند برآمده ایجاد می شود. این نوع از پسوریازیس ممکن است به صورت یک پچ به تنهایی و یا چندین پچ ایجاد شود و در مواردی حتی تمام پوست سر را درگیر کند.در ادامه به بهترین درمان بیماری پسوریازیس پوست سر می پردازیم. ... ادامه مطلب

میکرودرم ابریژن چیست و چگونه انجام میشود؟میکرودرم ابریژن چیست و چگونه انجام میشود؟

میکرودرم ابریژن یکی از بی عارضه ترین و مؤثرترین روش‌های لایه‌برداری پوست است که به روش سندبلاست عمل کرده و از طریق پاشیدن تحت Force کریستال‌های آلومینیوم (کروندم) روی پوست و وکیوم هم‌زمان، لایه‌برداری می‌کند ... ادامه مطلب

آیا تزریق ژل روشی موثر برای جوانسازی پشت دست میباشد؟آیا تزریق ژل روشی موثر برای جوانسازی پشت دست میباشد؟

یکی از روشهای جوانسازی پوست دست، تزریق ژل می‌ باشد. جوانسازی پوست دست با تزریق ژل یک روش ایمن و کم‌ تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست و درمان چروک‌ ها اثبات شده است. در این بخش به چگونگی جوانسازی پوست دست با تزریق ژل پرداخته ایم. ... ادامه مطلب