درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / میکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سر

میکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سر

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. ریزش مو را نمیتوان به خودی خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت؛ چراکه همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می‌کنند؛ اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می‌شود، نوعی بیماری محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی برای رفع ریزش مو، طاسی سر، تقویت ریشه مو و… است که به واسطه انجام این روش می توان تغییرات بسیار چشمگیری را شاهد بود. در واقع میکرونیدلینگ مو جزء روش های جدید و مؤثر برای رفع مشکلات مو است میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی است که برای افزایش رشد موها و بهبود کیفیت موهای موجود استفاده می‌شود. در این روش، یک دستگاه کوچک به نام میکرونیدل که از سوزن‌های بسیار نازک تشکیل شده است به پوست سر فشار می‌آورند و مواد مغذی مانند ویتامین‌ها به پوست و موها تزریق می‌کنند.

این روش به عنوان یک راهکار برای مشکلاتی مانند ریزش مو و موهای نازک و ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تحریک پوست سر و افزایش ترکیبات مغذی، میکرونیدلینگ مو می‌تواند به بهبود رشد موها و افزایش ضخامت و قوام آنها کمک کند. این روش معمولاً توسط متخصصان پوست و مو انجام می‌شود و به دوره‌های متعددی نیاز دارد تا نتایج بهبودی مشاهده شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ مو

مزایا و فواید میکرونیدلینگ مو

  1. یکی از مؤثرترین روش ها جهت جوانسازی پوست است که هیچگونه خطری ندارد و کاملاً امن و مطمئن است.
  2. در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
  3. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و جای زخم و خونریزی نیز بعد از عمل دیده نمی شود.
  4. افزایش استحکام و ضخامت مو می شود.
  5. برای انواع پوست ها به ویژه پوست های تیره مناسب است.
  6. روش میکرونیدلینگ اثربخشی و نفوذ مواد فعال را در طول مراقبت منظم از مو افزایش می دهد.

کوکتل های میکرونیدلینگ موی سر

کوکتل میکرونیدلینگ به کوکتل های شبه تزریقی گفته میشود که حداقل امکان ورود به پوست تا عمق 1 تا 2 میل را داشته باشند. به بیان ساده تر کوکتل میکرونیدلینگ دارای ترکیبات زیست پذیربا لایه های درونی پوست است که می توانیم محصول مورد نظر را به حالت اینجکشن استفاده کنیم. از آنجا که در روش تزریق مزوتراپی داروی مزوتراپی فقط در یک نقطه وارد میشود، کوکتل میکرونیدلینگ با ورود از هزاران کانال نیدلینگ شده در بسیاری از مواقع با تأثیرات مشهود تر و بهتر همراه خواهد بود. این کوکتل‌ها شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها و داروهایی است که متخصص شما تشخیص داده است که پوست سر و فولیکول‌های موهای شما برای درمان و بهبودی به آ‌نها نیاز دارند؛ بنابراین ترکیبات موجود در این کوکتل‌ها برای هرکسی می‌تواند متفاوت باشد.

میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ موی سر چطور انجام میشود؟

میکرونیدلینگ مو با استفاده از دستگاهی به نام میکرونیدلر (Microneedler) انجام می‌شود. این دستگاه شامل یک سری سوزن‌های بسیار کوچک و نازک است که به صورت عمودی در پوست سر فرد نفوذ می‌کنند. این سوزن‌ها در قطر حدود 5/0 تا 2 میلیمتر هستند و عمق نفوذ آنها نیز معمولاً بین 5/1 تا 5/2 میلیمتر است. قبل از شروع روند میکرونیدلینگ، پوست سر با یک محلول ضد عفونی کننده تمیز می‌شود. سپس دستگاه میکرونیدلر روی سر قرار داده می‌شود و سوزن‌های آن به صورت متناوب در طول خطوطی که بر روی سر مشخص شده‌اند، فشار داده می‌شوند. این فشار باعث می‌شود که سوزن‌ها به طور عمودی وارد پوست شوند و یک سری کوچک از بافت را پوشش دهند.

زمانی که سوزن‌ها به پوست فرد نفوذ می‌کنند، به منبع تحریک برای فولیکول‌های مو تبدیل می‌شوند. این تحریک باعث می‌شود که خون به قسمت‌های زیرین پوست سر جذب شده و با این کار، مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو به همراه آن به فولیکول‌های مو رسیده و به آنها کمک می‌کند که رشد کنند. علاوه بر این میکرونیدلینگ مو باعث تحریک تولید کلاژن در پوست سر می‌شود. کلاژن یک پروتئین حیاتی است که پوست سر نیز از آن استفاده می‌کند. با تحریک تولید کلاژن، پوست سر، بازتر و پذیرش‌پذیرتر می‌شود و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رسند. معمولاً برای داشتن نتایج بهتر از میکرونیدلینگ مو باید این روش را به صورت منظم تکرار کرد.

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ مو

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ مو می تواند باعث بهبود نتایج این روش درمانی شود و در عین حال، ممکن است از بروز عوارض و مشکلات جانبی جلوگیری کند. برخی از مراقبت‌هایی که قبل از انجام میکرونیدلینگ مو باید انجام شود، عبارتند از:

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ مو

به طور کلی بهتر است پس از میکرونیدلینگ مو، مراقبت های خاصی از پوست سر و موهای خود داشته باشید تا نتایج بهتری بدست آورید. برخی از مراقبت هایی که می توانید پس از میکرونیدلینگ مو انجام دهید، عبارتند از:

چه کسانی نباید میکرونیدلینگ مو را انجام دهند؟

میکرونیدلینگ مو یک روش مناسب برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است. این روش برای افرادی که دارای موهایی کمتر از 2-3 اینچ در طول هستند مناسب است. با این حال، برخی از افراد به دلایل مختلف نمی توانند این روش را انجام دهند. به عنوان مثال:

میکرونیدلینگ مو بهتر است یا مزوتراپی مو؟

گاهی موهای مشکل‌دار تنها به کمی تحریک و تقویت برای تولید طبیعی مواد لازم برای خود نیاز دارند که در این صورت میکرونیدلینگ در صورت صلاحدید پزشک می‌تواند بهترین راه‌حل باشد؛ اما گاهی پزشک تشخیص می‌دهد که برخی از فولیکول‌های موهای شما اگرچه کاملاً از بین نرفته‌اند؛ اما به دلیل کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی یا ترکیبات مورد نیاز دیگر غیرفعال شده و مشکلات دیگری که در موها می‌بینید را به همراه داشته است. در این صورت پزشک این مواد را از طریق روش‌هایی مانند مزوتراپی به‌صورت خارجی و مستقیم در فولیکول‌ها تزریق می‌کند تا مشکلات ایجاد شده برطرف شوند. اینکه میکرونیدلینگ مو بهتر است یا مزوتراپی مو بیشتر به نوع مشکلی که برای موهای شما ایجاد شده است بستگی دارد.

عوارض میکرونیدلینگ مو

میکرونیدلینگ مو یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که عوارض جدی و ناخوشایند ندارد. با این حال، همچنان ممکن است برخی عوارض جانبی معمول و کوتاه مدت وجود داشته باشند. در زیر به برخی از این عوارض اشاره می‌کنیم:

هزینه و قیمت میکرونیدلینگ مو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. در اینجا این عوامل تأثیرگذار را بررسی می کنیم:

مهارت پزشک

مهارت و تجربه یک پزشک حرفه ای در انجام عمل های زیبایی بسیار مهم است. پزشکان باتجربه بطور معمول هزینه بیشتری برای درمان دریافت می کنند که این روش می تواند توسط یک تکنسین نیز انجام شود.

تعداد جلسات

به طور معمول برای دستیابی به نتایج رضایت بخش به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. اگر پزشک تشخیص دهد که به جلسات بیشتری برای تزریق میکرونیدلینگ نیاز دارید، هزینه میکرونیدلینگ مو بیشتر خواهد بود.

نواحی تحت درمان

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت میکرونیدلینگ مو، ناحیه درمان و اندازه آن است. به طور کلی، هزینه ها یکسان است؛ اما هر چه ناحیه درمان کوچکتر باشد هزینه میکرونیدلینگ مو کمتر است.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزررفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

رگ‌ های عنكبوتی كه با عنوان تلانژكتازی نیز شناخته می‌ شوند، مویرگ‌ هایی هستند كه بزرگتر از اندازه طبیعی شده‌ اند. این رگهای خونی منبسط شده و پاره می شوند یا اصطلاحاً می شكنند و همین امر باعث می شود از زیر پوست دیده شوند. ... ادامه مطلب

آیا ورزشکاران میتوانند از تزریق ژل استفاده کنند؟آیا ورزشکاران میتوانند از تزریق ژل استفاده کنند؟

در دنیای امروز برای افراد با پوست‌ های مختلف و شرایط سنی متفاوت، روش‌ های گوناگونی ابداع شده است. روش‌ هایی که به کمک آنها می‌ توان پیری پوست را به تأخیر انداخته و جلوی از بین رفتن کلاژن، الاستین یا هیالورونیک اسید پوست را گرفت. ... ادامه مطلب

طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. ... ادامه مطلب

فرم دهی چانهفرم دهی چانه

با تزریق ژل شما در عرض چند دقیقه می توانید چهره زیبا تر و متناسب تری پیدا کنید . داشتن چانه مطابق اصول زیبایی میتواند اجزای دیگر چهره از جمله لب ها و بینی را خوش فرم تر و زیباتر نشان دهد. ... ادامه مطلب