نحوه انجام لیزر درمانی مو
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / لیزر تراپی موی سر برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها

لیزر تراپی موی سر برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها

یکی از راه های مؤثر ریزش و تقویت مو ، لیزرتراپی یا همان لیزر سرد می باشد که نوعی لیزر با انرژی نوری تولید شده می باشد. طی مطالعات و تحقیقات پزشکی مورد بررسی، اثربخشی و ایمنی این روش به اثبات رسیده است. این روش درمانی روشی نوین در درمان ریزش مو محسوب می شود و امروزه به دلیل نتایج مثبت آن طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. دستگاه های لیزرتراپی از لیزرهایی با سطح انرژی نوری و جریان کم که خاصیت درمانی دارند، برای رفع مشکل ریزش مو بهره می برند.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه ی تأثیرگذاری لیزر بر روند رشد موها مشابه با بیوتراپی نوری است. این متد با سطح انرژی و جریان کم همراه با اثر بخشی بالا صورت می گیرد. در روش لیزر تراپی به هیچ وجه شاهد عوارض و یا انجام جراحی نخواهیم بود و بالعکس لیزرتراپی به صورت کاملاً آسان و با بالاترین جوابدهی برای تقویت، استحکام موها و بازگشت فولیکول های ضعیف شده و برای الگوهای مردانه و زنانه علل الخصوص قبل از کاشت مو توصیه می شود.

همچنین افرادی که اقدام به کاشت مو نموده اند می توانند جهت تقویت موهای کاشته شده خود از این روش استفاده نمایند تا زخم های ناشی از عمل بهبودی سریع تر و باعث تقویت مجدد پیاز فولیکول های مو شود .

مزایای لیزر تراپی موی سر

لیزرتراپی مزایای متعددی دارد که عبارتند از:

کاربرد لیزر تراپی موی سر

درمان ریزش مو با لیزر روشی بدون درد و فوری است و برای افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند تأثیر خوبی دارد. این روش برای بهبود کیفیت مو و افزایش حجم آن بسیار اثربخش است. برخی از مزایای لیزرتراپی مو عبارت‌اند از:

  1. افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری مو
  2. تحریک فولیکول‌های در حال تخریب مو
  3. افزایش ضخامت، پرپشت‌شدن و براق شدن موها
  4. افزایش جریان خون در سلول‌های پوست سر و تحریک رشد موها
  5. ترمیم و بهبود ساقه موها با لیزر تراپی مو
  6. بازسازی موهای آسیب‌دیده
  7. افزایش خاصیت ارتجاعی موها
  8. ترمیم آسیب‌های قبلی ناشی از سشوار، مواد شیمیایی رنگ‌ها

نحوه عملکرد لیزرتراپی در درمان ریزش مو

چرخه ی رشد مو از سه مرحله ی رشد، استراحت و ریزش تشکیل میشود. در لیزرتراپی، پرتوی نور لیزر، فوتون ها را به بافت پوست سر می تابد. این امر موجب تحریک جریان خون در زیر پوست شده و همچنین با تحریک متابولیسم سلولی، موجب افزایش سرعت ریزش یا استراحت فولیکول های مو میشود که درنتیجه باعث رشد موها میگردد. در لیزرتراپی از نور قرمزی با طول موج معین، بویژه مابین ۶۳۰ تا ۶۷۰ نانومتر استفاده میشود. لیزرتراپی با نفوذ پرتوی نور قرمز به پوست سر باعث میشود این ۳ اتفاق رخ دهند:

لیزر تراپی موی سر

نحوه انجام لیزر درمانی مو

لیزرتراپی مو می‌تواند در مطب پزشک و توسط متخصصین آموزش دیده و یا حتی در منزل انجام شود. معمولاً توصیه می‌شود که درمان را هفته‌ای ۲ الی ۳ بار انجام داده و هر بار پوست سر را برای ۸ الی ۱۵ دقیقه در معرض پرتو لیزر قرار داد. لیزر می‌تواند با استفاده از کلاه لیزری یا با استفاده از ابزار و برس دستی به پوست سر اعمال شود. همچنین می‌توان درمان مشکلات پوست سر و ماساژهایی که گردش خون این ناحیه را بهبود می‌بخشند، همراه با لیزرتراپی استفاده کرد.

مراقبتهای قبل از لیزر تراپی مو

از مصرف دارو و مکملی که باعث افزایش کبودی می‌شود خودداری کنید و در صورتی که از داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین ای، جینکو بیلوبا و جینسینگ، مکمل روغن ماهی یا داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از لیزرتراپی مو

رعایت نکات مراقبتی پس از تابش لیزر در نواحی پوست سر شما منجر به دریافت نتایج عالی‌تری خواهد شد، لذا تذکراتی که عموماً توسط پزشک اعلام می‌شود را نادیده نگیرید. در این بخش مختصر نکاتی که غالباً توسط متخصصان ذکر می‌شود لیست شده‌اند:

لیزر درمانی مو بهتر است یا کاشت مو؟

امروزه روش های درمانی زیادی برای تقویت موها جهت افزایش تراکم، جلوگیری از ریزش و بازسازی موهای آسیب دیده و ضعیف انجام می شود که تعیین نوع انجام این متد بستگی به شرایط فردی دارد. لیزر درمانی را می‌توان به‌عنوان درمان تکمیلی در کنار سایر روش‌ها مانند کاشت مو نیز انجام داد. این درمان بدون درد است و عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد. استفاده از لیزر کم‌توان برای درمان ریزش مو، یک روش بدون نیاز به جراحی است که از نور لیزر برای تحریک رشد سلولی و شارژ فولیکول های مو استفاده می‌کند. درواقع این روش به مبارزه با ریزش مو پرداخته و بهبود حجم و ظاهر مو را به دنبال دارد.

کاشت مو یکی از روش های درمانی مو می باشد که موهای شما را از ناحیه ای از سر که دارای تراکم موی بیشتری می باشد به ناحیه دیگر منتقل می کند تا تمامی سطح سر شما دارای تراکم یکسانی از مو باشد. تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که می‌تواند به تنهایی یا ترکیبی انجام شود تا نتایج زیبایی بهتری حاصل شود. تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص گرفته شود.

نتایج لیزر درمانی موی سر

ظرف مدت زمان سه ماه می توان نتایج درمان را مشاهده نمود. فولیکول مو برای شروع مجدد تولید مو به زمان نیاز دارد و مدتی طول می کشد که ساقه ی مو از پوست سر عبور کند و تا حدی که قابل رؤیت و تشخیص باشد، رشد کند. معمولاً بعد از سه ماه از شروع درمان، بیمار اولین نشانه های اثر بخشی لیزردرمانی را مشاهده خواهد کرد و ظرف مدت زمان شش ماه به نتایج نهایی درمان خواهد رسید.

ماندگاری لیزر درمانی موی سر

عوامل متعددی بر میزان اثربخشی لیزرتراپی و ماندگاری آن نقش دارند. نوع پوست و مو، سن متقاضی و مدت‌زمان لیزر تراپی مو بر میزان اثربخشی و ماندگاری درمان نقش دارند. معمولاً ۳ ماه بعد از آغاز لیزرتراپی نتایج اولیه حاصل از درمان ریزش مو با لیزر ظاهر می‌شود. با توجه ‌به زمان‌بر بودن رشد مو حدود ۶ ماه زمان لازم است تا نتیجه نهایی تأثیر لیزر بر ریزش مو نمایان شود.

آیا لیزر تراپی مو روشی ایمن است؟

نوع لیزر مورد استفاده در این روش، لیزر کم توان یا لیزر سرد (LLLT) است که دارای تمامی استاندارهای بین المللی ایمنی است و به عنوان یک دستگاه درمانی بدون خطرات چشمگیر محسوب می‌شود و در بین لیزرهای به کار برده شده در زمینه کازمتیک (پزشکی زیبایی) در کلاس IIIA قرار دارد.

لیزر درمانی مو برای چه افرادی مناسب نیست؟

  1. اختلالات پوستی خاص
  2. افرادی که تحت درمان با داروهای خاص هستند.
  3. بیمارانی که مستعد به جا ماندن اثر زخم بر روی پوست ( اسکار پوستی ) هستند.
  4. وجود پیچ‌های فلزی در ناحیه ی درمانی
  5. زنان باردار یا شیرده
  6. وجود زخم یا آسیب (تروما) بر روی پوست

عوارض و معایب لیزرتراپی مو

لیزرتراپی روشی کاملاً ایمن و غیرتهاجمی در برابر ریزش مو است که برخلاف دارو درمانی یا عمل‌های جراحی هیچ عوارض جانبی نا مطلوبی مانند تحریک شدید پوست، اختلال جنسی، عفونت و جای زخم به دنبال ندارد و فعالیت روزمره را مختل نمی‌کند. سازمان جهانی غذا و دارو FDA دستگاه لیزرتراپی را به عنوان تکنولوژی مدرن و ایمن تأیید کرده است و استفاده آن تا سه بار در هفته را مجاز دانسته است.

هزینه لیزر تراپی مو

هزینه لیزر تراپی مو با توجه به میزان ریزش در هر جلسه متفاوت است. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت لیزرتراپی مو میتوان به مواردی مانند نوع لیزر، جلسات لیزر تراپی، ناحیه تحت درمان، تجهیزات مراکز درمانی، دستمزد متخصص و ناحیه جغرافیایی اشاره کرد.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقایسه جالپرو و پروفایلو در جوانسازی پوستمقایسه جالپرو و پروفایلو در جوانسازی پوست

از جمله محصولات مورد استفاده در عرصه زیبایی، مزوژل‌های پروفایلو و جالپرو هستند که تأثیرات آن‌ها در رفع نقص‌های ظاهری و جوانسازی افراد، غیر قابل وصف است.هر دوی این روش‌ها از شیوه‌های بدون جراحی زیبایی و جوان‌سازی پوست هستند. ... ادامه مطلب

ترمیم مو چیست و چطور ریزش مو درمان میشود؟ترمیم مو چیست و چطور ریزش مو درمان میشود؟

امروزه از روش‌ های بسیاری تحت عنوان روش‌ های ترمیم مو نام می‌ برند. روش‌ هایی همچون تزریق پی آر پی، مزوتراپی و هیرفیلر از جمله روش‌ هایی هستند که در بسیاری از مراکز زیبایی و کلینیک‌ های پوست و مو از آن برای ترمیم کم پشتی مو های فرد استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حدتزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حد

تعریق زیاد (تعریق بیش از حد) که اصطلاح علمی آن هیپرهیدروز می باشد وقتی است که عرق کردن بیشتر از حدی که برای تنظیم دمای بدن لازم باشد وجود دارد اغلب این میزان 4 یا 5 برابر نرمال است. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره ی لیفت با نخ برای اطراف لب و بینی، گردن، پیشانی، ابرو و گونههمه چیز درباره ی لیفت با نخ برای اطراف لب و بینی، گردن، پیشانی، ابرو و گونه

لیفت صورت با نخ مؤثرترین روش طب سوزنی صورت برای کشیدن پوست صورت و بهبود الاستیسیته پوست است. لیفت کردن صورت باعث تولید کلاژن می‌ شود.به بیان دیگر لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی ادامه‌ دار و پیشرفت کننده است. ... ادامه مطلب