تزریق ژل روشی موثر در جوانسازی پوست | قیمت تزریق ژل در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی پوست میشود؟

تزریق ژل چگونه موجب جوانسازی پوست میشود؟

بدون شک بخش قابل توجهی از زیبایی انسان‌ها در گرو پوستشان است. البته شاید بتوان گفت این زیبایی بیشتر از همه در صورتشان خلاصه می‌شود. داشتن صورتی زیبا و عاری از عیب و نقص آرزوی هر کسی است. شاید در این بین پوست نقش اساسی‌تری را عهده‌دار باشد. داشتن پوست صاف و یکدست و بدون چین و چروک زیبایی‌تان را صدچندان خواهد کرد. شما می‌توانید با تزریق ژل صورت بازگشت جوانی و نشاط به خود را شاهد باشید.

بالارفتن سن، عوامل محیطی، بیماری و یا تغذیه نامناسب از جمله عوامل تأثیرگذار بر چین و چروک‌های بدن هستند. امروزه از متد‌های مختلفی برای کاهش این خط و خطوط استفاده می‌شود. شاید بتوان گفت ساده‌ترین و نتیجه بخش‌ترین راهکارتزریق ژلدر این نواحی است. البته این ژل‌ها کاربردهای دیگری هم دارند. فرم دادن به صورت و گونه‌ها را می‌توان از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها دانست.

تزریق ژل از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

فیلر یا ژل جوانسازی

نوعی از پرکننده‌های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثرات پیری را کاهش می‌دهد. با گذشت زمان تولید کلاژن در پوست به حداقل می‌رسد و با بالا رفتن سن، جوانی و شادابی ظاهر شما ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. فیلر‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند؛ و فرمول‌های مختلف ساخته‌شدن آن‌ها، موجب می‌شود که فیلرها خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

فیلرها از جمله سریع‌ترین و امن‌ترین متدهای جوانسازی پوست به‌شمار می‌روند و می‌توانند ظاهر جذابی برایتان رقم بزنند. مواد مختلفی در طی دوران تکامل این ژل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ که خوشبختانه روز به روز بر کیفیتشان افزوده شده است. این فیلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می‌شوند.تزریق ژلبه صورت سرپایی انجام می‌گیرد و در بخش‌های مختلفی از صورت مانند خط اخم، خط خنده، فرم‌دهی گونه، فک و … کاربرد زیادی دارد.

این عمل زیبایی می‌تواند چهره فرد را دستخوش تغییرات مثبتی قرار دهد و موجب افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در افرادی شود که نگران چهره خود هستند. تزریق فیلر از پرکاربردترین شیوه‌های جوانسازی و فرم‌دهی صورت است؛ که امروزه در کلینیک‌های زیبایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار حتما می‌بایست توسط پزشک ماهر انجام گیرد. چراکه در صورت عدم اجرای صحیح احتمال ایجاد مشکلاتی در صورت شخص بسیار زیاد است و امکان دارد علاوه بر زیبایی سلامتیش هم به خطر بیفتد.

جوانسازی با تزریق ژل

انواع ژل مورد استفاده در تزریق

برایرفع چین و چروک پوستی از ژل‌های مختلفی استفاده می‌شود. امروزه تزریق فیلر یا ژل با تنوع بالایی صورت می‌گیرد. برخی از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید را می‌توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می‌شود؛ که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می‌برند. نتایج حاصل از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید، معمولاً خیلی زود ظاهر می‌شوند. البته این موضوع به مهارت پزشک و سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد. چراکه در برخی افراد، ظهور آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. این نوع ژل عوارض جانبی خاصی نداشته و بیشتر افراد می‌توانند کاندیدای استفاده از آن باشند. عموماً ماندگاری نتیجه‌ی این تزریق بین یک تا دو سال خواهد بود. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است؛ که برخی از آن‌ها نشان می‌دهند که تزریق مکرر هیالورونیک اسید سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی می‌شود و همین امر سبب کاهش چین و چروک‌ها در طی زمان خواهد شد.

این گروه از پرکننده‌ها در واقع شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. البته شاید این مواد عوارض بیشتری داشته باشند؛ اما تأثیر خود را مدت زمان بیشتری حفظ خواهند کرد چرا که بدن آن‌ها را جذب نمی‌کند. از آن جا که این فیلرها به صورت طبیعی در بدن نیستند، این امکان وجود دارد که پس از تزریق، پس زده شوند. شاید ماندگاری طولانی‌تر، دلیل مهمی برای انتخاب ژل مصنوعی توسط برخی افراد باشد. با این وجود استفاده از فیلرهای طبیعی می‌تواند گزینه ایده‌آل‌تری برای افراد متقاضی تزریق ژل باشد.

این مواد در دسته اولین تولیدات در زمینهتزریق فیلر یا ژلقرار می‌گیرند. جالب است بدانید ژل تشکیل شده از کلاژن از بدن گاو گرفته می‌شد. این کار به خوبی انجام می‌شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد. همین امر موجب گردید تا استقبال از آن ها کمتر شود. البته امروزه شیوه‌های نوین‌تری در پردازش کلاژن صورت گرفته است. این ماده به صورت مصنوعی تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخی معتقدند نتایج تزریق ژل صورت تشکیل شده از کلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزریق این فیلرها موجب تقویت شرایط پوست، بهبود ساختار آن و همچنین از بین بردن خط و خطوط چهره افراد می‌شود. پروتئین طبیعی کلاژن، بر روی استخوان‌ها و لیگامنت‌های فرد نیز تاثیر مثبتی از خودش نشان می‌دهد.

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل و فیلرمزایای زیادی برای پوست دارد. این باعث شده تا این روش روز به روز متقاضیان بیشتری داشته باشد. این مزایا شامل موارد زیر است.

  1. رفع خط خنده و خط اخم.
  2. برطرف کردن چین و چروک اطراف لب و چشم.
  3. درمان گودی زیر چشم و بهبود پف و سیاهی اطراف آن.
  4. جوانسازی دست و بهبود زیبایی آن.
  5. فرم‌دهی صورت.
  6. نتایج بعد از پایان تزریق قابل مشاهده است.
  7. در صورت عدم رضایت از نتیجه قابل برگشت و اصلاح است.
  8. عدم نیاز به جراحی و بی هوشی.
  9. دوران بهبودی کوتاه و بازگشت سریع فرد به فعالیت‌های روزمره.
  10. عدم امکان ابتلا به مشکلات عفونی و بیماری های خاص.
  11. طبیعی بودن نتایج حاصل از تزریق فیلر.
  12. افزایش چشمگیر اعتماد به نفس در فرد با رسیدن به شکل ظاهری مطلوب.

معایب تزریق ژل

تزریق ژلدر حالت کلی موجب زیباتر و جوان‌تر شدن فرد می‌گردد. در صورتی که این عمل در مراکز معتبر انجام گیرد بدون عارضه خواهد بود. این فرآیند می‌تواند نتایجی کاملاً طبیعی را به دنبال داشته باشد. ریسک انجام آن در برابر بسیاری از متدهای دیگر زیبایی، بسیار پایین به نظر می‌رسد. همان‌طور که می‌دانیم تزریق ژل هم مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. هر چند این روش جزو روش‌های بدون عارضه محسوب می‌شود؛ اما ممکن است عوارضی زودگذر در برخی افراد بر جای بگذارد. برخی از عوارض تزریق ژل در زیر آمده است.

  1. کبودی یا خون‌مردگی در ناحیه ی تزریق که حداکثر تا یک هفته بعد از بین می‌رود.
  2. در صورت عدم تبحر پزشک ممکن است رگ‌های خونی آسیب ببینند.
  3. واکنش‌های آلرژیک که برخی افراد ممکن است از خود نشان دهند. یا بر اثر تزریق ژل غیر استاندارد ایجاد شود.
  4. عدم ایجاد فرم دلخواه که می‌توان با ماساژ آن را تا حد زیادی برطرف کرد.

کاندیداهای مناسب تزریق ژل و فیلر

بیشتر افرادی که برای تزریق فیلرصورت مراجعه می کنند، کاندیدا های مناسبی برای انجام این فرآیند هستند؛ اما به هر حال برای تزریق فیلر نیز همانند بسیاری از فعالیت های دیگر مربوط به زیبایی، محدودیت هایی نیز وجود خواهد داشت. استفاده از فیلر، محدودیتی برای جنس های مختلف ندارد و هم مرد و هم زن می توانند از این شیوه برای بخشیدن طراوت و جذابیت بیشتر به چهره خود استفاده کنند.

افرادی که دائماً سیگار مصرف نمی‌کنند، انتظاری واقع بینانه از نتیجه نهایی تزریق فیلر دارند، از وضعیت سلامتی عمومی خوبی برخوردار هستند، با بیماری های مزمن خونی و عصبی دست و پنجه نرم نمی کنند، به انواع حادی از آلرژی ها دچار نیستند و پوست آن نیز کیفیت نسبتاً خوبی دارد، بهترین گزینه‌ها برای پشت سر گذاشتن این فعالیت به شمار می‌روند.

قیمت تزریق ژل

قیمت تزریق ژل یا فیلر در کلینیک‌های مختلف متفاوت است. همچنین هر پزشک ممکن است دستمزد متفاوتی برای خود در نظر بگیرد. به طور کلی این قیمت بر اساس خدماتی که ارائه می‌شود تفاوت دارد نمی‌توان برای آن یک قیمت ثابت بیان کرد؛ اما می‌توان گفت عواملی وجود دارند که بر روی قیمت تزریق ژل تأثیرگذارند. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشند.

ماندگاری جوانسازی با تزریق ژل

ماندگاری ژل به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله برند، وضعیت جسمی فرد، نوع ژل مورد استفاده و …. حداقل زمانی که برای ماندگاری ژل در نظر گرفته می‌شود 12 ماه است؛ اما به صورت استاندارد اثر این تزریقات و فرم‌دهی بین 18 ماه تا دو سال نیز ممکن است به طول بینجامد. از این رو نمی‌توان بدان به چشم یک درمان دائمی نگاه کرد. البته این موقتی بودن را نیز می‌توان یک حسن دانست. چرا که اگر زیبایی مورد انتظار پس از انجام تزریق حاصل نشود نگرانی از بابت ماندگاری آن وجود ندارد.

پس از پایان دوران اثر فیلر روی صورت، فرد می‌تواند تزریق دیگری را انجام بدهد. البته اهمیت بسیار زیادی دارد که بین انجام دو تزریق، زمان کافی وجود داشته باشد. معمولا توصیه می‌شود که افراد پس از تزریق، بین 4 تا 6 ماه صبر کنند و سپس تزریق دیگری انجام دهند. البته این زمان، بسته به میزان ماندگاری فیلر در صورت فرد دارد؛ و برای هر شخص، متفاوت خواهد بود. تزریق ژل دائمی نیست اما با تکرار این فرآیند، می‌توان برای سال‌های زیادی از اثرات آن در بخش‌های مختلف بدن، بهره‌مند شد.

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از امور رایج در کلینیک های پوست و زیبایی بدل شده است. این خدمت مقرون به صرفه، با کمترین عوارض می‌تواند بسیاری از آثار و علائم افزایش سن را بطور موقت رفع کند. شما می‌توانید برای تزریق بوتاکس به مراکز پزشکی پوست و مو مراجعه نمایید و از انجام این عمل در اماکن نامعتبر و غیر مجاز اکیداً بپرهیزید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لکه های هورمونی (لک بارداری) به چه علت ایجاد میشوند؟لکه های هورمونی (لک بارداری) به چه علت ایجاد میشوند؟

لک بارداری یا ملاسما از نوع لک های هورمونی هستند که به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری ایجاد و تشدید می شوند. برای مواقعی که ملاسما به خودی خود برطرف نمی شود، روش هایی برای درمان و از بین بردن لک های صورت وجود دارد که در این بخش به آن میپردازیم. ... ادامه مطلب

میکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سرمیکرونیدلینگ مو درمانی موثر در قطع ریزش موی سر

میکرونیدلینگ مو یک روش درمانی برای رفع ریزش مو و تقویت ریشه مو است که به واسطه انجام این روش می توان تغییرات بسیار چشمگیری را شاهد بود. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپیجوانسازی پوست صورت، گردن و دست ها با مزوتراپی

مزوتراپی روشی غیر جراحی و مؤثر است که با طیف وسیعی از کاربردها از جمله درمان ریزش مو و جوانسازی نواحی مختلف پوست، با هزینه ای مناسب می‌تواند متدی مناسب برای بسیاری از افراد محسوب شود. ... ادامه مطلب

فوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلیفوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلی

بیماری فوردایس نوعی هایپرپلازی سباسه است که نام آن از کاشف آن گرفته شده است. در این بیماری فرد در ناحیه ای که لب به پوست صورت اتصال می یابد برآمدگی های کوچک مایل به زرد یا قرمز رنگی دارد. در بعضی موارد، این برآمدگی ها در ناحیه تناسلی نیز دیده می شود. ... ادامه مطلب