مزوتراپی غبغب چیست
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / رفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینه

رفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینه

صورت و گردن از اولین عضوهای بدن هستند که تحت تأثیر افزایش سن و وزن قرار می‌گیرند. وجود غبغب تأثیر منفی زیادی در زیبا جلوه نمودن چهره داشته و حس ناخوشایندی را به فرد القا می نماید. غبغب نوعی برجستگی در قسمت زیر چانه است که حالت آویزان دارد. به وجود آمدن غبغب ناشی از عواملی مختلفی است که بر اثر آنها عضلات صورت و گردن دچار افتادگی می‌شوند. با افزایش سن و کند شدن روند متابولیسم بدن استخوان‌ها ضعیف شده و حجم عضلات نیز کاهش می‌یابند و این روند باعث ایجاد غبغب می‌شود. در شرایط دیگر با افزایش وزن و روند ذخیره چربی در بدن، ذخیره چربی در ناحیه غبغب نیز اتفاق می‌افتد.

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. این روش با یک تزریق ساده با سوزن یا نیدل های بسیارظریف به صورت سرپایی و در یک زمان بسیار کوتاه و بدون درد تزریق انجام می شود. متخصص پس از معاینه تشخیص می دهد چه نوع دارویی و در چه عمقی در محل هدف باید تزریق شود. این مواد به طور مستقیم وارد سلول های چربی شده و باعث می شود چربی های ناحیه غبغب دو هفته بعد از تزریق شروع به آب شدن کند که از طریق سیستم لنفاوی جذب می شوند و تا شش هفته بهترین نتایج به دست می آید.

غبغب چیست؟

غبغب برجستگی ای زیر چانه است که با حالتی معمولاً آویزان زیر چانه ایجاد می شود. بروز غبغب ناشی از افتادگی عضلات و همچنین افتادگی صورت و گردن است. غبغب اصولاً به تجمع چربی در ناحیه ساب‌ منتال یا آرواره‌ای گفته می‌شود. با اینکه غبغب از نشانه و علائم چاقی است؛ اما در افراد متناسب و لاغر نیز دیده می‌شود. از دیگر دلایل ایجاد غبغب می‌توان به افزایش سن، ژنتیک و عدم مراقبت مناسب از پوست و کمبود ویتامین و پروتئین‌های مفید برای ایجاد حالت ارتجاعی عضلات و پوست گردن و یا حتی بیماری اشاره کرد.

مزوتراپی غبغب چیست؟

مزوتراپی غبغب، روش تزریق مواد حلال چربی به چانه و ناحیه گردن است که مواد مخصوص آن با سوزن‌های بسیار نازک داخل پوست تزریق می‌شوند. این مواد بعد از ورود به پوست، چربی اطراف چانه و گردن را حل می‌کنند. بعد از حل شدن چربی‌ها، متابولیسم بدن به صورت طبیعی، سلول‌های چربی را از ناحیه تحت درمان دفع می‌کند. در روش درمانی مزوتراپی غبغب، پزشک با استفاده از سوزن های مخصوص که بسیار ریز میباشند، چند تزریق ساده برای رفع ناحیه های موضعی کوچک چربی انجام می دهد.

محلول به طور مستقیم در لایه‌های چربی تزریق می شود. داروهای تزریقی باعث ایجاد واکنش شیمیایی در بدن می شوند که منجر به سخت شدن دیواره سلول های چربی و از بین رفتن ناحیه های موضعی چربی خواهد شد. فرآیند متلاشی شدن چربی اصطلاحاً لیپولیز نامیده می شود. این روش بدون درد می باشد، با این حال برای برخی از بیماران پیش از تزریق، کرم بیحسی موضعی استفاده می شود. در این روش، چربی مایع شده توسط متابولیسم طبیعی بدن، از طریق کلیه و کبد دفع خواهد شد.

رفع غبغب با مزوتراپی

مزایای مزوتراپی غبغب

این تکنیک درمانی زیبایی برای بهبود ظاهر افرادی توصیه می‌شود که به خاطر غبغب زیاد، صورت چاق و پر دارند. از بین بردن چربی ‌های اضافی زیر پوست چانه و گردن باعث لاغرتر و در نهایت جوان ‌تر دیده شدن می‌شود. مزایای انجام این روش عبارتند از:

نحوه انجام مزوتراپی غبغب

در هر جلسه درمانی ممکن است که از داروی بی‌ حسی بر روی پوست خود استفاده کنید؛ ولی استفاده از آن ضرورتی ندارد. سپس با یک سوزن‌ کوتاه مخصوص، یک سری تزریقات برای شما انجام می‌ شود. ممکن است که این سوزن به یک دستگاه مکانیکی متصل شود تا بتواند تزریقات زیادی را پشت سرهم انجام دهد. بسته به شرایط ناحیه تحت درمان مزوتراپی، تزریقات در اعماق مختلفی از پوست شما انجام می‌ گردد و می‌ تواند از ۱ تا ۴ میلی‌متر در عمق پوست شما متفاوت باشد.

آمادگی قبل از مزوتراپی غبغب

اقدامات پس از مزوتراپی غبغب

  1. در روز اول بعد از روش مزوتراپی ، از کمپرس سرد استفاده کنید، البته ممکن است برای چند ساعت درد داشته باشید.
  2. حداقل تا 4 ساعت بعد از مزوتراپی از شستن ناحیه درمان و دوش گرفتن خودداری کنید.
  3. به مدت 24 ساعت از ورزش سنگین خودداری کنید.
  4. تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضدالتهابی (آسپرین، موترین و …) و ویتامین E خودداری کنید.
  5. پس از مزوتراپی به مدت 2 هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

ماندگاری و اثرات مزوتراپی غبغب

ماندگاری مزوتراپی غبغب بستگی زیادی به مواد مورد استفاده دارد. معمولاً نتیجه مزوتراپی حداقل ۶ ماه است و البته برخی برندها نتیجه دائمی دارند. از همین رو مشورت با پزشک و انتخابی محلولی متناسب با پوست و البته سازگار با بدن شما میتواند تأثیر بسیار زیادی در رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشد.

مزوتراپی غبغب چند جلسه است؟

بسته به نوع مزوتراپی، ناحیه تحت درمان، نیاز بیمار و وضعیت پوست، فاصله جلسات متفاوت خواهد بود. حداقل ۲ تا ۴ جلسه برای درمان لازم است و فواصل بین جلسات باید حدود دو هفته یا هفته‌ای یکبار باشد.

کاندیدای مزوتراپی غبغب

افراد با شرایط زیر می‌توانند از روش مزو غبغب جهت کاهش چربی غبغب و از بین بردن آن بهره بگیرند:

موارد منع مزوتراپی غبغب

معایب و عوارض مزوتراپی غبغب

مزوتراپی یک روش کم ‌خطر برای کاهش و حذف چربی‌های اضافی در ناحیه غبغب است؛ اما این روش به دلیل انجام تزریقات، دارای برخی عوارض جانبی جزیی در ناحیه تحت درمان است. باید بدانید که عوارض مزوتراپی غبغب طبیعی بوده اما درصورت بروز علائم شدید و آزاردهنده، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید. برخی از رایج‌ترین عوارض مزوتراپی عبارت است از:

  1. التهاب، قرمزی و کبودی در ناحیه تزریق
  2. خارش و جوش در ناحیه تحت‌ درمان
  3. ایجاد حساسیت پوستی در اطراف چانه و گردن
  4. تغییر در رنگ پوست

هزینه مزوتراپی غبغب

به طور کلی هزینه مزوتراپی غبغب به عوامل مختلف از جمله تعداد جلسات، نوع کلینیک انتخابی، نوع پزشک انتخابی، میزان چربی در غبغب و میزان و دفعات تزریق بستگی دارد و ممکن است برای هر فردی این هزینه متفاوت باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سربررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سر

شوره سر، پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در موها ایجاد می‌ شود. در واقع سلول‌ های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌ شود. این وضعیت معمولاً بی‌ ضرر است و با عوارضی همراه نیست؛ اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. ... ادامه مطلب

عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربیعوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی، مادام‌ العمر نیست. گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌ های چربی را اصطلاحاً آب می‌ کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد. ... ادامه مطلب

ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می شوند، معمولاً ترک های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد میشوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می شوند. کلاژن، پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می کند، اگر پوست به میزان کافی این پ ... ادامه مطلب

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوستجدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. ... ادامه مطلب