درمان پسوریازیس در اصفهان | درمان بیماری های پوستی در اصفهان | دکتر هما فاتحی

پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک اختلال مزمن ،التهابی و پوسته دار است که چرخه زندگی سلولهای پوستی را بهم میزند این .بیماری مزمن است و دوره های بهبود وعود در آن دیده میشود. این بیماری ژنتیکی است ولی تمام بیماران سابقه فامیلی مثبت ندارند و ممکن است در هر سنی شروع شود ولی به طور میانگین بیماری پسوریازیس بین 15 تا 50 سالگی آغاز میگردد.در صورتی که بیماری زودتر شروع شود ،معمولا از شدت بیشتری برخوردار است .

پسوریازیس در چند شکل دیده میشود که شایع ترین ان پسوریازیس پلاک تایپ است که با ضایعات برجسته پوسته دار ،باحدود کاملا مشخص تظاهر می کند و ممکن است در هر کجای بدن دیده شود. مناطقی که بیشتر درگیر میشوند عبارتند از آرنج، زانو و باسن . برای بعضی از افراد پسوریازیس فقط آزار دهنده است اما برای بعضی دیگر این بیماری به خصوص اگر با ورم مفاصل همراه باشد باعث از کار افتادگی می شود.محرک های آن استرس ،صدمه به پوست ،برخی دارو ها و عفونت ها است . مطالعات نشان داده برخی از عفونت ها منجر به تشدید پسوریازیس می شوند که شایعترین ان گلو درد چرکی است .

پسوریازیس

علائم بیماری

ضایعات برجسته قرمز روی پوست نقاط کوچک سفید پوسته پوسته شده به رنگ صدف که گاها به همین دلیل این بیماری را با نام صدف میشناسند . خارش ،سوزش ، درد در نقاطی از پوست، ناخن ضخیم و تغییرات ناخن در تمام انواع پسوریازیس شایع است ، گاه تورم و خشکی مفاصل دیده میشود.

بیماری‌های پوستی از شایع ترین علل مراجعه به کلینیک های پوست و مو هستند که یکی از عمده ترین آنها، بیماری پسوریازیس می‌باشد. شما می‌توانید برای تشخیص و درمان این بیماریها، به دکتر همافاتحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هماهنگی با مطب، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان

اگر چه درمان قطعی ندارد اما با درمان های فعلی می توان نسبت روزهای خوب را به روزهای بد افزایش داد. روزهای خوب روزهایی است که بیمار مبتلا دارای کمترین لکه های پوستی و کمترین خارش وسوزش است.حفظ بهداشت پوست با حمام گرفتن روزانه ،جلوگیری از خشکی پوست است. به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده شود این کار باعث جلوگیری از تعداد دفعات عود بیماری می شود. گاها نیاز به مصرف ترکیبات کورتن موضعی نیز خواهد بود. درموارد شدید داروهای خوراکی نیز تجویز می گردد .

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهری [ 1402-07-04 ]
سلام دکتر چند هفته است جوشهای زیادی در اطراف انه ظاهر شدن پنج روز قرص ازیترومایسین مصرف میکنم ولی خوب نشدم چیکار کنم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپیرفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

روش‌ های زیادی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌ تواند بنا به تشخیص پزشک از آنها برای برطرف کردن تیرگی دور چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی سبب می‌ شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. ... ادامه مطلب

پوست به چه دلایلی دچار خارش شده و چگونه درمان میشود؟پوست به چه دلایلی دچار خارش شده و چگونه درمان میشود؟

خارش پوست از علائم مشخصه بسیاری از بیماری‌ های پوستی و از نشانه‌ های غیر معمول برخی از بیماری‌ های سیستمیک است. این خارش ممکن است موضعی یا عمومی باشد و می‌ تواند به عنوان یک بیماری حاد یا مزمن رخ ‌دهد. در ادامه دلایل ایجاد خارش پوست و روشهای درمانی آن معرفی میشود. ... ادامه مطلب

انواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحیانواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحی

اصلاح صورت نامتقارن یا قرینه سازی صورت می تواند چهره غیرطبیعی را به فرمی زیبا و طبیعی نزدیک کند. ... ادامه مطلب