تزریق همزمان چربی و پی ار پی | هزینه پی ار پی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

عمل‌ها و اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد، روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی، تزریق چربی و پی ار پی به صورت می‌باشد. تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی نیز PRP به پلاسمای غنی از پلاکت گفته می شود که یک روش نوین برای جوانسازی پوست و رویش مجدد مو می باشد. پی آر پی پس از تزریق در ناحیه تحت درمان بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند و به رشد سلول های جدید کمک می کند. تزریق PRP باعث برانگیخته شدن واکنش موضعی سلول های بنیادی می شود ، این واکنش پس از سپری شدن چند هفته فیبروپلاست های موجود در پوست را فعال می کند.

پی ار پی و تزریق چربی اگر به صورت مکمل باهم انجام شوند نتیجه ی بهتری خواهند داشت به این صورت که اگر شخص هم دچار تحلیل بافت چربی و هم تحلیل پوست باشد این دو می توانند روش های مکمل بسیار خوبی در جهت زیبا سازی بافت باشد. تزریق چربی باعث پر شدن بافت های از بین رفته زیر پوست شده و PRP باعث ترمیم سطح پوست و صافتر شدن آن می گردد، لذا نتیجه ی نهایی کاربرد همزمان هر دو بسیار چشم گیر خواهد بود. این کار موجب تحریک رگ سازی شده و به تبع آن، منجر به زنده ماندن سلول های چربی و پیوند خوردن آنها با بافت های اطرافشان می شود. با این عمل ماندگاری نتایج تزریق چربی ، دو تا سه برابر افزایش یافته ونتیجه حاصله زیباتر و ماندگارتر می شود.

کاربرد تزریق چربی

به طور کلی کاربرد تزریق چربی به شرح زیر است:

کاربرد تزریق پی ار پی

  1. جوانسازی (از بین بردن چین و چروک) و لیفت گردن و پوست صورت
  2. درمان ملاسما
  3. بر طرف ساختن پف و تیرگی دور چشم
  4. درمان افتادگی پلک
  5. از بین بردن استریا (ترک های به وجود آمده روی پوست در اثر حاملگی، رشد و …)
  6. درمان سلولیت
  7. از بین بردن چاقی موضعی صورت
  8. رفع غبغب
علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

مزایای تزریق چربی و پی ار پی

نحوه تزریق چربی و پی آر پی

روش های تزریق چربی عموماً با استفاده از بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می‌شود. چربی از مناطق خاصی از بدن (معمولاً شکم یا باسن) یا با استفاده از یک سوزن یا از طریق تکنیک های مشابه با لیپوساکشن هایی که با استفاده از یک کانول مخصوص مکنده، از بدن شما خارج می‌شود. هنگامی که چربی کافی از منطقه مورد نظر گرفته شد، از طریق استفاده از یک سانتریفیوژ که لوله حاوی جربی را می چرخاند، ناخالصی‌های موجود در نمونه از بین برده شده و چربی خالص بدست می آید. سپس این چربی به داخل ناحیه مورد نیاز و برای افزایش حجم این ناحیه، به وسیله یک سوزن که چندین بار به ناحیه مورد نظر وارد و خارج می‌شود، تزریق می‌شود. این کار یک شبکه از سلول های چربی پیوندی در ناحیه تزریقی، ایجاد می‌کند.

در روش پی ار پی نیز، نمونه ای خون از شما گرفته می شود تا برای درمان مورد استفاده قرار گیرد. بعد از جداسازی پلاکت های خون از سلول های قرمز خون، پوست تمیز میشود و به محل تزریق بی حسی زده میشود و بعد از آن، پی آر پی با استفاده از یک سوزن بسیار ریز در قسمت مورد نظر تزریق می شود. این فرایند چندین بار و در چندین محل انجام میشود تا نتیجه مورد نظر به دست آید.

مراقبت های قبل و بعد تزریق چربی و پی ار پی

مدت ماندگاری تزریق همزمان چربی و پی ار پی

بسته به محل تزریق وحجم چربی چند هفته تاچندماه طول میکشد تا تمام ذخیره چربی سلولها جذب شود. وقتی چربی را با پلاسمای پر از پلاکت غنی میکنیم سلولهای بنیادی شروع به رگ سازی میکنند.این رگها به سلولهای چربی توانایی زنده ماندن وپیوند خوردن با بافتهای اطرافشان میدهند.وقتی سلولها زنده بمانند در واقع دیگر جذب نمیشوند. البته شاید شرایط خاص جسمی مانند بیماری شدید یا روزه داری یا رژیم غذایی سنگین که باعث کم شدن حجم چربی های بدن میشود، باعث کم شدن موقت حجم آنها شوند؛ ولی اصل بافت سرجایش می ماند. تاکنون حدود 4 سال ماندگاری این روش، پیگیری شده است.

عوارض تزریق چربی و پی ار پی

همانند هر جراحی دیگری، برخی از عوارض رایج ممکن است در این روش نیز رخ دهد. این عوارض شامل:

تزریق پی آر پی، عوارض جانبی بسیار کمی دارد. بلافاصله بعد از انجام تزریق ممکن است پوست کبود، متورم و قرمز شود. همچنین ممکن است محل تزریق پی آر پی به طور موقتی نسبت به لمس کردن حساس شود. تمامی این عوارض ظرف چند روز پس از درمان برطرف می‌شوند.

هزینه تزریق چربی و پی ار پی

هزینه تزریق چربی و پی ار پی بسته به عوامل مختلفی همچون پیچیدگی‌های تزریق چربی و پی ار پی، موضع تحت درمان، دستمزد پزشک متخصص، نوع ماده ای که به منظور انجام بی‌حسی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین انتظارات و توقعات بیمار، متفاوت می باشد.

یکی از روشهای درمان لک صورت مزوتراپی است که با کلیک روی لینک می توانید درباره این روش اطلاعات بیشتری کسب کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صالحی [ 1402-08-15 ]
خانم دکتر لطفا دوران نقاهتش رو هم بگید برای کسی که کارمنده چون میخوام که دوران نقاهت زیادی نداشته باشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش تزریق فیلر چانه چگونه است؟روش تزریق فیلر چانه چگونه است؟

افرادی که تمایل دارند چانه برجسته‌ تری داشته باشند و یا به طور طبیعی چانه کوچکی دارند می‌ توانند از مزایای تزریق فیلر به چانه برای فرم‌ دهی و رسیدن به ظاهر مورد پسند خود استفاده کنند. این کار معمولاً در یک جلسه و با اعمال بیحسی موضوعی انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

آیا ورزشکاران میتوانند تزریق چربی انجام دهند؟آیا ورزشکاران میتوانند تزریق چربی انجام دهند؟

روش‌ های زیادی برای از بین بردن چین و چروک‌ های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی یکی از آنها است. تزریق چربی به صورت یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش‌ های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. ... ادامه مطلب

تزریق آنزیم برای از بین بردن ژلتزریق آنزیم برای از بین بردن ژل

در برخی از موارد افراد به دلایل مختلفی مانند به کار بردن فیلر و پر کننده های، تزریق بیش از حد یا غیر اصولی از نتیجه کار راضی نبوده و برای تخلیه ژل اقدام می کنند. تزریق آنزیم هیالورونیداز یکی از روش های از بین بردن ژل هیالورونیک اسید است که در آن ژل چند روز پس از تزریق تجزیه می شود. ... ادامه مطلب

کاربرد ژل پروفایلو چیست؟کاربرد ژل پروفایلو چیست؟

ژل پروفایلو، همان‌گونه که از نامش مشخص است، نوعی ژل است که با هدف جوانسازی و لیفت پوست‌های شل و چروک به کار برده می‌شود. ترکیب خاصی از این ژل مناسب‌ترین گزینه برای پوست‌های در شُرُف پیری می‌باشد و آبرسانی و جوانسازی پوست را به ارمغان می‌آورد ... ادامه مطلب