در چه صورت تخلیه چربی انجام می شود | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / آیا تزریق چربی قابل بازگشت یا تخلیه است؟

آیا تزریق چربی قابل بازگشت یا تخلیه است؟

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است. از جمله این اقدامات زیبایی، تزریق چربی به صورت می‌باشد. تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق چربی به صورت یک تکنیک فوق العاده مؤثر برای جوانسازی صورت هایی است که حجم از دست داده زیادی داشته باشند. با این وجود، گاهی به دلایل مختلف از جمله سلیقه فردی، تورم بیش از حد، عفونت، بروز ناهمواری ها، سفتی بیش از حد پوست و….، تخلیه چربی تزریق شده به صورت لازم می شود. فرد می‌تواند با مراجعه به پزشک برای تخلیه چربی تزریق‌شده اقدام کند. انتخاب روش برای تخلیه چربی، براساس میزان چربی تزریق شده و همچنین محل تزریق شده متفاوت خواهد بود.

در چه صورت تخلیه چربی انجام می شود؟

یکی از عمده عواملی که موجب نارضایتی بعد از تزریق چربی در زیباجویان می‌شود، ناموزون و بد شکل شدن چربی‌ها در زیر پوست است که با علائمی همچون برآمدگی و فرورفتگی‌های متعدد همراه است. در این زمان است که افراد برای جلوگیری از کاهش شدید اعتماد به نفس خود و همچنین جلوگیری از عفونت، التهاب و نکروز چربی توسط پزشک معالج خود برای تخلیه چربی ارجاع داده می‌شوند. در حالت کلی تخلیه چربی از صورت و یا دیگر نقاط بدن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

همچنین بخوانید: همه چیز درباره تزریق چربی

آیا پس از تزریق چربی صورت زشت می شود؟

افراد در روز های اول بعد از عمل تزریق چربی به گونه به دلیل ایجاد تورم و التهاب احساس زشت شدن دارند. پس از رفع تورم و التهاب در طی چند روز کم کم فرم نهایی خود را نشان داده و بهتر می شوند.

تخلیه چربی تزریق شده

روش تخلیه چربی تزریق شده

در صورتی که پزشک شما را کاندید مناسبی برای تخلیه چربی تزریق شده تشخیص دهد، در انتخاب روش مناسب برای انجام این کار به شما کمک خواهد کرد. بهترین روش‌های تخلیه چربی عبارتند از:

آنزیم درمانی یکی از روش‌های مدرن برای رفع عوارض احتمالی پس از تزریق (عدم تقارن، تزریق بیش از حل و کیستی شدن چربی‌ها) است. در این روش از آنزیم های مختلفی مانند هیالورونیداز، لیپاز، کلاژناز و لیاز به روش تزریق زیر جلدی استفاده می‌شود. هر یک از این آنزیم‌ها بدون تأثیر منفی بر سایر قسمت‌های بدن می‌توانند چربی‌های اضافی را از بین ببرد. این روش با درد کمی همراه است. پزشک محلول آنزیمی را با استفاده از سوزنی بسیار نازک به محل مورد نظر تزریق می‌کند. برای کاهش دردهای احتمالی در حین تزریق، استفاده از یخ یا کرم‌های بی‌حسی ضروری است. برای تسریع فرایند و بهبود زهکشی لنفاوی باید محل تزریق را تا چند روز ماساژ دهید.

دومین روش تخلیه چربی تزریق شده، استفاده از لیزر با طول موج معین است. این روش کاملاً کم تهاجمی بوده و علاوه بر رفع عدم تقارن ناشی از تزریق در درمان افتادگی و شل شدن پوست مؤثر خواهد بود. در این روش از دو نوع لیزر با طول موج‌های ۹۲۴ و ۹۷۵ نانومتر استفاده می‌شود. لیزر ۹۲۴ نانومتری مسئولیت ذوب و تجزیه چربی‌های اضافی را برعهده دارد؛ اما لیزر ۹۷۵ نانومتری به سفت شدن پوست کمک می‌کند. انتقال انرژی لیزر از طریق یک کانول بسیار ظریف همراه با فیبر نوری انجام می‌شود. فیبرنوری لیزر را به بافت چربی رسانده، سبب گرم و ذوب شدن آن خواهد شد.

این روش روش تهاجمی تر بوده و عموماً به بیهوشی نیازمند است. در این روش لوله ساکشن به محل تزریق وارد شده و چربی اضافه را خارج میکند. این روش اگرچه سریع بوده، اما خطرات و معایب خود را به همراه دارد.

مراقبتهای پس از تخلیه چربی

هزینه تخلیه چربی

هزینه تخلیه چربی تزریق شده به صورت به میزان حجم چربی که قرار است تخلیه شود بستگی دارد، هر اندازه میزان حجم چربی بیشتر باشد میزان زمان مورد نیاز برای تخلیه نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه هزینه تخلیه چربی نیز بالاتر می رود. برخی از عوامل که بر هزینه تخلیه چربی تأثیرگذار هستند عبارتند از:

  1. کلینک مورد نظر
  2. دستمزد پزشک

عوارض تخلیه چربی

یکی از مهم‌ترین مخاطرات و نگرانی‌هایی که در مورد تخلیه چربی وجود دارد، عدم استفاده از وسایل و ابزار استریل است. استفاده از هر گونه وسیله آلوده و استریل نشده می‌تواند منجر به عفونت و ایجاد یک مشکل جدید گردد.
موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، مراجعه به افرادی است که در مورد تخلیه چربی‌ها، اطلاعات کافی دارند. اگر تخلیه چربی توسط افراد غیر متخصص صورت گیرد، ممکن است آسیب‌های پوستی و بافتی و یا حتی پاره شدن مویرگ‌ها ایجاد گردد.
عدم انجام مراقبت‌های بعد از تخلیه چربی نیز ممکن است عوارضی مانند عفونت و یا خونریزی داشته باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربنکاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن

آنچه این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته مقابله با چروکها و پیری پوست و در حقیقت جوانسازی پوست است لیزر co2 فرکشنال یکی از موثرترین دستگاههایی است که این روزها بر سر زبانها افتاده تا با این مسئله به مبارزه برخیزد. ... ادامه مطلب

رابطه خارش پوست سر و ریزش مورابطه خارش پوست سر و ریزش مو

خارش سر و ریزش مو اگرچه ممکن است، کاملاً جدا از یک دیگر رخ دهند؛ اما گاهی با یکدیگر در ارتباط هستند. عفونت های قارچی، آلرژی یا حساسیت به محصولات مراقبت از مو و فولیکول ها موی ملتهب می تواند موجب بروز خارش پوست سر و آسیب به فولیکول های مو و در نهایت، ریزش مو شود. ... ادامه مطلب

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

در روند از بین بردن موهای زائد با لیزر، پرتوی لیزر حین عبور از لایه بیرونی پوست به حرارت تبدیل می‌شود و توسط ملانین فولیکول مو (رنگ‌دانه تیره رنگ فولیکول موی شما) جذب می‌شود که به نابودی آن می‌انجامد. ... ادامه مطلب

برداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی با کرایوتراپیبرداشتن خال، زگیل و ضایعات پوستی با کرایوتراپی

کرایوتراپی یک روش ساده و غیرتهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ ها و دانه‌ هایی که بر روی سطح پوست ظاهر می‌ شوند، استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب