فواید میکرونیدلینگ صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

پوست بر اثر عوامل مختلفی آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. داشتن پوستی با طراوت و شاداب یکی از خواسته هایی است که ارتباط خاصی با سن و جنسیت ندارد؛ چرا که این روزها تقریباً طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوست هستند. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی تأثیرگذار باشد. نیدلینگ یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌های پوستی است که با تحریک سلول‌های تولیدکننده کلاژن به ترمیم و رفع آسیب‌های پوستی کمک می‌کند. پوست محکم تر و کشیده میشود، خاصیت کشسانی خویش را بازمی یابد، چین و چروک و خطوط ظریف کاهش چشمگیری می یابد، منافذ پوست کوچک تر میشود، گردش خون تحریک و وضعیت کلی پوست بهتر میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

فواید میکرونیدلینگ صورت

روش انجام میکرونیدلینگ

نیدلینگ به دو شیوه انجام می شود:

شیوه دستی

با استفاده از وسیله اى به نام درمارولر (derma roller) انجام می شود. در مارولر استوانه اى پوشیده شده از نیدل (سوزن) هاى بسیار ظریف از جنس استیل است که به وسیله درمانگر در جهات گوناگون، روى پوست بیمار حرکت مى کند و منفذهای بسیار ریزى در پوست ایجاد مى کند. عمق این منفذها ثابت بوده و بسته به درمارولری که استفاده می شود، طول نیدل هاى درمارولر، از 5/0 تا ۲ میلی متر متغیر است و بدون ایجاد هیچ مشکلى ظرف ٣- ٢ روز بهبود مى یابد.

نیدلینگ صورت چیست

استفاده از دستگاه نیدلینگ

توسط پزشک انجام می شود و با استفاده از دستگاهی که با سرعت بسیار بالا و با دقت زیاد، یک کارتریج مخصوص که یک صفحه پوشیده از سوزنهای ظریف است را در عمق مشخص وارد پوست می کند. تعداد میکروکانال هایی که با این شیوه در پوست ایجاد می شود، قابل مقایسه با شیوه دستی درمارولر نیست، به همین دلیل نتایج درمانی و بهبودی حاصله، بسیار چشم‌گیر است. عمق نفوذ از ۰/۲ تا ۲/۷ میلی متر قابل تنظیم است و در ناحیه های حساس مانند پلک فوقانی و تحتانی و دور لب قابل انجام است.

مراقبت های قبل از نیدلینگ

  1. قبل از انجام نیدلینگ پوست محل موردنظر را از هرگونه کرم، لوسیون و مواد آرایشی پاک کنید.
  2. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید یا هرگونه بیماری و ضایعه‌ی پوستی مثل تبخال دارید، قبل از انجام نیدلینگ حتماً پزشک خود را از این مسئله مطلع کنید.
  3. درصورتی‌که پیش از این، از روش‌های درمانی دیگر برای جوانسازی پوست‌ استفاده کرده‌اید، حتماً با پزشک خود در میان بگذارید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

  1. بعد از انجام میکرونیدلینگ، پوست دچار التهاب و سرخی و گاهی کبودی می‌شود. اگرچه این التهاب در مدت زمان اندکی (۱۲ تا ۴۸ ساعت) بهبود پیدا می‌کند، بهتر است با دست‌زدن به پوست، آن را تحریک نکنید.
  2. برای کاهش التهاب و قرمزی پوست به‌هیچ‌وجه از داروهای ضدالتهاب مثل ادویل یا ایپوبروفن استفاده نکنید و اجازه بدهید مراحل بهبود روند طبیعی‌اش را طی کند.
  3. ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ حمام نکنید، از ورزش و کارهایی که سبب تعریق پوست می‌شود اجتناب کنید و حداقل سه تا ده روز بعد از میکرونیدلینگ از ماندن زیر آفتاب جز در موارد ضروری اجتناب کنید.
  4. اگر مجبور به حضور در خارج از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود که حاوی زینک باشد، استفاده کنید.
  5. اگر بعد از میکرونیدلینگ پوستتان پوسته‌پوسته شد، به‌هیچ‌وجه آنها را دستکاری نکنید و برای بهبود از کرم‌ های مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  6. بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌ کننده استفاده نکنید.
  7. ازآنجایی‌که پزشکان این روش درمانی را برای تمام افراد مناسب نمی‌دانند، بهتر است حتماً قبل از انجام این روش درمانی تمام سوابق درمانی خود را برای پزشک شرح دهید.

افراد منع از نیدلینگ صورت

  1. کسانى که ترکیبات رتینویید خوراکى یا موضعى مثل قرص روآکوتان و کرم ایزوترتینویین (کترل، لوکاسید و….) در سه ماه گذشته مصرف کرده اند و یا سایر روش‌های درمانى اسکار مثل لیزر یا درم ابریژن در سه ماه گذشته انجام داده‌اند.
  2. هر نوع عفونت فعال در هر قسمت از بدن.
  3. آکنه فعال در صورت
  4. سابقه ایجاد گوشت اضافه (کلوئید) در محل زخم

نیدلینگ پوست یکی از روشهای چند منظوره در کلینیک های پوست است که علاوه بر جوانسازی و رفع چین و چروکهای پوست، به درمان مشکلاتی از قبیل اسکار آکنه نیز می‌پردازد. میکرونیدلینگ در اصفهان از جمله اقداماتی است که توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تعداد جلسات نیدلینگ صورت

تعداد جلسات موردنیاز درمان با استفاده از میکرونیدلینگ به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع پوست، سن فرد، نوع و شدت آسیب و شرایط ترمیم زخم در فرد تأثیر زیادی در روند درمان و بهبودی با استفاده از میکرونیدلینگ دارد. به‌طور معمول توصیه‌ی پزشکان این است که برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب‌تر، بهتر است بین جلسات درمانی به روش نیدلینگ، حداقل چهار تا شش هفته فاصله بیفتد تا پوست زمان کافی برای کلاژن‌سازی داشته باشد.

قیمت میکرونیدلینگ صورت

هزینه انجام این عمل به نوع و شدت آسیب بستگی دارد. علاوه بر این هزینه کلی با توجه به تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه تعیین می‌شود. تأثیر محل زندگی، محل کلینیک و مقدار دستمزد پزشک را نیز نباید نادیده گرفت.

عوارض میکرونیدلینگ صورت چیست؟

شما می‌تواند برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه انواع بیماریها و مشکلات پوست و مو از جمله تاول های پوستی خارش دار ، توسط خانم دکتر هما فاتحی به لینک سوالات کاربران مراجعه نمایید و جهت مراجعه حضوری به مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی بهشتی [ 1401-04-11 ]
سلام خانم دکتر فاتحی بسیار کارشون عالیه من که خیلی خیلی راضی بودم در کارشون حرفه ای هستند .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوشسابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن (Subcision) به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود، این روش درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی در زیر پوست استفاده می‌شود. سابسیژن بهترین روش توصیه شده برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم‌های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت ش ... ادامه مطلب

بهترین راه درمان ملاسما چیست؟بهترین راه درمان ملاسما چیست؟

ملاسما نوعی مشکل شایع پوستی می باشد که لک های قهوه ای تا خاکستری قهوه ای روی صورت ایجاد می کند. اگر چه علت دقیق آن مشخص نیست اما فاکتورهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از قرص های ضد بارداری و برخی لوازم بهداشتی پوست می تواند در ایجاد آن دخالت داشته باشد. ... ادامه مطلب

جوانسازی پوست با تزریق ژل یا فیلر پیشانیجوانسازی پوست با تزریق ژل یا فیلر پیشانی

تزریق ژل به پیشانی یک روش بدون درد، بدون عوارض، بدون نیاز به جراحی یا بی‌هوشی و با ماندگاری و اثربخشی بالا است تا خطوط اخم و چروک پیشانی را رفع نماید. این روش در یک جلسه و در کمتر از یک ساعت با بی‌حسی موضعی، انجام خواهد شد. ... ادامه مطلب

شبهه لیزر آی پی ال چیست و چه کاربردی دارد؟شبهه لیزر آی پی ال چیست و چه کاربردی دارد؟

IPL دستگاه های Light Base هستند که به دلیل ارائه طول موج های گوناگون، کاربرد های متفاوتی در پوست وزیبایی را از جمله رفع موی زائد، جوان سازی پوست، درمان آکنه و درمان کک و مک و غیره دارند. ... ادامه مطلب