هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / کرایوتراپی موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

کرایوتراپی موثرترین روش درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی نوعی بیماری مقاربتی (STD) است. این بیماری باعث ایجاد زگیل (برجستگی‌های کوچک یا غده) در داخل و اطراف اندام تناسلی و راست روده می‌شود. مقاربت محافظت نشده یا لمس دستگاه تناسلی (تماس پوست با پوست) از علل اصلی زگیل تناسلی است. در صورت عدم درمان به موقع، تراشیدن موضع با تیغ، خاراندن و دستکاری، استفاده از دارو‌های موضعی نامناسب، تعداد و اندازه ضایعات بیشتر خواهد شد.

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایوتراپی می باشد که با نام های سرما درمانی، فریز کردن و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب پزشک انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت زگیل تناسلی

عامل این بیماری ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV شناخته می‌شود. این ویروس دارای بیش از ۱۰۰ تیپ مختلف است که ۴۰ نوع از آن در ناحیه تناسلی باعث ایجاد بیماری می‌شود. در اغلب موارد مبتلایان به زگیل تناسلی از این ویروس اطلاعی ندارند؛ چرا که این عامل بیماری زا هیچ نشانه ای را ایجاد نمی‌کند. البته در برخی موارد ویروس فعال شده و علائمی مانند زگیل‌های تناسلی را ایجاد می‌کند. نوع خاصی از این ویروس موجب بروز تومورهای خطرناک یا سرطان می‌شود. این ویروس در حین رابطه جنسی واژینال و مقعدی و از طریق تماس مستقیم و پوست به پوست با افرادی که HPV دارند منتقل می‌شود؛ اما انتقال این ویروس از طریق رابطه جنسی دهانی به ندرت اتفاق می‌افتد.

عواملی که ریسک ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهند:

علائم زگیل تناسلی

زگیل تناسلی ممکن است علامت خاصی مثل درد، سوزش و خارش که توجه فرد را جلب کند، نداشته باشد. البته جز در مواردى که سطح زگیل به علت تحریک و دستکاری زخم شده و درد و سوزش ایجاد کند. شروع ضایعات پوستی به صورت یک جوش کوچک است که بتدریج بزرگتر می شود. این جوش سطح ناصافی دارد و گوشتی است. گاهی همرنگ پوست و گاهی تیره تر (بسته به رنگ پوست فرد) می باشد؛ اما در مخاط بافت پوشاننده حفرات داخلی بدن مانند دهان، واژن، مجرای ادرار، مقعد و…متفاوت است و باید توسط پزشک بررسی و تشخیص داده شود.

مزایای کرایوتراپی زگیل تناسلی

زگیل تناسلی

انواع کرایوتراپی

بسته به ماده ای که در دستگاه کرایوتراپی استفاده می شود سه نوع کرایوتراپی وجود دارد که شامل: نیتروژن مایع، یخ دی اکسید کربن و DMEP می باشد. همچنین از نظر روش اعمال به دو نوع سوآپ و اسپری تقسیم می شود.

۱-نیتروژن مایع

نیتروزن مایع یکی از اساسی ترین موارد مورد نیاز کرایوتراپی است. نیتروژن مایع دمایی حدود ۱۹۶ درجه سانتی گراد روی پوست ایجاد می کند و چند ثانیه این سرما را در عمق جوش یا زگیل یا دیگر ضایعات ایجاد می کند تا این اختلالات رفع شوند. برای موارد قوی تر ضایعات پوستی مثل زگیل های قوی ویروسی یا سرطان پوست این کار را چند بار انجام می دهند. یک بار منجمد می کنند و سپس میگذارند ذوب شود و دوباره عمل انجماد را انجام می دهند.

۲-کرایوتراپی با برف دی اکسید کربن

درکرایوتراپی دی اکسید کربن از سیلندری حاوی دی اکسید کربن منجمد با دمای (78/5C) و یا دوغاب چر از استون استفاده می شود. آن را باید به‌طور مستقیم در ضایعه پدید آمده در پوست به کار برد.

۳-کرایوتراپی با DMEP

DMEP در دمای ۵۷ - کار می کند که در قوطی های آئروسل عرضه می شود و برای درمان زگیل به کار برده می شود. به‌ وسیله یک اپلیکاتور فوم با توجه به اندازه و محل ضایعه بر روی ضایعه پوستی بین ۱۰ و ۴۰ ثانیه قرار می گیرد.

نحوه انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی

برای از بین بردن ضایعات پوستی با استفاده از سرمادرمانی، از یک دستگاه به نام دستگاه کرایو استفاده می‌شود. این دستگاه دارای یک مخزن دو جداره و عایق است که معمولاً نیتروژن مایع یا ازت مایع در آن نگهداری می‌شود. با اسپری کردن نیتروژن مایع بر روی بافت پوستی مخرب، دمای آن از ۱۹۶- تا ۲۱۰- درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه رگ‌هایی که به این بافت‌های مخرب خو‌نرسانی می‌کنند، از بین می‌روند و ظرف مدت چند روز، ضایعه به صورت تاول سفید یا قرمز دیده می‌شود و کبود خواهد شد. پس از آن، ضایعه پوستی به مرور پوسته‌پوسته شده و در نهایت از بدن جدا می‌شود. بعد از جدا شدن ضایعه پوستی، یک زخم در محل آن ایجاد می‌شود. سپس سایر سلول‌ها و بافت‌های سالم شروع به فعالیت می‌کنند تا بافت آسیب‌دیده را ترمیم کنند، به این ترتیب دیگر هیچ اثری از این بافت مخرب بر روی پوست باقی نمی‌ماند.

مراقبت قبل از کرایو زگیل تناسلی

قبل از درمان توجه کنید که محل درمان تمیز و عاری از هرگونه کرم های مختلف باشد. همچنین عدم استفاده از داروهای ضد انعقاد خون جهت بهبود عملکرد مناسب خواهد بود.

کرایوتراپی در اصفهان برای رفع ضایعات پوستی مانند انواع زگیل از جمله زگیل تناسلی ، توسط دکتر هما فاتحی، پزشک پوست انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

مراقبت بعد از کرایو زگیل تناسلی

موارد منع انجام کرایوتراپی

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی

تعداد جلسات کرایوتراپی با توجه به تعداد و اندازه زگیل ها تعیین می شود، بنابراین هزینه کرایو زگیل هم به تعداد زائده ها و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان این عارضه بستگی دارد و تعیین دقیق هزینه کرایو زگیل هم بعد از انجام معاینه امکانپذیر است.

عوارض کرایو

بیماری که با زگیل تناسلی دچار چالش است در مسیر درمان دچار سر درد و تاول های شدید می شود که در صورت بروز این موارد باید به پزشک خود مراجعه کند. علاوه بر این عفونت، خونریزی و یا تیره شدن پوست هم به عنوان سایر عوارض استفاده از این روش درمانی در بیماران مختلف دیده شده است.

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی ، آر اف فرکشنال و ... توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موهامزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موها

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش، عمل می‌کند. در این فرایند، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن‌های بسیار کوچکی زیر پوست ... ادامه مطلب

مهمترین نکات لیفت ابرو با نخ چیست؟مهمترین نکات لیفت ابرو با نخ چیست؟

لیفت ابرو با نخ یکی از جدیدترین تکنیک های بالا کشیدن ابروها است. در روش لیفت ابرو با نخ، نخ های مخصوص و قابل جذب با استفاده از سوزن داخل پوست جایگذاری می شود که سبب رفع افتادگی پوست و کشیدن پوست به سمت بالا، جوانسازی و سفت شدن پوست، افزایش ضخامت و رفع چین و چروک پوست می گردد. ... ادامه مطلب

علائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجاتعلائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجات

بارزترین مشکل در استفاده از بدلیجات، امکان بروز حساسیت پوستی است که در شماری از افراد مشاهده می شود.از جمله حساسیت پوستی، خارش و قرمزی و یا حساسیت بدون خارش و گاهی زخم های سطحی می باشد. برای درمان حساسیت پوستی به بدلیجات، روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی رایج ترین آنها می پردازیم. ... ادامه مطلب

سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوشسابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن (Subcision) به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود، این روش درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی در زیر پوست استفاده می‌شود. سابسیژن بهترین روش توصیه شده برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم‌های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت ش ... ادامه مطلب