بهترین روش های قرینه سازی صورت چیست؟ | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / انواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحی

انواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحی

چهره ی انسان شامل یک سری تناسب و تقارن ها است که در زیبایی آن بسیار مؤثر است. عدم تقارن صورت به اينگونه است که دو طرف صورت داراي اجزاي يکساني نيستند. این عدم تقارن در برخی از چهره‌ها کاملاً مشهود بوده و قابل مشاهده است و در موارد شدیدتر این ناهماهنگی و عدم تقارن ممکن است آزاردهنده شود. اصلاح صورت نامتقارن یا قرینه سازی صورت می تواند چهره غیرطبیعی را به فرمی زیبا و طبیعی نزدیک کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسیاری از پزشکان روش‌های غیر جراحی را برای درمان نامتقارن بودن صورت و اصلاح فرم آن پیشنهاد می‌دهند. با این روشها بدون جراحی و بدون درد و خونریزی میتوان اعتماد به نفس و رضایت از صورت و ظاهر را بالا برد. پزشک متخصص با معاینه شما و بررسی و ارزیابی شرایط می‌تواند دلیل عدم تقارن چهره و شدت عدم تقارن صورت را به طور کامل مشخص کند و عدم تقارن صورت شما را با روشی مناسب اصلاح کند.

علل عدم تقارن در اجزاء صورت

همچنین بخوانید: کانتورینگ اصلاحی صورت

اصلاح فرم صورت تزریق بوتاکس

درمان عدم تقارن صورت با تزریق بوتاکس یکی از روش‌های مطمئن و پرطرفدار در اصلاح فرم صورت است. این ماده که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده درمانی ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. این روش نتایج قابل پیش‌بینی و ایمنی را ارائه می‌دهد، عوارض جانبی کمی دارد و تا به الان با رضایت حداکثری همراه بوده است. تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم (بوتاکس) با یک برند استاندارد، به نواحی خاصی از صورت، باعث شل شدن موضعی عضلات آن قسمت‌ها شده و در نهایت با استفاده از تجربه و مهارت پزشک آموزش دیده منجر به کاهش نامتقارن بودن نواحی مورد نظر می‌شود.

برای تزریق بوتاکس ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس توسط یک آمپول با سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌گرد. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی‌حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

درمان عدم تقارن صورت

قرینه سازی و حجم دهی صورت با تزریق فیلر

فیلر یک ماده حجم دهنده‌ی صنعتی مورد تأیید سازمان غذا و داروی امریکا است. قرینه سازی صورت با فیلر یکی از روش های موقت و رایج زاویه سازی صورت است. فیلر‌های قابل تزریق، می‌توانند برای تغییر اندام‌های صورت، مانند گونه و چانه، در جهت اصلاح صورت نامتقارن، مورد استفاده قرار گیرند. هیالورونیک اسید از ماده ای سازگار با بدن ساخته شده است و سبب پر شدن قسمت مورد نظر می شود. طی جلسه درمانی، مقادیر مختلفی از فیلرهای پر کننده به قسمت‌های مختلفی از صورت تزریق می‌شود. در این فرایند با پر کردن بعضی از قسمت‌های صورت از داخل، فرم زوایا و منحنی‌های صورت را تغییر می دهد.

فرم دهی صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از بهترین تکنیک های فرم دهی صورت است. این تکنیک کم‌تهاجمی است و به طور سرپایی و همراه با بی حسی موضعی تزریق انجام می شود. چربی از یک نقطه از بدن گرفته می‌شود و بعد از آماده کردن آن به نقاطی از صورت که پزشک مشخص کرده تزریق می شود. این روش هیچ عوارضی نداشته و به خاطر این که از بدن خود فرد اخذ گردیده، بهترین سازگاری را دارد. ماندگاری این روش بالا است و این چربی های تزریقی اغلب تا چند سال دوام دارد.

درمان افتادگی پوست با آر اف فرکشنال

رادیو فرکانس درمانی یا آر اف فرکشنال (RF) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که از گرمای غیر مستقیم امواج الکترومغناطیسی برای درمان بافت هدف، بدون آسیب به لایه خارجی پوست (اپیدرم) استفاده می کند. این روند باعث ترشح پروتئین هایی در بدن می‌شود که تولید الیاف کلاژن جدید را تحریک می‌کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، دما در طول جلسه کنترل می‌شود. آر اف درمانی، جریان خون را افزایش می‌دهد، بافت‌های فیبری را گرم و تولید کلاژن را تحریک می‌کند؛ در نتیجه پوست صورت و بدن سفت و بلند می‌شود. پس از چند جلسه رادیوفرکانس درمانی، بیماران می‌توانند شاهد بهبود در ظاهر خود باشند.

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ از پر طرفدار ترین تکنیک‌های ارائه شده است. در این تکنیک نخست پزشک نقاط ورودی و خروجی نخ را بر روی صورت فرد معین می‌کند. سپس با سوزن هایی ظریف و مختص این‌کار، نخ‌ها را وارد نقاط مورد نظر می‌نماید. بعد از کشیدن از سویی دیگر، نخ‌ها را گره می زند و در زیر پوست مخفی می‌کند. این روش موجب لیفتینگ و کشیدگی پوست می شود. با کشیده شدن پوست، پوست آویزان و پوشاننده‌ی زاویه‌ی فک لیفت شده و خطوط تیز فک نمایان می‌شود. در ضمن، نخ لیفت تحریک کلاژن‌سازی کرده و صورت را جوان‌تر خواهد کرد. این روش عارضه‌ای ندارد و نخ نیز پس از مدتی جذب می‌شود.

لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی را می‌توان امن‌ترین روش برای لیفت پوست صورت دانست. هایفوتراپی ، مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound است. این عبارت در فارسی به امواج فراصوت پرتوان ترجمه می‌شود. در واقع برخلاف بسیاری از روش‌های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند. در لیفت صورت از طریق هایفو نیز با امواجی که با دستگاه به لایه‌های زیرین پوست فرستاده می‌شود، در واقع گرمای ایجاد شده از طریق این امواج سلول‌ها را دوباره تحریک به کلاژن سازی می‌کند که به این ترتیب باعث جوانسازی، لیفت و درمان قطعی افتادگی صورت می‌شود

بهترین روش قرینه سازی صورت

روش‌های متعددی برای قرینه سازی صورت وجود دارد که انتخاب مناسب‌ترین و بهترین روش بر اساس شرایط فرد، نوع پوست، میزان عارضه و هزینه انجام آن تعیین می‌شود.

هزینه قرینه سازی صورت

قیمت نهایی که برای ‌ زاویه سازی فک باید بپردازید بستگی به عوامل متعددی دارد. به برخی از این عوامل در زیر پرداخته شده است.

  1. تکنیک به کار برده
  2. کلینیک ارائه دهنده خدمات
  3. پزشک مربوطه
  4. تعداد جلسات

عوارض قرینه سازی صورت

برخی از خطرات و عوارض جراحی قرینه سازی صورت عبارتند از:

برای آشنایی با روش جوانسازی پوست با لیزر اربیوم ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینهتزریق چربی به فک و چانه؛ مزایا، ماندگاری، عوارض و هزینه

تزریق چربی به چانه و فک نقش مهمی در زیباسازی ناحیه پایینی صورت دارد. ... ادامه مطلب

میکرودرم ابریژن، روشی مؤثر در شادابی و جوانسازی پوستمیکرودرم ابریژن، روشی مؤثر در شادابی و جوانسازی پوست

هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ی شاخی پوست است. لایه‌ی شاخی پوست شامل سلول‌های مرده و آسیب دیده‌ای است که با حذف آنها می‌توان شفافیت و شادابی پوست را ... ادامه مطلب

فرم دهی طبیعی به لبها با تزریق ژل هیالورونیک اسیدفرم دهی طبیعی به لبها با تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل به لب یک فرآیند تزریقی به پوست است که اغلب توسط پزشکان زیبایی انجام میشود. انواع مختلفی از پرکننده‌ها یا فیلرها موجود هستند که برای تزریق به لب از آنها استفاده می‌شود. یکی از پرمصرف‌ترین نمونه‌های این محصولات موادی هستند که به اسید هیالورونیک معروف می‌باشند ... ادامه مطلب

رفع گودی بالای چشم با تزریق ژلرفع گودی بالای چشم با تزریق ژل

استفاده از تزریق ژل منجر به بهبود مشکلات مربوط پلک و تصحیح گودی بالای چشم پلک می‌ گردد و برای کاهش حجم بعد از بلفاروپلاستی نیز مفید است ... ادامه مطلب