قرینه سازی صورت با تزریق بوتاکس
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در اصفهان / رفع نامتقارن بودن نقاط مختلف صورت با تزریق بوتاکس

رفع نامتقارن بودن نقاط مختلف صورت با تزریق بوتاکس

چهره ی انسان شامل یک سری تناسب و تقارن ها است که در زیبایی آن بسیار مؤثر است. در حالت طبیعی، عضلات صورت به‌ صورت همگن فعالیت می‌کنند؛ اما در برخی موارد، انقباض عضلات، یک ‌طرفه و یا ناهمگن است که باعث عدم تقارن صورت می‌شود. عدم تقارن صورت به اينگونه است که دو طرف صورت داراي اجزاي يکساني نيستند. این عدم تقارن در برخی از چهره‌ها کاملاً مشهود بوده و قابل مشاهده است و در موارد شدیدتر این ناهماهنگی و عدم تقارن ممکن است آزاردهنده شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این حالت، تزریق بوتاکس به عضلات فعال در سمت دیگر صورت، باعث کاهش انقباض و همچنین تقویت عضلات ضعیف می‌شود که نتیجه آن رفع عدم تقارن صورت است. در هر منطقه از صورت، نحوه تزریق و مقدار مصرف بوتاکس جهت قرینه سازی متفاوت است. اصلاح صورت نامتقارن یا قرینه سازی صورت با بوتاکس می تواند چهره غیرطبیعی را به فرمی زیبا و طبیعی نزدیک کند.

علل نا متقارن بودن صورت

ژنتیک

گاهی اوقات عدم تقارن صورت به دلیل تفاوت در رشد و ژنتیک عضو‌های صورت بروز می‌کند. بیماری‌های ژنتیکی مانند شکاف لب و کام (لب شکری) می‌توانند منجر به نامتقارن بودن صورت شوند.

سیگار کشیدن

از آنجایی که سیگار کشیدن صورت را در معرض سموم قرار می‌دهد، این عمل می‌تواند به طور مستقیم با عدم تقارن صورت ارتباط داشته باشد.

پیری

با افزایش سن، نامتقارن شدن صورت به خصوص در ناحیه فک افزایش می‌یابد و اغلب اوقات نیاز به درمان عدم تقارن صورت و فک خواهد بود.

عادات سبک زندگی

برخی از افراد در زمان خواب دائماً بر روی شکم یا صورت می‌خوابند. یک مطالعه معتبر نشان داده است که خوابیدن بر روی صورت می‌تواند باعث نامتقارن شدن صورت شود.

سکته

افتادگی صورت می‌تواند نشانه‌ای از سکته مغزی باشد. اگر لبخند شما ناگهان ناهموار و کج شد یا در یک طرف صورت خود احساس بی‌حسی کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

آسیب

ضربه یا آسیب به صورت در دوران کودکی یا بزرگسالی می‌تواند باعث عدم تقارن شود. صدماتی مانند شکستگی بینی یا بریدگی عمیق نیز می‌تواند منجر به عدم تقارن چهره شما گردد.

رفع نامتقارن بودن نقاط مختلف صورت با تزریق بوتاکس

مزایای قرینه سازی صورت با بوتاکس

  1. قیمت بوتاکس در مقایسه با روش‌های جراحی زیبایی پوست بسیار پایین است.
  2. درد تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی بسیار کمتر است.
  3. بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است و خطرات روش‌هایی مانند جراحی لیفت پوست را به همراه ندارد.
  4. برای تزریق بوتاکس نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی و بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک‌ های زیبایی نیست.
  5. تزریق بوتاکس برخلاف عمل جراحی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

نحوه قرینه سازی صورت با بوتاکس

برای تزریق بوتاکس ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس توسط یک آمپول با سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی به نواحی مد نظر تزریق می‌گرد. قبل از تزریق بوتاکس نیز می‌توان از بی‌حسی‌های موضعی مانند زایلاپی یا لیدوکائین استفاده کرد.

قرینه سازی ابروها با بوتاکس

موقعیت ابروها توسط چندین ماهیچه صورت مشخص می‌شود. فرونتال، ماهیچه پهن پیشانی ابروها را به بالا می کشد. عضله پروکروس (ماهیچه هرمی بینی)، عضله اخم (ماهیچه چین دهنده) و عضله حلقوی چشم، ابروها را به سمت پایین می کشد و این فرآیند موجب عدم قرینگی ابروها می شود. یکی از متداول ترین اشکال عدم تقارن ابروها، بالا پایین بودن ابرو است. بوتاکس ابرو از روش هایی است که میتوانید با یک تزرق ساده علاوه بر برطرف کردن چین و چروک پیشانی به متقارن ساختن ابروهایتان کمک کند. این روش با فلج کردن و یا سست کردن ماهیچه، ابروهایتان را به بالا کشانده و باعث ایجاد تقارن در چهره شما میشود.

قرینه سازی گوشه لب و دهان با بوتاکس

افزایش سن، استخوان فک دچار فرسودگی شده و پوست خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و این عوامل باعث ایجاد افتادگی در گوشه لب ها می شود. افتادگی لب ها باعث فرم نازیبای لب و کاهش زیبایی صورت خواهد شد. برای برطرف کردن افتادگی اطراف دهان با این روش نیز ماده بوتاکس به طور مساوی به طرفین دهان شما تزریق خواهد شد و حالت قرینه به آن خواهد بخشید. تزریق بوتاکس در اطراف دهان می بایست جهت جلوگیری ازغیر قرینگی دهان به شکل قرینه و با دوز مساوی صورت گیرد.

قرینه سازی فک و چانه با بوتاکس

قرینه سازی فک و چانه با تزریق بوتاکس یک پروسه زیبایی رایج برای جوانسازی صورت است. برای این که بخش پایین صورت بیشتر حالت V داشته باشد، از تزریق بوتاکس استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند تا حدی عضلات جونده یا ماستر را شل کند. بوتاکس با کاهش اندازه این عضلات، خط فک را باریک می‌کند. این تکنیک به نوبه خود V شکل به نظر رسیدن قسمت پایین صورت را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود صورت جوان‌تر و باریک‌تر به نظر برسد. این روش در عین حال استخوان گونه را نیز برجسته‌تر جلوه می‌دهد.

قرینه سازی گونه و شقیقه با بوتاکس

یکی از متداول‌ترین و کم خطر‌ترین روش‌ها برای قرینه‌سازی گونه ‌و شقیقه ها و رفع افتادگی آنها استفاده از بوتاکس است. در این نوع درمان از شکل بسیار خفیف نوروتوکسین برای جلوگیری از تکانه‌های عصبی در ناحیه هدف استفاده می‌کنند. در واقع سم بوتولینوم در دوز‌های کوچک از طریق یک سوزن ریز به عضلات اطراف منطقه تزریق می‌شود تا اعصاب را کنترل کرده و انقباضات عضلات را کاهش دهد.

ماندگاری قرینه سازی با بوتاکس چقدر است؟

این روش درمانی، موقتی است و برای 3 تا 6 ماه دوام دارد.

عوارض قرینه سازی صورت با بوتاکس

برخی عوارض گزارش شده عبارتند از:

هزینه قرینه سازی صورت با بوتاکس

هزینه های مختلفی برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می شود. در برآورد نهایی هزینه تزریق بوتاکس موارد زیر تأثیرگذار هستند:


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موهامزوتراپی مو روشی برای بهبود و تقویت موها

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو در زنان و مردان است. این روش از طریق تحریک الگوی رشد مو و کاهش ریزش، عمل می‌کند. در این فرایند، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت رشد مو به حالت متعادل می‌رسد. مزوتراپی مواد مغذی مورد نیاز بدن هر فرد را با سوزن‌های بسیار کوچکی زیر پوست ... ادامه مطلب

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب

پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی روشی موثر در جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی روشی موثر در جوانسازی پوست

استفاده از پی آر پی PRP برای زیبایی و جوانسازی پوست، کاربرد جدید آن است.پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابروتزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع این خطوط است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب