درمان قطعی پوست پرتقالی شدن صورت با مزونیدلینگ | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / میزان اثرگذاری درمان پوست پرتقالی صورت با مزونیدلینگ

میزان اثرگذاری درمان پوست پرتقالی صورت با مزونیدلینگ

پوست، بزرگ‌ ترین عضو بدن با میلیون‌ها منافذ است. شاید این منافذ به چشم انسان قابل رؤیت نباشند؛ اما همه این منافذ باز هستند و به پوست اجازه می‌دهند تا نفس بکشد. البته وظیفه اصلی آنها خارج کردن سموم از بدن، تنظیم چربی و دمای پوست و همچنین مرطوب نگه‌ داشتن پوست محسوب می‌شود. گاهی اوقات این منافذ بیش ‌از حد باز می‌شوند و نه ‌تنها از لحاظ زیبایی ممکن است فرد را ناراحت کنند، بلکه باعث بروز برخی مشکلات پوستی دیگر نیز می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

به باز شدن بیش ‌از حد منافذ پوست، به ‌اصطلاح پوست پرتقالی می‌گویند. یکی از روش های درمانی برای کوچک شدن منافذ پوست استفاده از مزونیدلینگ است که با استفاده از آن منافذ باز پوست جمع می شود. مزونیدلینگ صورت یک روش پیشرفته از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی به منظور جوانسازی صورت است. طبق این روش، سوزن‌ها زخمی سطحی روی پوست ایجاد می‌کنند و سپس کوکتل‌های تقویتی اعمال می‌شود.

نفوذ سوزن‌ها پوست را تحریک به تولید کلاژن می‌کند. این سوزن‌های ظریف با ایجاد کانال میکرو در لایه های زیری پوست باعث می‌شود قدرت جذب مواد توسط لایه‌های عمیق پوست چند برابر شود. نتیجه این روش، درمان منافذ باز پوست و بازگشت زیبایی پوست به مرور زمان است.

علل ایجاد پوست پرتقالی

دلایل بروز پوست پرتقالی عبارت ‌اند از:

روش مزونیدلینگ پوست پرتقالی

در جلسه درمان، پزشک ابتدا پوست شما را تمیز میکند و با استفاده از یک بی حس کننده ناحیه تحت درمان را بی‌حس میکند. در طول این عمل، پوست بیمار با استفاده از دستگاهی که دارای سوزن های جراحی ظریفی است پوست شما سوراخ میشود و آسیب‌های کوچک و کنترل شده ای روی پوست ایجاد میشود. این کار باعث تولید طبیعی مویرگ ها، کلاژن و الاستین میشود. در نتیجه خطوط ریز، چین و چروک ها و اسکار آکنه را کاهش میدهد. به این روش درمان القای کلاژن (CIT) یا القای کلاژن از راه پوست (PCI) هم گفته میشود. بعد از ایجاد سوراخ های ریز در پوست، سرم های مغذی و کوکتل هایی نیز روی پوست شما اعمال میشود تا جذب منافذ ایجاد شده در پوست شوند. همچنین در روشی دیگر این سرم های مغذی توسط سوزنها وارد پوست می‌شوند.

مراقبتهای قبل و بعد از مزونیدلینگ

درمان پوست پرتقالی صورت با مزونیدلینگ

از مهمترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ عبارتند از:

تعداد جلسات مزونیدلینگ پوست پرتقالی صورت

با توجه به نیاز پوست مراجعه کنده و تشخیص پزشک، تعداد جلسات متفاوت است؛ ولی به طور کلی تعداد جلسات برای جوانسازی پوست و تحریک کلاژن حداقل ۳ جلسه است. فرایند کلاژن سازی بعد از درمان شروع می شود و بعد از حدود ۱۰ روز تغییرات بطور محسوس قابل مشاهده می باشد. بهترین فاصله بین جلسات حدوداً ۴ تا ۶ هفته می باشد این زمان به پوست فرصت می دهد تا کلاژن سازی کند و ترمیم شود.

مقایسه تاثیر مزونیدلینگ و لیزر فرکشنال در رفع پوست پرتقالی صورت

لیزر فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر (ساخته شده از دی اکسید کربن) جهت برداشتن لایه خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند. در این روش از انرژی نور به منظور ایجاد منافذ بسیار ریز در پوست استفاده می‌شود. لیزر این منافذ را با یک الگوی شبکه‌ای در پوست ایجاد می‌کند. این منافذ ریز باعث از بین رفتن کلاژن فرسوده و سلول‌های لایه بیرونی پوست شده و سبب تحریک ایجاد کلاژن جدید و بهبود بافت پوست می‌شوند.
مزونیدلینگ برای منافذ یکی از روش های کارآمد برای جوانسازی پوست و تحریک کلاژن سازی می باشد که تلفیقی از روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی می باشد. در این روش همزمان با ایجاد سوراخ های ریزی که توسط دستگاه میکرونیدلینگ روی سطح پوست ایجاد می شود ، کوکتل ها و ویال های مزوتراپی که هر کدام خواص بی نظیری برای پوست دارند به عمق پوست نفوذ کرده و مشکلات پوست را درمان می کند.

عوارض مزونیدلینگ پوست پرتقالی صورت

هزینه مزونیدلینگ پوست پرتقالی صورت

تعیین مقدار هزینه مزونیدلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتور تعیین هزینه در این روش نوع و مقدار مواد مورد استفاده است. مقدار این مواد با توجه به هدف و محل درمان مشخص می‌شود و با توجه به تفاوت قیمت مواد مختلف، قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. به‌علاوه سن، نوع پوست و عمق منافذ نیز از عوامل تعیین‌کننده قیمت مزونیدلینگ هستند. علاوه بر این موارد شهر محل زندگی، محل کلینیک و دستمزد پزشک نیز در هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد.

مطالعه مطلب مزایا و عوارضی مزونیدلینگ چیست را نیز به شما توصیه می کنیم.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پی آر پی PRP یا پلاسما درمانی روشی موثر در جوانسازی پوستپی آر پی PRP یا پلاسما درمانی روشی موثر در جوانسازی پوست

استفاده از پی آر پی PRP برای زیبایی و جوانسازی پوست، کاربرد جدید آن است.پلاکتها حاوی پروتئینها و فاکتورهای رشد مهمی هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم ... ادامه مطلب

بررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سربررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سر

شوره سر، پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در موها ایجاد می‌ شود. در واقع سلول‌ های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌ شود. این وضعیت معمولاً بی‌ ضرر است و با عوارضی همراه نیست؛ اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. ... ادامه مطلب

بیماری سالک چیست؟بیماری سالک چیست؟

سالک یا لیشمانیاز یک بیماری انگلی است که بر اثر انگل لیشمانیا ایجاد می‌ شود. این انگل معمولاً در پشه‌ های خاکی آلوده زنده می‌ کند و بیماری سالک از طریق نیش پشه خاکی آلوده به انگل به انسان منتقل خواهد شد. پشه‌‌ ی حامل انگل معمولاً در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌ کند. ... ادامه مطلب

جوانسازی گردن با پروفایلوجوانسازی گردن با پروفایلو

ژل پروفایلو معمولاً برای نواحی صورت استفاده می شود؛ اما می توان از آن برای جوانسازی گردن نیز به طور مؤثری استفاده کرد. ترکیب اصلی این ژل، هیالورونیک ا ... ادامه مطلب