درمان جای جوش در اصفهان | دکتر پوست خوب در اصفهان

درمان اسکار آکنه

جوش صورت یکی ازمشکلات شایع دوران نوجوانی و جوانی است که فولیکول مو وغددسباسه یاچربی رادرگیر میکند.ضایعات آکنه عمدتا درصورت ، سینه وپشت دیده می شوند.هرچند آکنه یک بیماری کشنده نیست ولی در صورت عدم درمان صحیح می تواند منجر به اسکار های نازیبا در چهره و مشکلات روحی-روانی بزرگی برای بیمارگردد.دراینجا به اختصار به بررسی انواع مختلف ضایعات جوش و درمان انها می پردازیم:

کمدون :

کمدونها ضایعات برجسته ی غیر التهابی هستند که به عنوان جوشهای سرسیاه وسر سفید خوانده میشوند . کمدونهای بسته اغلب پیش زمینه ی جوشهای التهابی هستند.

پاپول :

ضایعات قرمز برجسته وملتهب هستند که قرمزی واندازه شان متغیر است.

جوشهای چرکی:

انواع سطحی وبا عمق متوسط دارنداغلب از جوشهای ملتهب بوجود می ایند وپس از بهبود یک جای قرمز رنگ کوچک از خود بجا می گذارند.

ندول :

ضایعات عمقی هستند که طی چند هفته بوجود می آیند ،بتدریج محو میشوند واغلب ایجاد اسکار میکنند.

جای جوش

پوسته های خونریزی دهنده :

گهگاه ندولهازخمی می شوند وتا چند هفته در سطح پوست حالت خونریزی دهنده بجا می گذارند.

ماکول:

یا تغییر رنگ قرمز یا صورتی بجا مانده از جوش صورت که برای بیمار آزارنده است وممکن است مدتها بجا بماند.

تیرگی های پس از التهاب :

بویژه در افراد با پوست تیره تر ودر افرادی که جوشهای خود را دستکاری می کنندممکن است جای جوش بصورت لکه ای تیره بجا بماند ونازیبایی ماندگار ی از خود بجا گذارد.

اسکار:

دراغلب افرادی که ندولهای عمقی دارند جای گود رفته ای ایجاد می شود که به آن اسکار می گویند.15%افراد باجوشهای چرکی می توانند به این حالت دچار شوند.

ازنظر بالینی آکنه به دودسته تقسیم می شود:

دسته ی خفیف تا متوسط که ضایعات شامل کمدون وپاپول است ،ضایعات فقط در صورت وجود دارند و اسکار مشاهده نمی شود.دسته ی متوسط تا شدید که جوشهای چرکی وندول دیده می شود ،در بدن نیز ممکن است دیده شود وممکن است اسکار بجا گذارد.

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راضیه علوی [ 1402-07-08 ]
خانم دکتر من جوش های چرکی خیلی روی صورتم دارم و هر کاری کردم درمان نشد چه راهکاری به من پیشنهاد میدید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی به روش نانوفت چه مزایایی دارد؟تزریق چربی به روش نانوفت چه مزایایی دارد؟

تزریق چربی نانوفت در جوانسازی پوست و چهره مورد استفاده قرار می‌ گیرد و جدیدترین روش انتقال چربی از بدن خود فرد است. در این روش از چربی مایع شده و فیلتر شده که غلظت بالایی از سلول‌ های بنیادین دارد، استفاده می‌ شود. ... ادامه مطلب

مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول هامزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول ها

مزوتراپی مو یکی از روش‌ های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ ای قدیمی) است که می‌ تواند همراه با دیگر درمان‌ های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد. ... ادامه مطلب

لیفت صورت یعنی چه؟لیفت صورت یعنی چه؟

در لیفت صورت، بافت های صورت با استفاده از تکنیک های مختلف درمان می شود و ظاهر فرد را جوان تر می کند. در طی این عمل، چربی ها و سلولهای مرده پوست برداشته می شود و سلولهای پوستی برای بازسازی تحریک می شوند. لیفت صورت به دو روش جراحی و غیر جراحی انجام میگردد که در ادامه بدان پرداخته میشود. ... ادامه مطلب

کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟کربن پیل با لیزر چیست و چه کاربردی دارد؟

جهت پیلینگ کربن لایه ای از کربن مایع بر روی پوست مالیده می شود. این لایه کربنی به عمق منافذ پوست نفوذ می کند. نور لیزر جذب ذرات کربن می شود و وقتی اشعه لیزر از روی منطقه ای کربنی عبور داده می شود، کربن را تخریب می کند و همراه با از بین بردن آن سلول های مرده پوست را هم نابود می کند. ... ادامه مطلب