تعداد جلسات هزینه و قیمت لیزر جای بخیه
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / رفع و از بین بردن جای بخیه با لیزر

رفع و از بین بردن جای بخیه با لیزر

جای بخیه در نتیجه علل مختلف می‌تواند زندگی فرد را با مشکل مواجه کرده و بر اعتماد به نفس وی در ارتباط با شرایط ظاهری تأثیر منفی داشته باشند. بخیه‌ها برای تسهیل بهبودی ضروری می‌باشند، به خصوص اگر پوست به تنهایی بهبود نیابد. با این حال، آنها ممکن است روند بهبود طبیعی پوست ما را مختل کرده و جای زخم باقی بگذارند.عوامل متعدد می‌توانند تأثیر مشخص بر شدت جای بخیه باقیمانده بر روی پوست پس از ترمیم آن داشته باشند. برای مثال اندازه و عمق زخم، ضخامت و رنگ پوست فرد و نیز زاویه و جهت ایجاد زخم همگی از عوامل تأثیرگذار در این رابطه هستند. امروزه از روش‌های مؤثر مختلفی برای ترمیم جای بخیه برای کاهش ظاهر اسکار و بهبود شرایط آن استفاده می‌شود. این روش‌ها همچنین می‌توانند عملکرد ناحیه آسیب‌ دیده را بازیابی کرده و تغییرات پوستی را ترمیم کنند. استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان برای درمان جای بخیه اقدام کرد که لیزر یکی از آنها است. مهمترین هدف از انجام لیزر، ایجاد شرایطی است تا لکه‌های پوستی ناشی از اسکار از بین برود و پوست، خودش را ترمیم کند. سلول‌های با رنگی ناهمگون با رنگ پوست ما، از بین بروند و سلول‌های جدید پوستی، جای آنها را بگیرند. امواج لیزر با قدرت فوق‌العاده‌ای که دارد، به بافت زیرین پوست نفوذ می‌کند و ضمن تحریک این نواحی به کلاژن‌سازی و تولید الاستین، در جوانسازی پوست اثرگذار است. لیزر جای بخیه، روشی سرپایی محسوب می‌شود و نیاز به بستری ندارد. عملکرد نهایی لیزرها به شدت جراحت و میزان عمق بافت آسیب دیده بستگی دارد. بسته به نوع عارضه و مشکل پوستی، انواع مختلفی از لیزر صورت می گیرد که تشخیص نوع آن به عهده پزشک است

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع اسکار بخیه

مزایای لیزر جای بخیه

رفع و از بین بردن جای بخیه با لیزر

لیزر مناسب برای رفع جای بخیه

لیزر CO2

این لیزر یکی از قوی ترین لیزرهای شناخته شده است که توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد. همچنین یکی از قوی ترین لیزرها برای رفع جای سوختگی ، زخم و بخیه است. استفاده از این لیزر ممکن است مرحله ریکاوری بیمار را کمی طولانی تر کند. به صورت معمول ریکاوری بعد استفاده از این لیزر ۲ هفته می‌باشد.

لیزر اربیوم ERBIUM YAG

استفاده از این لیزر برای رفع جای زخم های کم عمقی مانند بخیه های کم عمق مناسب می‌باشد. این لیزر به نسبت مقایسه ای قدرت کمتری در مقابل با لیزر فرکشنال co2 دارد. مزیت بالای این لیزر آن است که در این لیزر، ما به بیحسی کمتری احتیاج داریم. زمان ریکاوری بیماران نیز بسیار سریع تر از لیزر co2 است و حدوداً دو هفته می‌باشد.

لیزر IPL

یکی از کاربردهای اصلی و منحصر به فرد لیزر PDL درمان جای زخم‌های قدیمی است. دستگاه IPL به معنی نور پالسی شدید است که درواقع یک دستگاه لیزر به حساب نمی‌آید؛ اما کاربردی مشابه با آن دارد. این دستگاه نسبت به بسیاری از دستگاه‌های لیزر دیگر، بهتر کار می‌کند. اساس کار این روش درست مانند لیزر است، یعنی پرتوهای نوری به صورت متمرکز در یک ناحیه کوچک تابیده می‌شود. تفاوت آن با لیزر در این است که تنها در یک طول موج مشخص، پرتوهای نوری تولید نمی‌شود، بلکه در یک بازه گسترده، نور شدید و پرانرژی تولید و به سطح پوست تابیده می‌شود. نکته بسیار مهم این است که استفاده از دستگاه لیزر IPL باید توسط پزشک انجام شود تا عوارضی را در پی نداشته باشد. با این وجود می‌تواند با تأثیر بر رگ‌های خونی زیر پوست و تحریک بافت‌های عمیق پوست به کلاژن سازی، بافت اسکار یا جای زخم را از بین ببرد.

روند درمانی لیزر جای بخیه

در این نوع از درمان، تکنسین های زیبایی کلینک ها از قدرت بالای اشعه ی لیزر های نام برده شده برای نابودی لایه های فوقانی آسیب دیده استفاده می‌کنند. (همچنین لیزر به نواحی میانی نیز نفوذ کرده و پوست را صاف نازک می کند). اگر جای بخیه روی صورت شما باشد، تکنسین های لیزر درمانی به شما عینک های مخصوص می‌دهند. این عینک ها در برابر اشعه های احتمالی ساطع شده از لیزر به چشم شما مقاومت می‌کنند. ممکن است به شما بی حسی های موضعی را اعمال کنند. این بی حسی ها به دردهای احتمالی که ممکن است حین عمل داشته باشید پایان می دهند. پزشک برای از بین بردن جای بخیه از روی پوست شما، لیزر را همانند یک چوب دستی روی محل بخیه شده حرکت می دهند. این کار باعث می شود تعداد زیادی از سلول های آسیب دیده از بین بروند.

اقدامات قبل از لیزر جای بخیه

روشهای متعددی توسط پزشکان پوست برای درمان اسکار بخیه ارائه می شود. حتی در برخی از موارد ترکیبی از روشها می تواند با نتایج مطلوب همراه باشد. شما می توانید برای درمان اسکار زخم هایی از قبیل سوختگی و جای بریدگی و بخیه در اصفهان، به کلینیک دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید یا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

مراقبت های بعد از لیزر جای بخیه

پس از ترمیم اسکار با لیزر، لازم است نسبت به مراقبت از محل تحت درمان، دقت کنید. عفونت در این ناحیه، عواقب بسیار زیادی دارد. سعی کنید از کرم ضد آفتاب باکیفیت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در مقابل نور آفتاب نباشید. حتماً تا بهبودی کامل ناحیه درمان، از حضور در محیط‌های پر خطر پرهیز کنید. حضور در استخر، باشگاه و محیط‌های این‌چنینی تا زمان بهبودی کامل توصیه نمی‌شود.

افراد نامناسب جهت لیزر جای بخیه

این روش برای افرادی که مبتلا به سرطان هستند و زنان باردار مناسب نیست.

چند جلسه لیزر برای ترمیم جای بخیه لازم است ؟

بسته به نوع و شدت جراحت یا عارضه پوستی، پزشک می تواند تعداد این جلسات را تعیین کند.

هزینه و قیمت لیزر جای بخیه

جلسات لازم برای درمان با توجه به نوع پوست و اسکار پوستی باقی مانده بر روی آن تعیین می شود. آثار بخیه می تواند در افراد مختلف بسیار متفاوت باشد؛ بنابراین نمی توان یک عدد کلی به عنوان جلسات مورد نیاز برای درمان با لیزر مشخص کرد. بسته به نوع و شدت جراحت یا عارضه پوستی، پزشک می تواند تعداد این جلسات را تعیین کند. هزینه درمان با لیزر نیز به تعداد جلسات، شدت عارضه و … بستگی دارد.

عوارض لیزر جای بخیه

عوارض جانبی که استفاده از لیزر برای درمان جای زخم و بخیه ممکن است ایجاد کند شامل این موارد است:

این عوارض معمولاً بعد از چند روز برطرف می گردند و اگر ادامه داشته باشد ممکن است سبب بروز عفونت گردد که نیاز است به پزشک مراجعه شود.

روشهای مختلفی مانند تزریق فیلر برای رفع افتادگی گوشه لب وجود دارد که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان انجام می‌پذیرد. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از این روشها و همهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی مهدوی [ 1402-10-29 ]
لیزر جای بخیه

صبا قاسمی [ 1402-10-28 ]
سلام خدمت شما من 30مرداد 1402 تصادف کردم و جای بخیه توی صورتم دارم میخاستم ببینم بهترین زمان واسه انجام لیزر کی هست ؟

مريم شجاعیان [ 1402-01-12 ]
سلام دکتر من عمل لیفت صورت انجام دادم حالا جای بخیه هام بزرگ شده خیلی هم خارش داره باید چکار کنم

وینا صادقی [ 1401-10-28 ]
هزینه لیزر جای زخم قدیمی روی صورت چقدره؟

فواد [ 1401-09-27 ]
هم اخلاق هم کارشون عالیه من نتیجه گرفتم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بدترین و بهترین فیلرها برای لببدترین و بهترین فیلرها برای لب

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق فیلر لب به راحتی می توانیم با بهبود ساختار ظاهری لب های خود، ضمن کنترل کامل بر میزان تغییر شکل لب، در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه برسیم. بهترین مارک ژل لب شامل فیلرهایی می شوند که بر پایه ی هیالورونیک اسید هستند. ... ادامه مطلب

فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی چقدر است؟فاصله زمانی مناسب بین جلسات تزریق چربی چقدر است؟

تزریق چربی به صورت یکی از مؤثرترین و ماندگارترین روش های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است. وجود حفره‌ های متعدد در صورت، فرو رفتگی گونه و حتی اصلاح فرم لب ها از جمله دلایلی است که می تواند با تزریق چربی جبران شود. ... ادامه مطلب

تقویت مو با پی آر پی و مزوتراپیتقویت مو با پی آر پی و مزوتراپی

مزوتراپی و پی آر پی، هردو روشهای موثری برای بهبود و رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو، از جمله ریزش مو هستند، این دو روش می‌توانند به طور موثری موجب بهبود کیفیت موها و ضخامت بیشتر آنها شوند ... ادامه مطلب

درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغیدرمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

کراتوز پیلاریس یا همان پوست مرغی، یک بیماری پوستی است که سبب بروز نواحی دارای برآمدگی های متعدد و احساس ناهمواری در پوست می شود. این جوش ها یا برآمدگی های کوچک در واقع سلول های پوستی مرده ای هستند که فولیکول های مو را مسدود کرده اند. ... ادامه مطلب