درمان جای سوختگی با لیزر | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

در بعضی از مواقع عمق جراحت و آسیب به پوست زیاد می باشد و اسکار ناشی از آن به راحتی از بین نمی رود و در زیبایی فرد تأثیر می گذارد. سوختگی های مختلف تأثیرات متفاوتی از نظر عمق جراحت وارده روی پوست دارند و بر اساس میزان آسیبی که به بافت پوست وارد می شود، درجه بندی می شوند. امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته می تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جای سوختگی، روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع اسکار پزشک یکی از این روش ها را انتخاب می کند. درمان سوختگی به‌ وسیله لیزر یکی از رایج ترین عمل ها است که در مطب ها و کلینیک های زیبایی انجام میشود. در درمان جای سوختگی با لیزر از پالس های کوتاه نور لیزر میکروفاین micro-fine استفاده میشود تا به لایه های زیرین پوست نفوذ کند و ساختارهای پشتیبان آن را درمان کند. سپس روند طبیعی درمان بدن شروع می شود و بافت های کهنه و آسیب دیده را نابود می کند و بافت های تازه می سازد.

یکی از روشهای درمان انواع اسکار، از جمله اسکار سوختگی، جای بخیه و زخم، لیزر است. شما می‌توانید جهت رفع اسکارهای تازه و قدیمی خود به مطب دکتر هما فاتحی در اصفهان مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع سوختگی

سه نوع اصلی سوختگی وجود دارد که بر اساس عمق آنها طبقه‌بندی می‌شوند. در واقع میزان عمق، درمان و نتیجه را تعیین می‌کند.

فواید لیزر جای سوختگی

لیزر جای سوختگی

انواع لیزر جهت درمان جای سوختگی

لیزر درمانی برای رفع جای زخم و اسکارهای ناشی از سوختگی با روشهای رایج لیزر اربیوم، لیزر فرکسل یا لیزر فرکشنال انجام می شود.

لیزر اربیوم:

لیزر اربیوم برای زخمهای سطحی مناسب است و در اسکارهای عمقی کاربرد چندانی ندارد. این روش لیزر درمانی نیازی به بیحسی نداشته و بهبودی بیمار در کمتر از یک هفته اتفاق میافتد. از لیزر اربیوم بیشتر برای درمان جای سوختگی در دست، صورت و گردن استفاده میشود.

لیزر فرکشنال

یکی از لیزرهای قوی که به عمق پوست نفوذ کرده و اسکارهای عمیق را از بین می برد، لیزر فرکشنال CO2 است. این روش بسیار قدرتمند است و در بسیاری از افراد بدون بیحسی انجام می شود. البته افرادی که آستانه تحمل درد کمتری دارند برای این روش نیاز به بیحسی خواهند داشت.

عملکرد لیزر جای سوختگی

رفع جای سوختگی و بخیه به وسیله لیزر هدفمند است یعنی اینکه در این درمان کمترین مشکل مانند تغییر رنگ پوست و یا روشن شدن پوست را دارد. در روش لیزر از اشعه های نوری استفاده می شود. پزشک با استفاده از لیزر اشعه های نوری را به قسمت آسیب دیده می فرستد و به وسیله آن آسیب های پوستی ناخواسته را از یک لایه از پوست شما رفع خواهد کرد.

اشعه لیزر در رفع جای سوختگی به وسیله لیزر، لایه های خاجی پوست شما را از بین می برد که به آن اپیدرمیس epidermis (بیرونی ترین لایه پوستی) میگویند و به طور همزمان لایه های زیرین پوست راهم گرم میکند که به آن درمیس dermis گفته میشود. این اعمال برای این انجام میشود تا رشد فیبرهای کلاژن را تحریک کند. زمانی که درمان کامل شد، یک پوست جدید را مشاهده خواهید کرد.

هزینه لیزر جای سوختگی

هزینه درمان اسکار بسته به روش انتخابی، محل زندگی و پزشک معالج در افراد مختلف، متفاوت است.

عوارض لیزر جای سوختگی

اثرات جانبی این پروسه شامل درد، ورم، قرمزی و تراوش مایع موقت میباشد. دوره درمان یا نقاهت طولانی مدت بعد از انجام این عمل وجود ندارد.

لیزر اندولیفت در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی انجام می شود. زیباجویان عزیز می توانند جهت مشاوره و تعیین نوبت برای جوانسازی با لیزر اندولیفت، تزریق ژل و چربی، لیزر موهای زائد و ... با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایند.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :نوید [ 1402-03-28 ]
سلام خسته نباشی. من. از بچگی یعنی 2ساله بودم آب جوش. روی سینم ریخته نصف سینم. سوخته هم دست راستم سوخته. الانم 27سالمه. میشه. درمانی برای این سوختی هست

پرستو [ 1402-03-16 ]
سلام روز تون بخیر من می خوام که پیش آقا دکتر بیام خواهر به درمانی پوست لازم داری برای سوختکی قدیمی که می خواد از روی پوست برداری فقط لطفا کنن ادرس رو که انشالله بیایم

کامران لؤلؤ [ 1402-03-07 ]
سلام روز بخیر لکه قهوه تی رنگ روی گونه داشتم که توسط لیزر برداشتم اما بعد از ۲۱ روز همچنان جان آن قرمز هست خواستم ببینم روند درمان و خوب شدن جان آن چقدر زمان میبرد سپاسگزارم

رصا امین راده [ 1401-10-30 ]
ار فسمت رون پام تا حدودا مچ پا قسمت عصب ها سوخته

زهرا قره چالی [ 1401-05-23 ]
من دو سالگی براثر سوختگی با روغن داغ که در بدنم اثراتش مونده وچن با هم عمل جراحی پیوند پوست شدم .الان می خوام بدونم آیا عملی هست که جای این ها رو ببره .الان ۲۸ ساله هستم.

مرضیه فروزانفر [ 1401-04-12 ]
سلام و روز بخیر. یک سوختگی قدیمی روی زانوی پای چپم است. ایا با لیزر خوب میشه؟ و چقدر هزینه دارد؟ ممنونم. من یک خانم 60 ساله هستم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس برای عرق کف دستتزریق بوتاکس برای عرق کف دست

روشهای زیادی برای درمان تعریق کف دست وجود دارد که می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. ... ادامه مطلب

ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می شوند، معمولاً ترک های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد میشوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می شوند. کلاژن، پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می کند، اگر پوست به میزان کافی این پ ... ادامه مطلب

رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزررفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر

روش‌ های مختلفی برای رفع تیرگی زیر بغل، وجود دارد. اگر این مشکل، یک معضل همیشگی و طولانی مدت است، رفع تیرگی زیر بغل با لیزر، می‌ تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد که یکی از سریع‌ ترین و بدون عارضه‌ ترین روش‌ های رفع تیرگی زیر بغل است. ... ادامه مطلب

رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپیرفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپی

روش‌ های زیادی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که هر کس می‌ تواند بنا به تشخیص پزشک از آنها برای برطرف کردن تیرگی دور چشم استفاده کند. از جمله این روش‌ ها می‌ توان به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی سبب می‌ شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. ... ادامه مطلب