مراقبتهای بعد از عمل پلک چیست؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / بعد از عمل پلک به چه مراقبتهایی نیاز است؟

بعد از عمل پلک به چه مراقبتهایی نیاز است؟

افتادگی پلک، یک حالت بسیار ناخوشایند و نامطلوب در هر دو پلک بالایی و پایینی چشم می باشد. افتادگی پلک، پف های خفیف تا شدید پلکی، کبودی پلک و انباشت سلول های چربی در پلک ها از جمله مشکلات و ناهنجاری های زیبایی چشم بوده که در هر رنج سنی حتی نوزادی نیز ایجاد گردیده و علاوه بر تأثیر روانی و نامطلوب بر زیبایی اشخاص، تأثیر فراوانی بر میزان بینایی افراد مبتلا خواهند داشت. این مشکلات می توانند در یک و یا هر دو چشم، در یک پلک و یا هر دو پلک رخ داده و در هر سنی اشخاص را درگیر نمایند. افتادگی پلک به دلایل متفاوتی رخ داده و خوشبختانه امروزه روش های درمانی و جراحی پلاستیک مانند عمل جراحی پلک توانسته اند دغدغه های ناشی از این مشکلات را تسکین بخشیده و زیبایی پلک ها را به افراد بازگردانند.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از جراحی های زیبایی است که برای رفع مشکلات ظاهری پلک انجام میشود و باعث زیباتر شدن چشم ها خواهد شد. این جراحی خوشبختانه نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان ندارد؛ اما باید پس از آن نکاتی را برای مراقبت های بعد از جراحی پلک انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه به چندین مورد از مراقبت های بعد از جراحی پلک اشاره میکنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای عمل پلک

نحوه انجام عمل پلک

این جراحی به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به هیچ بستری در آن وجود ندارد. این جراحی تا حدی در بسیاری موارد نیاز به هیچ بیهوشی ندارد مگر در برخی افراد که به درخواست خود و تحت نظر پزشک بیهوشی، از این شرایط استفاده می‌کنند. برای انجام عمل بلفاروپلاستی، پزشک، برشی در بالای پلک ایجاد می‌کند و پوست اضافه و چربی را برمی‌دارند.

مراقبت های قبل از عمل پلک

بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل پلک

معمولاً بعد از جراحی، پانسمان خاصی بر روی موضع جراحی گذاشته نمی‌شود. صرفاً از پماد موضعی برای ترمیم بافت استفاده شده که این موضوع ممکن است باعث تاری دید شود. البته جای نگرانی نیست و این تاری دید، موقتی خواهد بود. در ادامه، مهم‌ترین نکات و مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی را مطرح کرده‌ایم:

مدت ماندگاری بلفاروپلاستی

روند پیری پوست و تأثیرات ایجاد شده حاصل از آن، غیر قابل پیشگیری است، بنابراین هیچ روشی نیست که نتایج به دست آمده از آن دائمی باشد. عمل پلک در صورتی که به درستی انجام شده و مراقبت‌های پس از آن دنبال شوند، دارای ماندگاری بسیار طولانی بوده و نتایج حاصل از آن را می‌توان ۷ تا ۱۰ سال بر روی چهره خود مشاهده کرد.

هزینه بلفاروپلاستی

معمولاً در جلسات مشاوره قبل از عمل، هزینه‌های حدودی به فرد گفته می‌شود؛ اما در حین عمل ممکن است یک‌سری دارو یا خدمات ارائه شود که هزینه را کمی تغییر دهد. بسته به این که تحت نظر کدام پزشک این عمل را انجام می‌دهید، هزینه‌های متفاوتی را پرداخت خواهید کرد. خدمات کلینیک، مهارت پزشک و … نیز بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند از این رو کلینیک‌های مختلف هزینه عمل بلفاروپلاستی مخصوص خود را دارند.

عوارض بلفاروپلاستی

هر نوع عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و درمانی، ریسک فاکتورهای مختص به خود را دارند. یکی از پارامترهای بسیار مؤثر برای جلوگیری از عارضه های نامطلوب جراحی زیبایی پلک، انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی می باشد. با این حال برخی از عوارض خفیف و موقت ممکن است بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی شامل حال بیمار شوند. از جمله عوارض ناگوار عمل زیبایی پلک می توان به مواردی نظیر:

لیزر ضایعات عروقی ، روشی برای از بین‌ بردن رگ های عنکبوتی صورت است که به شیوه‌ غیر جراحی و در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه، توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان برای رفع عروق ریز قابل مشاهده پوست انجام می شود. شما می توانید برای انجام این روش از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بیتا [ 1402-06-12 ]
سلام خسته نباشید مادر من پف پلک دارند و چربی زیر چشم چند روش درمانی انجام دادند و هیچکدوم نتیجه نداد میخواستم بپرسم ایشون قرص های وارفارین مصرف میکند برای ایشان این عمل پلک عوارضی نداره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. ... ادامه مطلب

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب

ژل هیالورونیک اسید چیست؟ژل هیالورونیک اسید چیست؟

امروزه تمایل زیادی به استفاده از ژل ها به خصوص هیالورونیک اسید در دنیا وجود دارد و اغلب افراد ترجیح می‌ دهند برای جوانسازی و رفع مشکلات زیبایی خود از آن استفاده کنند. هیالورونیک اسید یک هیدروکربن طبیعی است که به طور گسترده در ماتریکس خارجی سلول و بافت های بدن از جمله پوست، استخوان و غضروف وجود دارد ... ادامه مطلب

ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته می تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جای سوختگی، روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع اسکار پزشک یکی از این روش ها را انتخاب می کند. ... ادامه مطلب