درمان مویرگهای صورت با لیزر | رفع ضایعات عروقی پوست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

رگهای عنكبوتی كه با عنوان «تلانژكتازی» نیز شناخته می‌شوند، مویرگ‌هایی هستند كه بزرگتر از اندازه طبیعی شده‌اند. این رگ‌های خونی منبسط شده و پاره می‌شوند یا اصطلاحاً می‌شكنند و همین امر باعث می‌شود از زیر پوست دیده شوند. نمایان‌شدن رگ‌های عنكبوتی از زیر پوست زمانی اتفاق می‌افتد كه دیواره رگ‌های خونی كه وظیفه انتقال خون به پوست را دارند، ضعیف می‌شوند. این عارضه هیچ تأثیر جدی بر سلامت ندارد و فقط ممكن است ظاهری ناخوشایند داشته باشد.رگ‌های عنكبوتی بیشتر در افرادی دیده می‌شود كه پوستی روشن دارند یا از حساسیت پوستی رنج می‌برند. ژنتیك و عوامل محیطی نیز در این موضوع دخیل هستند. عروق عنکبوتی که به رنگ‌های آبی، قرمز یا بنفش دیده می‌شودن، خطرناک یا دردناک نیستند بلکه افراد به دلایل زیبایی و ظاهری به درمان آن می‌پردازند.

گزینه های مختلفی برای درمان واریس صورت وجود دارد. نوع درمان به اندازه، تعداد و محل رگ های عنکبوتی بستگی دارد. در روش درمان مویرگی واریس با لیزر، انرژی نوری وارد پوست شده و باعث می‌شود که خونی که درون رگ مورد نظر جریان دارد آن را جذب کند؛ اما این عمل باعث هیچ صدمه‌ای به پوست نخواهد شد. وقتی که خون این انرژی گرمایی را جذب کند، باعث گرم‌شدن ورید شده و بر بخش داخلی رگ اثر می‌گذارد. این اثر باعث می‌شود تا رگ منقبض شده و در نهایت محو شود. این روش برای زمانی مناسب است که رگ‌ها کوچک، نازک و با عمق کم باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل ایجاد مویرگهای صورت

در هر سنی احتمال ایجاد رگ‌های عنکبوتی روی صورت وجود دارد، هرچند برخی افراد بیشتر مستعد این عارضه هستند. شایع‌ترین دلایل نمایان شدن رگ‌های عنکبوتی صورت به شرح زیر است:

رفع ضایعات عروق خونی

مزایای لیزر مویرگهای صورت

درمان واریس صورت با لیزر

در جلسه لیزر ابتدا کرم بی حسی بر روی پوست بیمار مالیده می شود. پس از گذشت زمانی حدود 15 دقیقه تا نیم ساعت که بی حسی مربوطه تأثیر کرد، بیمار بر روی تخت دراز کشیده و عینک محافظ روی چشمان او قرار می گیرد. مدت زمان انجام لیزر وابسته به نوع و وسعت ضایعه تحت درمان است. لازم به ذکر است که در این عمل، میزان درد، حداقل است. انرژی لیزر توسط عروق خونی زائد یا رنگدانه‌های پوست شما جذب می‌شود که نتیجه ی آن تخریب و جدا شدن رنگدانه‌ها است. با تحریک فرآیند التیام در بدن شما، رنگدانه‌ها به مرور زمان ناپدید می‌شوند.

انواع لیزر مویرگهای صورت

به‌طور كلي انواع ليزرهاي مؤثر در درمان ضايعات عروقي شامل:

1- ليزر آرگون:

ليزر آرگون CW اولين سيستم ليزر مورد استفاده در درمان تلانژكتازي بود. اين ليزر، نور آبي سبز از خود متسع مي كند كه 80% اين امواج طول موج 488-541nm دارند.

2- لیزر APTDL

این لیزر، طول موجي بين 488-638nm دارد و بر هموگلوبين اثر مي كند.

3- ليزر (Potassium titanyl phosphate crystal laser)

اين ليزر از منبع Nd:YAG1064 از درون كريستال KTP خارج مي شود. طول موج آن 532nm است و حداكثر جذب آن توسط اكسي هموگلوبين انجام مي شود كه اختصاصاً براي عروق جلدي مفيد است. اين ليزر غالباً در درمان تلانژكتازي كاربرد دارد و براي درمان عروق با قطر بزرگ چندين جلسه درمان لازم است. .

4- Copper Vaper and Copper bromide lasers

اين نوع ليزرها نور زرد با طول موج 578nm دارند. اين ليزرها خصوصاً در درمان عروق با قطر بزرگ مؤثر هستند. تلانژكتازي صورت Cherry Angioma و pyogemic granoloma بطور موفقيت آميزي با اين نوع ليزرها درمان مي شوند.

5- Krypton laser

اين نوع ليزر نور سبز با طول موج 520-530nm و همچنين نور زرد با طول موج 568nm متسع مي كند. اين نوع ليزر در درمان تلانژكتازي صورت استفاده شده است. غالباً 4-3 هفته يكبار و تعداد جلسات متعدد لازم است. عوارض جانبي آن شامل قرمزي، تورم و تاول و دلمه خفيف است.

6- Flush lamp-pumped PDL

امواج اين نوع ليزر توسط اكسي هموگلوبين جذب مي شود. طول موج آن 585nm است. اين ليزر، درمان تلانژكتازي و درمان ضايعات عروقي با سايزهاي متفاوت كاربرد دارد.

ليزر PDL درمان استاندارد براي لكه خال شرابي (Port winestain) بوده و ميتواند در درمان نوزادان با سن چند هفته به كار رود. همچنين در درمان همانژيوم سطحي نوزادي و ضايعات عروقي اكتسابي مثل تلانژكتازي، Angioma, Pyogenic granuloma استفاده شود. اين ليزر همچنين در درمان قرمزي منتشر ناشي از آكنه روزاسه مؤثر است 80% ضايعات portwine با 10-8 جلسه درمان برطرف مي شوند. ضايعات صورت و گردن معمولاً پاسخ سريعتري دارند.

7- لیزر IPL

این لیزر طول موج 500-1200nm دارد و در درمان انواع ضايعات جلدي عروقي كاربرد دارد. اين منبع نوري در درمان port wine stain، همانژيوم و تلانژكتازي كاربرد دارد. البته ضايعات عروقي با درگيري عروق كوچك مؤثرتر است.

مراقبتهای قبل از لیزر مویرگهای صورت

مراقبتهای بعد از لیزر مویرگهای صورت

لیزر ضایعات عروقی، روشی برای از بین‌ بردن رگ های عنکبوتی صورت است که به شیوه‌ غیر جراحی و در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه، توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان برای رفع عروق ریز قابل مشاهده پوست انجام می شود. شما می توانید برای انجام این روش از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام نمایید.

موارد منع لیزر مویرگهای صورت

لیزر واریس قطعی ترین درمان واریس صورت و پا است. اغلب افرادی که واریس خود را با لیزر درمان کرده اند اکنون هیچ نشانه ای از رگ های عنکبوتی در بدن آنها دیده نمی شود؛ اما برخی از افراد بنا به دلایل پزشکی و حفظ سلامتی نباید از لیزر استفاده کنند.

روش های پیشگیری از مویرگهای صورت

درحالی که این اقدامات در هر صورت از شکسته شدن مویرگ ها جلوگیری نمی کند؛ اما می تواند احتمال پیشرفت بیماری را به حداقل برساند.

هزینه لیزر مویرگهای صورت

هزینه‌ی انجام این درمان‌های لیزری به امکانات، نوع لیزر و وضعیتی که قرار است درمان شود بستگی دارد .

عوارض لیزر مویرگهای صورت

اگر مایل به استفاده از انواع روشهای جوانسازی پوست مانند تزریق ژل جهت لیفت میانه صورت (لیفت میدفیس) توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق چربی گونه چه روشی است و چگونه انجام میشود؟تزریق چربی گونه چه روشی است و چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی به گونه نه تنها سبب فرم دهی و برجسته شدن گونه‌ ها می‌ شود، بلکه با توجه به کشش ایجاد شده در پوست نواحی اطراف، چین و چروک‌ ها برطرف و پوست صاف می‌ شود. ... ادامه مطلب

اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟اندولیفت چیست و چه کاربردی دارد؟

اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش‌های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم‌تهاجمی است که به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این روش برخلاف جراحی لیفت، نیازی به برش، بیهوشی، بخیه و بستری شدن نیست ... ادامه مطلب

از بین بردن اسکار یا جای زخماز بین بردن اسکار یا جای زخم

پوست، ارگانی است که از بدن ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. در طول زندگی خود آسیب دیدگی های مختلفی را بر روی پوست تجربه خواهیم کرد که در پی آن اسکار یا جای زخم باقی می ماند. اسکار (تشکیل جای زخم) یک فرآیند طبیعی ترمیمی است که برای جایگزینی پوست آسیب دیده شکل می گیرد. ... ادامه مطلب

راهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلرراهکارهای رفع ورم زیر چشم بعد از تزریق فیلر

با افزایش سن و بر اثر عوامل مختلفی مانند استفاده مداوم از عینک، کمبود برخی از مواد مغذی و یا برخی از ناراحتی های مربوط به کبد و کلیه، ممکن است در ناحی ... ادامه مطلب