هزینه لیزر پوست صورت در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی / لیزرتراپی پوست چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لیزرتراپی پوست چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لیزر تراپی یا لیزر درمانی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی است که در آن از پرتوهای قوی با طول موج های خاص برای کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی استفاده می شود. کلمه لیزر (LASER) مخفف عبارت انگلیسی (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) و به معنای تقویت نور به روش گسیل القایی تابش می باشد. استفاده از لیزر به پزشکان این امکان را می دهد که با تمرکز روی یک ناحیه کوچک و خاص، با دقت بیشتری عمل کنند و به بافت های سالم اطراف، آسیب کمتری برسانند. پزشک با توجه به نوع پوست، اهداف و ماهیت مشکلی که به درمان نیاز دارد، بهترین روند درمانی را برنامه‌ریزی خواهد کرد. عمق نفوذ لیزرها به طول موج نور بستگی دارد. بعد از لایه‌برداری، پوست، شروع به ساخت بافت جدید می‌کند و التیام و ترمیم آن حدود دو هفته طول خواهد کشید.

یکی از روشهای جدید جوانسازی و درمان بسیاری از عوارض پوستی، لیزر تراپی است. در مطب دکتر هما فاتحی در اصفهان انواع پیشرفته ای از لیزر بکارگرفته می شود تا حس جوانی و بی نقص بودن به پوست شما هدیه گردد. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لیزرتراپی پوست

لیزر درمانی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی مختلف استفاده می‌شود که عبارتند از:

  1. رفع موهای زائد
  2. پاک کردن تتو
  3. جای آکنه
  4. مشکلات پیری پوستی، مانند لکه‌های پیری، خطوط ظریف و چین و چروک بر روی صورت
  5. ماه گرفتگی
  6. رگ‌های عنکبوتی
  7. افتادگی پلک و تیرگی زیر چشم
  8. بهبود چروک پنجه کلاغی در اطراف چشم‌ها
  9. رفع چین‌وچروک و خط اخم
  10. درمان خال‌های قهوه‌ای و رنگ غیر یکنواخت پوست
  11. درمان جای زخم
  12. درمان بافت ناهموار پوست
  13. رفع خط ایجاد شده از کشیدن سیگار
  14. ضایعات عروقی
  15. سفت کردن پوست

مزایای لیزر تراپی پوست

لیزرتراپی پوست

انواع لیزر پوست

لیزرهای کاربردی در این زمینه به دو دسته تقسیم می‌شوند:

تخریبی (ABLATIVE):

این نوع لیزر در بهبود جای جوش تأثیر بسزایی داشته و قابلیت بخار یا ذوب کردن بافت‌های آسیب‌دیده را دارد. معمول‌ترین لیزر تخریبی لیزر Erbium YAG و لیزر دی‌اکسید کربن می‌باشد. این لیزرها باعث فرسایش سطح اسکار شده و بافت کلاژن زیر پوست را سفت می‌کنند. لیزر تخریبی دوره نقاهت طولانی‌تری دارد.

این لیزر جز دسته ای از لیزرها می باشد که حالت جامد داشته و با اشعه مادون قرمز به طول موج 2/940 نانومتر به پوست نفوذ می کند؛ اما در مقایسه با انواع لیزر، احتمال تبخیر و خشک شدن در آن کمتر است. با استفاده از نور مادون قرمز سطح رویی پوست از بین رفته و پوست جدید شروع به رشد کرده و جایگزین پوست از بین رفته خواهد شد.

یک روش غیر تهاجمی است و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند در نتیجه فقط بخش آسیب دیده پوست هدف قرار می گیرد. این روش درمانی به از بین بردن جای جوش و همچنین جلوگیری از ایجاد جای جوش در آینده کمک می کند.

غیرتخریبی (NON-ABLATIVE):

اگرچه این نوع لیزر دوره نقاهت کوتاهتری دارد؛ اما در مقایسه با لیزر تخریبی تأثیر کمتری هم به جای می‌گذارد. لیزر غیر تخریبی باعث از بین رفتن هیچ بافتی از پوست شما نمی‌شود؛ اما تولید کلاژن را افزایش داده و پوست را سفت می‌کند..

این نوع لیزر جای جوش برای درمان اسکار همراه با اریتما و قرمزی کاربرد مؤثری دارد. این روش همچنین برای درمان اسکارهای آتروفیک، یخ شکن و مربعی واگنی نیز کارآمد است.

در این روش از لیزر کم توان دایود (غیر تخریبی) با طول موج ۱۴۵۰ نانومتر استفاده می شود. این دستگاه بخش خنک کننده‌ای دارد که با اسپری کردن مواد خنک کننده به ناحیه مورد نظر، سبب سرد شدن محل می‌گردد. این فرایند از خارجی‌ترین لایه پوست یعنی اپیدرم محافظت می‌کند. بعد از این مرحله، یک اشعه‌ی لیزر که هدفش سطح بالایی درم است به محل تابانده می‌شود. گرمای حاصله از مرحله دوم سبب افزایش تولید کلاژن در لایه ی عمیق‌تر شده و همین امر به بهبود ظاهر جای جوش کمک می‌کند.

این دستگاه بر روی قسمت آسیب دیده پوست متمرکز می شود و با فرستادن نور به این ناحیه کلاژن سازی زیر پوست را تحریک می کند. این دستگاه طیف گسترده ای از امواج نور با شدت بالا را منتشر می کند. بر اساس یک مطالعه، پالس نوری شدید در درمان جای جوش هایپرتروفیک و کلوئیدی بسیار مؤثر خواهد بود.

مراقبت های قبل از لیزرتراپی پوست

  1. در صورت ابتلا به تبخال یا تاول تب در اطراف دهان به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. اگر تصمیم دارید این کار را انجام دارید و از داروهایی نظیر آسپرین، ایبوپروفن یا ویتامین Eاستفاده می کنید، حتماً به پزشک بگویید؛ زیرا خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
  3. اگر سیگار می کشید، باید دو هفته قبل و بعد از عمل سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند بهبودی را طولانی کند.
  4. پزشک ممکن است استفاده از داروهای آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از عفونت تجویز کند. اگر مستعد تبخال یا تاول پوستی هستید، از داروهای ضد ویروس استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از لیزرتراپی پوست

تعداد جلسات لیزرتراپی پوست

تعداد جلسات درمان با لیزر با توجه به عمق و شدت مشکلات پوست ، واکنش بدن به درمان و نوع لیزر، تعیین خواهد شد که معمولاً بین 4 الی 10 جلسه خواهد بود.

هزینه لیزر پوست صورت

عوامل مختلفی در تعیین هزینه ی لیزر پوست تأثیر دارد، این عوامل عبارتند از:

عوارض جانبی لیزر جای جوش

  1. لیزرهای تخریبی معمولاً دارای مشکلات و عوارض جانبی هستند، از جمله اثرات کوتاه مدتی چون عفونت های قارچی و باکتریایی و اثرات طولانی مدتی چون لک های پوستی و اریتمی مداوم.
  2. جلسات مداوم لیزر درمانی با کربن دی اکسید می تواند سبب زخم پوستی شود.
  3. طی جلسات با هر بار از بین بردن یک ناحیه پوستی عفونت رخ خواهد داد.
  4. قرمزی، تورم، تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن و درد در ناحیه درمان تجربه خواهد شد که در این صورت فوراً باید به پزشک اطلاع داد.
  5. لیزر پوست را نمی سوزاند و لایه برداری نمی کند؛ اما پوست در طول دوره بهبودی تحریک شده و قرمز به نظر می رسد و لایه های جدید پوستی در معرض عناصر شیمیایی و طبیعی حساس خواهند ماند.

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نادیا قربانی [ 1401-10-05 ]
من روی پیشونیم سالک دارم میخام لیزر کنم قیمتش چقد میشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول هامزوتراپی و افزایش حجم مو و تقویت فولیکول ها

مزوتراپی مو یکی از روش‌ های درمانی نسبتاً جدید (البته با بیشینه‌‌ ای قدیمی) است که می‌ تواند همراه با دیگر درمان‌ های ریزش مو یا به تنهایی استفاده شده و تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد. ... ادامه مطلب

قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟

دلیل اصلی ایجاد آکنه جمع شدن چربی روی پوست می‌ باشد. مصرف راکوتان با تأثیر روی غدد ترشح کننده چربی، میزان ترشح را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهد که مانع بسته شدن منافذ پوست توسط چربی و ایجاد جوش می‌ شود. علاوه بر تنظیم چربی پوست، مصرف قرص راکوتان باعث از بین رفتن باکتری‌ های ایجاد کننده آکنه می‌ شود ... ادامه مطلب

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن انواع تیرگی های پوستلیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن انواع تیرگی های پوست

لیزر کیوسوییچ ایده آل ترین لیزر برای رفع تاتو میباشد و مکانیسم آن تکه تکه کردن پیگمانها و ذرات جوهر تاتو به کمک انواج قوی نوری که در کسر بسیار کوچکی از ثانبه ساطع میشود می باشد این قطعات خرد شده و کوچک بتریج اوسط ماکروفاژها جذب و دفع میشوند. و تاتوها کم کم کمرنگ میشوند. ... ادامه مطلب

جدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوستجدیدترین و بهترین لیزرهای جوان سازی پوست

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می دهد. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. ... ادامه مطلب