درمان تیرگی دور چشم در اصفهان | رفع تیرگی پوست | پزشک پوست خوب در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هایفوتراپی / راهکارهایی برای رفع تیرگی دورچشم

راهکارهایی برای رفع تیرگی دورچشم

تیرگی اطراف چشم علل متعددی دارد که به طور خلاصه به ان اشاره می گردد :

1- افرادی با زمینه الرژی

2- در افراد آتوپی که مستعد الرژِی های تنفسی و پوستی هستند

3- ژنتیک - برخی افراد که پوست تیره تری دارند تیرگی اطراف چشم زیادتری دارند

4- مشکلات داخلی مانند آنمی فقر اهن و اختلالات تیروئید

5- خستگی و کم خوابی به تشدید تیرگی دور چشم در شرایط خاص کمک می کند

حلقه های تیره زیر چشم معمولا با استرس و کم خوابی مرتبط نمی باشد و ممکن است ژنتیکی باشد. این تیرگی ها در هنگام خستگی و عادت ماهیانه بیشتر می شوند.

روشهای خانگی متعددی برای درمان تیرگی اطراف چشم پیشنهاد شده که به اختصار شامل کمپرس با حلقه های خیار ، کمپرس چای کیسه ای سرد، مصرف مایعات فراوان ،شستشو با اب سرد فراوان ،مصرف سبزیجات و مایعات کافی نام برد که این روشها تاثیر قابل ملاحظه ای در درمان تیرگی دور چشم ندارد.

تیرگی دورچشم

روشهای پزشکی :

1- کرم دور چشم مناسب

استفاده از کرم دور چشم مناسب از حدود 30 سالگی توصیه می شود و تا حدودی می تواند مانع تشدید علایم افزایش سن در اطراف چشم باشد.البته در افرادی که الرژی دارند بهترین کار درمان الرژی خواهد بود چرا که بعضا این افراد به کرم های دور چشم نیز حساسیت دارند و دچار خشکی و خارش و تیرگی بیشتر می شوند.

2- روش مزوتراپی

در این روش با تزریق مزوتراپی داروهایی مانند ویتامین k ، رتینول و انواع اسید های میوه در زیر پوست چشم می توان تا حدودی پوست این ناحیه را روشن تر کرد.

3- پی ار پی

در این روش خون فرد در کیت های مخصوص گرفته شده و پس از سانتریفوژ و جداسازی پلاکتها و فعال کردن انها ، ماده حاصله در اطراف چشم تزریق میگردد . پی ار پی با کلاژن سازی پوست اطراف چشم را محکم تر و روشن تر کرده و چروک های ریز اطراف چشم را برطرف میکند و موجب جوانسازی پوست پلک خواهد شد. برای تیرگی دور چشم پی ارپی در 3 نوبت و به فاصله 3ماه توصیه می شود .روش پی ارپی در درمان تیرگی دور چشم تاثیر خوب و قابل قبولی دارد .این روش به ویژه در افراد مبتلا به الرژی بسیار مفید خواهد بود. با توجه به استفاده از خون خود فرد خطر حساسیت و انتقال هیچ گونه بیماری وجود ندارد.

4- تزریق چربی

در مواردی که گودی اطراف چشم با تیرگی همراه باشد ،انجام تزریق چربی به همراه پی ار پی راهکار بسیار مناسبی خواهد بود. در این روش علاوه بر ایجاد حجم، تیرگی اطراف چشم نیز به میزان قابل ملاحظه ای بهبود خواهد یافت. یکی از مزایای این روش عدم استفاده از هرگونه ماده خارجی می باشد، بنابراین خطر حساسیت وجود نخواهد داشت.

دکتر هما فاتحی، پزشک پوست، مو و زیبایی در اصفهان می‌باشند که با سالها تجربه در زمینه های مختلفی مانند کاشت مو، تزریق ژل، چربی و بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست و ... توانسته اند خدمات ارزنده ای به مراجعین خود ارائه نمایند. لطفا جهت هماهنگی با مطب ایشان از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شاپور طهماسبی [ 1402-07-04 ]
سلام لطف هزینه مزوتراپی برای رفع تیرگی زیر چشم رو بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینهرفع غبغب با مزوتراپی؛ مزایا معایب اثرات و هزینه

یکی از روش های کم تهاجم و بی عارضه برای از بین بردن غبغب، روش مزوتراپی می باشد. ... ادامه مطلب

چاقی صورت؛ بهترین راهکار های چاق شدن صورتچاقی صورت؛ بهترین راهکار های چاق شدن صورت

رفع لاغری صورت با استفاده از روش های تزریق چربی و ژل از روشهای جوانسازی این بخش از صورت است. تزریق ژل است که در زمان کمتری انجام میشود اما اگر کل صورت خالی باشد، تزریق چربی پیشنهاد میشود که باز هم به چربی موجود بستگی دارد. بهترین راهکارهای چاق شدن صورت در این بخش برای شما شرح داده شده است. ... ادامه مطلب

جلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم پس از تزریق فیلرجلوگیری از سیاهی و پف زیر چشم پس از تزریق فیلر

مانند بسیاری از انواع دیگر پرکننده های صورت، ممکن است تزریق فیلر زیر چشم با پف و تیرگی همراه باشد که به مرور زمان برطرف می شود. ... ادامه مطلب

از بین بردن اسکار یا جای زخماز بین بردن اسکار یا جای زخم

پوست، ارگانی است که از بدن ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. در طول زندگی خود آسیب دیدگی های مختلفی را بر روی پوست تجربه خواهیم کرد که در پی آن اسکار یا جای زخم باقی می ماند. اسکار (تشکیل جای زخم) یک فرآیند طبیعی ترمیمی است که برای جایگزینی پوست آسیب دیده شکل می گیرد. ... ادامه مطلب