انواع روشهای کاشت مو | پیوند مو در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / روشهای کاشت مو چیست و چگونه انجام میشود؟

روشهای کاشت مو چیست و چگونه انجام میشود؟

امروزه علم پزشکی پیشرفت چشمگیری در زمینه جوانسازی و زیبایی داشته است. یکی از راه حل‌های متداول در این زمینه مشکلات مو، در واقع کاشت یا پیوند مواست که مورد استقبال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است و همواره دارای نتیجه مطلوبی بوده است.
کاشت مو (Hair Transplant) تکنیک جراحی است که در آن بهترین متخصص پوست و مو با کمک تکنیک‌های مختلف کاشت، از نواحی دارای بانک موی قوی گرافت ها را به نواحی از پوست انتقال می‌دهد که موی آن‌ها در حال ریزش است یا آن ناحیه خالی از مو است. در واقع، ریشه‌هایی از موهای بدن فرد که نسبت به ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس انتقال داده می‌شوند. کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می‌شود.

کاشت یا پیوند مو از جمله اقداماتی است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با تراکم ایده آل و نتایج رضایت بخش انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

کاشت مو به روش FUT

این روش قدیمی‌ترین و بهترین انواع روش های کاشت مودر دنیا است. پزشک در این روش بیمار را به‌صورت کامل بیهوش نموده و یک نوار باریک از پشت سر بیمار جدا می‌نماید. فولیکول‌های مو از این نوار باریک جدا شده و به قسمت‌های کم پشت مو پیوند داده می‌شد. این روش با توجه به قدیمی بودن اما همچنان یکی از روش‌های مورد علاقه پزشکان است. چرا که در آن کیفیت فولیکول مو نسبتاً بهتر از روش‌های دیگر است سرعت کاشت مو در این روش به مراتب بیشتر از روش‌های دیگر می‌باشد. در یک روز شما می‌توانید کاشت مو خود را به صورت کامل انجام دهید.

این روش قیمت مناسب‌تری نسبت به روش‌های جدید دارد و بیمار مجبور به کوتاه کردن موهای خود حین کاشت مو نیست. با توجه به تکنولوژی‌های موجود در گذشته می‌توان گفت روش موفقی برای افرادی بود که در قسمت پشت سر بانک موی خوبی داشتند. این افراد می‌توانستند به میزان قابل‌توجهی کم‌پشتی موی خود را جبران نمایند؛ اما طولی نکشید که معایب این روش پزشکان را برای ابداع روش جدید دست به کار نماید.

کاشت مو

کاشت مو به روش FIT

روش FIT یا FUE یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو در دنیا است. علت این امر این است که این روش نسبت به FUT کمتر تهاجمی بوده و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه‌تر است. کاشت مو به روش FIT هم دارای سه مرحله برداشت، آماده‌سازی و کاشت است. برای جلوگیری از عفونت در روش FIT و ایجاد دید بهتر برای متخصص، ناحیه بانک مو باید تراشیده شود. برداشت فولیکول در روش FIT به صورت تک‌به‌تک بوده و نواری نیست. برای برداشت به این روش از یک دستگاه پانچ برای برداشتن تک‌تک واحدهای فولیکولار استفاده می‌شود. استخراج فولیکول‌ها در FIT کاملاً بدون خونریزی و درد بوده و جای سوراخ‌ها باقی نخواهد ماند.

انجام چند مرحله از روش FIT برای برداشت منجر به ایجاد جای زخم‌های بیشتری خواهد شد. به همین دلیل ممکن است موهای موجود در ناحیه دهنده به مرور زمان نازک شوند. در نتیجه برای استفاده از این روش متخصص باید مطمئن شود که به میزان کافی تارهای اهداشونده برای برآورده کردن اهداف طولانی‌مدت وجود دارد. به عبارت بهتر برای مراجعانی که نیاز به گرافت‌های بیشتری دارند، روش FIT تعداد تارهای بیشتری را در زمان کوتاه‌تر فراهم می‌کند. واحدهای فولیکولی در حین آماده‌سازی در مایع نگه‌دارنده قرار می‌گیرند تا از آسیب دیدن مصون بمانند. در نهایت برای کاشت در روش FIT از ایجاد سوراخ‌های یک میلی‌متری در ناحیه کاشت استفاده می‌شود. در این روش، عمق این سوراخ‌ها و زاویه قرارگیری آن‌ها برای به دست آوردن نتیجه دلخواه بسیار مهم است. هر جلسه کاشت مو به روش FIT حدود 6 تا 8 ساعت طول می‌کشد. در هر جلسه بین 5 تا 8 هزار تار مو کاشته می‌شود.

کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی یکی از روش‌های مؤثر برای کسانی است که وسعت طاسی آن‌ها بسیار زیاد است. این روش ترکیبی از روش FUT و FIT است. به‌این‌ترتیب که در روش ترکیبی برای برداشتن حجم زیادی از فولیکول‌ها از روش FUT استفاده می‌شود و سپس روش FIT برای زیاد شدن تراکم و بهبود نتایج به کمک این روش می‌آید. در روش ترکیبی می‌توان در یک جلسه تعداد تارهای بیشتری را برداشت و کاشت کرد. با این حال به دلیل استفاده از شیوه برداشت FUT، این روش هم تهاجمی بوده و با خونریزی و بخیه همراه است. متخصصان برای بهبود تراکم به دست آمده از این روش خلاقیت خود را به کار گرفته و تصمیم گرفتند که در این ترکیب روش BHT را هم اضافه کنند. به این ترتیب ناحیه‌های گیرنده با سرعت بیشتری ترمیم شده و تراکم موها نیز تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. استفاده از روش BHT باعث شد روش ترکیبی را با نام سوپر ترکیبی ارائه دهیم.

کاشت مو به روش DHI

کاشت موی مستقیم یا DHI ابداعی از کلینیک‌های زیبایی در ترکیه است که بر اساس انجام اقدامات اصلاحی در روش FIT به وجود آمده است. در این روش برخلاف روش FIT اختلاف زمانی میان برداشت و کاشت مو وجود ندارد؛ یعنی برش‌های برداشت و کاشت مو به طور هم‌زمان ایجاد می‌شوند. در روش DHI فولیکول‌ها با استفاده از یک ابزار با نوک ظریف از محل دهنده استخراج می‌شوند. سپس در ابزاری به شکل قلم بارگذاری شده و در قسمت گیرنده کاشته می‌شوند.

کاشت مو به روش sut

مراحل کاشت مو به روشSUT شباهت بسیار زیادی به سایر روش‌های کاشت مو دارد. تنها تفاوت آن در شیوه برداشتن فولیکول‌های مو به منظور قرار دادن آن‌ها در مکان مناسب است. در سایر روش‌ها نظیر FIT پزشک از هولدرهای دستی برای برداشتن فولیکول‌ها استفاده می‌کند؛ این در حالی است که درکاشت مو به روش اس یو تیاز دستگاه‌های مخصوصی بهره برده می‌شود. در نتیجه احتمال وارد شدن آسیب به گرافت‌های مو تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد؛ زیرا در روش‌های دستی امکان خطا وجود دارد اما به کمک دستگاه‌ها ریسک خطا کاهش یافته و نتیجه کار بسیار ایده‌آل خواهد بود.

بعد از برداشت فولیکول‌ها نوبت به قرار دادن آن‌ها در ناحیه مناسب می‌رسد. در این مرحلهنحوه کاشت مو به روش اس یو تیsutبه این صورت است که پزشک با کمک گرفتن از هولدرهای مخصوصی گرافت‌های مو را درون برش‌هایی در ابعاد میکرو قرار می‌دهد. از آنجایی که در حین استخراج فولیکول‌ها و قرار دادن آن‌ها در لایه درم پوست آسیب زیادی وارد نمی‌شود میزان موفقیت و عوارض جانبی بعد از درمان نیز تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

کاشت مو به روش میکرو گرافت

در برخی مواقع پیش از تزریق ازاسپری بی‌حسی استفاده می‌کنند و بعد تزریق انجام می‌دهند زیرا خود تزریق دردناک نباشد. بعد از مرحله بی‌حسی، پزشک سوراخ‌های خطی را در منطقه بانک مو ایجاد می‌کند. از دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و در صورت نیاز و وجود سطح طاسی زیاد با روش تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشتن گرافت های مو استفاده می‌کنند. سپس به قسمت‌هایی که قرار است مو در آنجا کاشته شود داروی بی‌حسی تزریق می‌شود. بعد، با سوزن‌های کوچک سوراخ‌های یک میلی‌متری روی بخش‌های کم مو و بی‌مو ایجاد می‌شود. از دستگاهی به نام یکروایمپلنتر برای کاشت گرافت ها استفاده می‌شود. معمولاً مدت زمان این عمل بین 2 تا 8 ساعت می‌باشد و مزیت آن داشتن ظاهری طبیعی است.

افراد نامناسب جهت کاشت مو

عوارض کاشت موی طبیعی

هر روش جراحی عوارض جانبی کمی دارد و روش جراحی کاشت مو نیز از این قاعده مستثنا نیست. این مشکلات جزئی هستند و بدون اینکه اثری بر نتیجه نهایی داشته باشد، می‌توان آنها را برطرف کرد.

کلینیک پوست و موی دکتر هما فاتحی در اصفهان افتخار دارد که در حداقل زمان انتظار، پاسخگوی نیاز شما عزیزان در زمینه های جوانسازی پوست، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و ... میباشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپیهیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

مزوتراپی و هیر فیلر از روشهای درمانی مکمل هستند که می توانند تأثیرات بسیار خوبی در تقویت موی سر و کنترل ریزش آن داشته باشند. فیلر مو یک ماده تزریقی است که با تکنیک میکرو تزریق به زیر پوست سر تزریق می‌ شود و بعد از نفوذ در ریشه مو ها باعث تقویت فولیکول‌ های مو و رشد مجدد موها خواهد شد. ... ادامه مطلب

رفع گودی بالای چشم با تزریق ژلرفع گودی بالای چشم با تزریق ژل

استفاده از تزریق ژل منجر به بهبود مشکلات مربوط پلک و تصحیح گودی بالای چشم پلک می‌ گردد و برای کاهش حجم بعد از بلفاروپلاستی نیز مفید است ... ادامه مطلب

جوانسازی گردن با پروفایلوجوانسازی گردن با پروفایلو

ژل پروفایلو معمولاً برای نواحی صورت استفاده می شود؛ اما می توان از آن برای جوانسازی گردن نیز به طور مؤثری استفاده کرد. ترکیب اصلی این ژل، هیالورونیک ا ... ادامه مطلب

پلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوستپلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوست

جوانسازی صورت با پلاسما تراپی یکی از جدیدترین روش‌ های درمانی است که بدون کوچک‌ ترین عوارضی بهترین نتیجه را در زیبا سازی پوست ارائه می دهد. پلاسما تراپی یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است که توسط دستگاه مخصوصی به نام پلاسما جت انجام ‌می‌ گیرد. ... ادامه مطلب