کاشت ابرو به روش FIT | بهترین کلینیک کاشت ابرو در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت مو و ابرو / مراحل کاشت ابرو به روش FIT

مراحل کاشت ابرو به روش FIT

کاشت ابرو یکی از دشوارترین و ظریف‌ترین عمل‌های زیبایی است که اگر توسط متخصص مجرب انجام شود، نتیجه‌ای طبیعی و چشمگیر را به دست می‌دهد. تکنیک‌های بسیاری برای عمل کاشت ابرو وجود دارد، اما مهم‌ترین نکته برای کاشت ابروی خوب این است که نقاط دریافت‌کننده‌ی موی طبیعی پیوندی به دقت و به گونه‌ای آماده شود که با جهت و زاویه‌ی رشد موهای طبیعی هم‌خوانی داشته باشد. همچنین پزشک باید ابروها را با بهره‌گیری از ذوق و ظرافت هنری خود به گونه‌ای طراحی کند که ابروهای طبیعی نهایی با بقیه اجزاء صورت تناسب داشته باشد.

نقش ابروها در زیبایی و جوانی چهره بر هیچکس پوشیده نیست. همچنین جذابیت چشمها نیز متاثر از ابروها می‌باشد. متاسفانه گاهی ابروها حجم و فرم ایده آل خود را ندارند و افراد به دلایل مختلف، با ریزش ابرو دچار عدم زیبایی لازم در ابروهای خود می‌شوند. در این خصوص کاشت ابرو به عنوان بهترین راه حل احیای زیبایی ابروها مطرح است که این روش در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی با نتایجی درخشان قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

کاشت واحد فولیکولی، پرکاربردترین روش جراحی ترمیم و کاشت ابرو است که در آن فولیکول‌ها از ناحیه‌ی اهدا کننده، پشت سر بیمار جدا می‌شود. دلیل انتخاب این ناحیه این است که موهای پشت سر، ماندگاری بیشتری دارند. سپس پزشک، ناحیه اهدا کننده را به گونه‌ای بخیه می‌زند که جای زخم مشخصی باقی نماند. پس از آن پزشک فولیکول‌های اهدایی را در ناحیه‌های کم‌پشت می‌کارد. موهای طبیعی کاشته شده در ابرو تا پایان عمر به روال عادی رشد می‌کند و به همین دلیل لازم است که هر یک ماه یک بار پیرایش شود.

دکتر کاشت ابرو هر بار فقط یک تار مو و گاهی دو تار مو را در نقاط تعیین شده قرار می‌دهد، این روش کاشت دقیقاً مطابق با شیوه رویش طبیعی موهای ابرو است. پزشک هر فولیکول را به دقت در برش‌های ایجاد شده در ابرو می‌کارد. عمل کاشت ابرو عملی بسیار دقیق و ظریف است و موها باید در برش‌های بسیار ظریفی به اندازه نیم میلی‌متر به‌گونه‌ای قرار داده شود که جهت و زاویه ی آن‌ها کاملاً شبیه ابروی طبیعی باشد. در عمل کاشت ابرو، با توجه به میزان موهای موجود و اندازه و پرپشتی دلخواه بیمار، ۵۰ تا ۳۲۵ فولیکول در هر ابرو کاشته می‌شود. عمل کاشت ابرو معمولاً با مصرف آرام‌بخش خوراکی ملایم، انجام می‌شود.

این عمل، دو ساعته و دوران بهبود پس از آن بدون درد است. ابروهای جدید به مدت دو هفته پس از جراحی بسیار حساس است و موهای کاشته شده پس از این مدت می‌ریزد.البته موهای پس از مدت کوتاهی دوباره درمی‌آید. متخصص مجرب کاشت ابرو، هر ابرو را مطابق با نوع صورت، اجزاء صورت و نتایج دلخواه بیمار طراحی می‌کند. همچنین بیمار با راهنمایی متخصص درباره بهترین شکل قوس ابرو، پرپشتی مناسب، فاصله بین ابروها و بلندی ابرو تصمیم می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FIT

دلایل ریزش موی ابرو

دلایل متعددی برای ریزش ابرو وجود دارد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به علل هورمونی مختلف، کندن غیرضروری موی ابروها و سوءتغذیه اشاره کرد. به‌علاوه سانحه و زخم شدن ابرو نیز باعث ریزش ابرو می‌شود. از این گذشته ابروها نیز مانند هر عضو دیگری از بدن به مرور زمان و در اثر فرایند ناگزیر پیری، تحلیل می‌روند. موی ابرو به دلایل مادرزادی، ابتلا به بیماری‌های مختلف، اختلال کندن وسواسی جبری موها (تریکوتیلومانیا)، تماس با مواد شیمیایی، سوختگی با برق یا عامل‌های دیگر، پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی می‌ریزد و کم‌پشت می‌شود.

مراحل کاشت ابرو به روش FIT

ابرو صرفاً یک جزء عادی از چهره نیست. تقارن ابروها برای زیبایی و جوانی چهره لازم است. غالباً تا زمان ریزش ابروها و از بین رفتن شکل طبیعی‌شان متوجه اهمیت آن‌ها در چهره نمی‌شویم. مناسب‌ترین روش برای جبران ریزش ابرو، کاشت ابروی طبیعی به روش FIT است. ابتدا پزشک، شکل دلخواه ابرو را با مداد روی ابرو می‌کشد، سپس محل و شکل کاشت ابروها را مشخص می‌کند. در مرحله‌ی بعد، فولیکول‌ها یک‌به‌یک از پشت گردن جدا شده و در انتها فولیکول ها تک‌به‌تک با سوزنی به قطر 6/0 میکرون در نقاط مشخص‌شده قرار می‌گیرند.

مزایای کاشت ابرو‏ با استفاده از روش FIT

شرایط متقاضی ایده‌آل جهت کاشت برو به روش FIT

افرادی که قصد کاشت ابرو دارند، باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

مشخص بودن فرایند عمل یکی از بهترین جنبه‌های کاشت مو است. با توجه به بزرگی ناحیه‌ای که باید پوشش داده شود، این‌که بیمار می‌خواهد روی جای زخم کوچکی را بپوشاند یا اینکه کل ابروها را پرپشت کند، بین ۳۵۰ ـ ۵۰ پیاز مو در هر ابرو کاشته می‌شود، هر یک از این پیازهای مو حاوی ۱، ۲، ۳ یا ۴ ریشه مو است.

مراقبتهای بعد از کاشت ابرو

بیماران معمولاً پس از عمل کاشت ابرو دچار ناراحتی نمی‌شوند یا درد بسیار مختصری را تجربه می‌کنند. بیمار بلافاصله مرخص می‌شود و اگر آرام‌بخش مصرف نکرده باشد، می‌تواند رانندگی بکند. اکثر بیماران هنگام عمل و پس از آن کاملاً راحت هستند و بسیاری روز بعد در محل کار حاضر می‌شوند. بیمار فردای روز عمل باید ناحیه کاشته شده را با ملایمت بشوید تا رویه‌های زخم خشک شده از پوست جدا شود. صورت باید فردای روز عمل حداقل سه بار و پس از آن روزی دو بار به مدت یک هفته زیر دوش شسته شود.

بیمار باید پس از دوش گرفتن، پماد آنتی بیوتیک به ابرو بزند تا رویه‌های زخم نرم شود و بتواند آن‌ها را راحت‌تر در نوبت شستشوی بعدی جدا کند. کبودی یکی از عوارض شایع پس از جراحی است که پس از حدود یک هفته برطرف می‌شود. پوسته‌های زخم‎های کوچک نیز پس از ده روز می‌ریزد. پس از این مدت دیگر هیچ نشانه‌ای از انجام شدن عمل کاشت وجود ندارد، چون فولیکول‌های کاشته شده، به مدت سه تا چهار ماه وارد فاز استراحت می‌شود.

این مرحله معمولاً باعث نگرانی بیمار می‌شود، چون ابرو شبیه به قبل از جراحی است؛ اما پس از اندکی شکیبایی، ابرو زمانی که انتظار آن نمی‌رود، دوباره رشد خواهد کرد و قوس دل‌فریب آن زیبای چهره را دوچندان خواهد کرد. متقاضیان کاشت ابرو باید بدانند که شاید لازم باشد دو یا چند عمل برای رسیدن به ابروهای دلخواه انجام شود؛ در این حالت بهتر است حداقل ۸ ماه بین جراحی‌ها فاصله باشد تا نتیجه کامل جراحی قبلی مشخص شود.

عوارض کاشت ابرو به روش FIT

پس از جراحی کاشت ابرو نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری، احتمال بروز عوارض وجود دارد:

امروزه تزریق بوتاکس به یکی از امور رایج در کلینیک های پوست و زیبایی بدل شده است. این خدمت مقرون به صرفه، با کمترین عوارض می‌تواند بسیاری از آثار و علائم افزایش سن را بطور موقت رفع کند. شما می‌توانید برای تزریق بوتاکس به مراکز پزشکی پوست و مو مراجعه نمایید و از انجام این عمل در اماکن نامعتبر و غیر مجاز اکیداً بپرهیزید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رفع گودی شقیقه و لیفت ابرو با تزریق فیلررفع گودی شقیقه و لیفت ابرو با تزریق فیلر

افرادی که به علت بیماری دچار فرور فتگی ناحیه گیجگاهی، شده‌ اند نیز می‌ توانند با استفاده از متدهای درمانی مانند تزریق فیلر، گودی شقیقه را رفع و ابرو های خود را لیفت نمایند. ... ادامه مطلب

علت و درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب هاعلت و درمان خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها

شکل خشکی لب‌ ها، به ویژه در زمان‌ هایی خاص، شرایطی بسیار شایع در جهان است. خشکی لب‌ ها نه تنها آزار دهنده است، بلکه می‌ تواند موجب درد و ناراحتی نیز شود. این شرایط به واسطه بروز ترک‌ ها، قرمزی، خشکی و افزایش حساسیت به لمس و پوسته پوسته شدن پوست لب تعریف می‌ شود. ... ادامه مطلب

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

روش های زیادی برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از کاهش چربی وجود دارد که تزریق چربی یکی از آنها است. ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق فیلرهای نیمه دائمی بیشتر است. در این مطلب در خصوص تزریق چربی صورت و ماندگاری آن می پردازیم. ... ادامه مطلب

برای کاهش خطر ابتلا و انتشار زگیل چه باید کرد؟برای کاهش خطر ابتلا و انتشار زگیل چه باید کرد؟

زگیل ها پوست رشد کرده و دانه ای شکلی هستند که دارای ابعاد کوچکی بوده و در بیشتر مواقع دست ها و انگشتان دست را درگیر می کنند. معمولاً سطح زگیل پوستی زبر بوده و دارای طرحی شبیه نقطه های مشکی کوچک است. ... ادامه مطلب