فوردایس لب | هزینه لیزر فوردایس در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / فوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلی

فوردایس چیست؟، ضایعات فوردایس تناسلی

بیماری فوردایس نوعی هایپرپلازی سباسه است که نام آن از کاشف آن گرفته شده است. در این بیماری فرد در ناحیه ای که لب به پوست صورت اتصال می یابد برآمدگی های کوچک مایل به زرد یا قرمز رنگی دارد. در بعضی موارد، این برآمدگی ها در ناحیه تناسلی نیز دیده می شود. دانه های سفید معمولاً هنگام تولد وجود دارند؛ اما تا زمانی که به سن بلوغ نرسیده‌ اید، شناسایی نمی شوند یا قابل توجه نیستند. در سال های نوجوانی، نوسانات در سطوح هورمونی غدد چربی را بزرگ می کند و دانه های فوردایس را برجسته و قابل مشاهده می کند. این موارد در مردان شایع تر است و همچنین در افراد دارای پوست چرب قابل مشاهده است. مطالعات انجام شده هیچ نشانه ای از خطر نقاط فوردایس برای سلامتی انسان نشان نداده است. این بیماری مسری نیست و عملاً بر وضعیت سلامتی تأثیر نمی گذارد. لیزر درمانی‌های نوع تبخیری مثل لیزرهای دی‌ اکسید کربن (CO2) همانند لیزر نوری پالس دار (PDL)، نتایج خوبی در درمان دانه‌های فوردایس داشته‌اند. در این روش با تمرکز یک پرتو نور لیزر بر روی دانه های فوردایس جریان خون و اکسیژن غدد چربی از بین می رود. این روش باعث می شود که دانه ها ناپدید شوند. این روش درمانی هیچ عوارض جانبی وجود ندارد و به طور کامل می توان دانه های فوردایس را از بین برد.

آنچه در این مطلب میخوانید

فوردایس لب چیست؟

دانه های فوردایس برآمدگی‌ هایی به رنگ سفید مایل به زرد هستند که در قسمت بیرونی لب‌ ها ظاهر می‌ شوند. قطر دانه های فوردایس، حدود 1 تا 3 میلی متر است؛ اما می تواند بزرگتر باشد. این دانه های سفید، اساساً غدد چربی هستند که بزرگ شده اند و بدون درد و کاملاً بی ضرر هستند.

ضایعات فوردایس تناسلی

ضایعات فوردایس تناسلی، برجستگی های کوچک بر روی بدنه آلت تناسلی مرد یا کیسه بیضه و در زنان در لبه واژن است. معمولاً فوردایس هیچ علائم دیگری ندارند، به جز اینکه گاهی اوقات خارش پوستی نیز می تواند در این نقاط وجود داشته باشد.

علت ایجاد فوردایس

برخلاف بسیاری از مشکلات زیبایی شایع، دانه های فوردایس ربطی به التهاب و انسداد مجاری پوست ندارند. علت اینکه این غدد در بعضی افراد بزرگ می شوند، ناشناخته است. دانه های فوردایس علت خارجی مانند باکتری یا قارچ پوستی ندارد.

افراد مستعد فوردایس

اگر ساکن اصفهان هستید؛ علاوه بر درمان مشکلات پوست و مو ، برای رفع انواع لک پوست ، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، نیز می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تشخیص فوردایس

پزشک شما ممکن است لکه های فوردایس را تنها با ظاهر آنها تشخیص دهد. در بعضی موارد، ممکن است بیوپسی انجام دهند. در این روش، آنها نمونه ای از بافت را از ناحیه آسیب دیده خارج می کنند تا زیر میکروسکوپ بررسی شود.

ضایعات فوردایس تناسلی

درمان فوردایس

1. درمان های موضعی

درمان موضعی برای حذف یا کاهش دانه های سفید شامل ایزوترتینوئین خوراکی، ترتینوئین موضعی و اسید دی کلرواستیک است. در موارد معدودی، پزشکان ممکن است ترکیب درمان های موضعی را با درمان مبتنی بر لیزر پیشنهاد دهند. با این حال، این درمان ها ممکن است عوارض جانبی بالقوه ای مانند احساس سوزش و التهاب ایجاد کنند.

2. درمان با لیزر

پزشک ممکن است از درمان های لیزر دی اکسید کربن برای از بین بردن دانه های فوردایس استفاده کند. با این حال، این نوع لیزر درمانی ممکن است اسکار باقی بگذارد. لیزرهای رنگی پالسی ممکن است کمتر جای زخم ایجاد کنند. هر دو لیزر از یک پرتو نور متمرکز استفاده می کنند؛ اما در طول موج های متفاوت. درمان با لیزر رنگی پالسی هزینه بیشتری دارد.

3. جراحی میکرو پانچ

پزشک شما ممکن است از روش جراحی میکرو پانچ برای از بین بردن مؤثر و سریع این دانه های سفید متعدد از لب ها یا هر ناحیه دیگری استفاده کند. ممکن است قبل از انجام جراحی جزئی از بی حسی موضعی استفاده کنند تا احساس درد نداشته باشید. در مرحله بعد، آنها از یک دستگاه کوچک شبیه یک خودکار برای استخراج بافت ناخواسته از ناحیه آسیب دیده استفاده می کنند.

هزینه لیزر فوردایس

هزینه لیزر فوردایس به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عواملی که تعیین می کند هزینه لیزر پوست چقدر است میزان مشکل بیمار است.؛ چراکه پزشک معالج با توجه به میزان این مشکل، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر را تعیین می کند. علاوه بر این هزینه لیزر به اینکه قرار است چه ناحیه ای از پوست لیزر شود نیز بستگی دارد. عوامل دیگری نیز بر هزینه لیزر پوست تأثیرگذار هستند که از جمله آن میزان دستمزد پزشک و کلینیک انتخابی شما می باشد.

تزریق آنزیم هیالورونیداز برای رفع سریع عوارض فیلر یا ژل در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی انجام می‌پذیرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن انواع تیرگی های پوستلیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن انواع تیرگی های پوست

لیزر کیوسوییچ ایده آل ترین لیزر برای رفع تاتو میباشد و مکانیسم آن تکه تکه کردن پیگمانها و ذرات جوهر تاتو به کمک انواج قوی نوری که در کسر بسیار کوچکی از ثانبه ساطع میشود می باشد این قطعات خرد شده و کوچک بتریج اوسط ماکروفاژها جذب و دفع میشوند. و تاتوها کم کم کمرنگ میشوند. ... ادامه مطلب

بهترین راه درمان ملاسما چیست؟بهترین راه درمان ملاسما چیست؟

ملاسما نوعی مشکل شایع پوستی می باشد که لک های قهوه ای تا خاکستری قهوه ای روی صورت ایجاد می کند. اگر چه علت دقیق آن مشخص نیست اما فاکتورهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از قرص های ضد بارداری و برخی لوازم بهداشتی پوست می تواند در ایجاد آن دخالت داشته باشد. ... ادامه مطلب

چگونگی تخلیه ژل لب هیالورونیک اسید با آنزیمچگونگی تخلیه ژل لب هیالورونیک اسید با آنزیم

تخلیه ژل لب، به نوع ژل تزریق شده نیز بستگی دارد. ژل‌ های حاوی هیالورونیک اسید، ساده‌ ترین ژل‌ ها برای تخلیه هستند. برای حل شدن و تخلیه ژل‌ های هیالورونیک اسید، نیاز به ماده‌ ای به نام هیالورونیداز است. هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان نیز وجود دارد. ... ادامه مطلب

درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغیدرمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

کراتوز پیلاریس یا همان پوست مرغی، یک بیماری پوستی است که سبب بروز نواحی دارای برآمدگی های متعدد و احساس ناهمواری در پوست می شود. این جوش ها یا برآمدگی های کوچک در واقع سلول های پوستی مرده ای هستند که فولیکول های مو را مسدود کرده اند. ... ادامه مطلب