مدت زمان اثر سابسیژن

سابسیژن چیست؟

بعد از هرگونه جراحت، زخم و یا التهاب که بهبود آن طول کشیده، ممکن است بافت ناحیه درگیر چسبندگی به بافت‌های زیرین چسبیده و اصطلاحاً فیبروز شود. این فیبروز، پوست را به پایین کشیده و نمای ناهموار به پوست می‌دهد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش زیبایی، درمان این اسکارها غیر ممکن نیست. یکی از این روش‌های نوین درمانی، سابسیژن است. سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود. موفقیت عمل سابسیژن به نوع، محل و شدت اثر به جای مانده از زخم نیز بستگی دارد و میزان تجربه ی پزشک در انجام سابسیژن نقش اصلی را بازی خواهد کرد. در رابطه با اثرات و نتایج انجام عمل سابسیژن میتوان عنوان نمود که عمل سابسیژن در رفع اسکار حاصل از جوش های نتایج ماندگاری خواهد داشت که جهت مشاهده ی اثرات درمانی کامل آن باید ، تعداد جلسات لازم درمانی به طور کامل انجام شوند .

نتایج اولیه حاصل سابسیژن اسکار پس از فروکش کردن کبودی و ورم، چند روز پس از عمل سابسیژن مشهود خواهد بود؛ اما پر شدن جای اسکار توسط کلاژن ها، به دو الی سه ماه فرصت، نیاز خواهد داشت؛ زیرا فرآیند ترمیم و بازسازی پوست از لایه های عمیق پوستی ، فرآیند زمان بر خواهد بود؛ اما نتایج بسیار ماندگار و طبیعی ایجاد خواهد کرد .

جای جوش یا اسکار آکنه همان آثار ناخوش آیند جوشهایی است که به اشکال مختلف بر روی پوست باقی مانده و موجب ناهمواری یا تغییر رنگ پوست می‌شوند. یکی از بهترین روشهای درمان اسکار آکنه آتروفیک یا فرورفته، سابسیژن است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی انجام می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش هستید با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام سابسیژن

عمل سابسیژن (Subcision) ممکن است برای درمان های ذیل استفاده شود:

انواع روش سابسیژن

سابسیژن دو نوع ابزار دارد:

سابسیژن

روش انجام سابسیژن

مرحله ۱: آماده سازی

قبل از انجام این عمل پوست باید به طور کامل پاک شده و جای زخم‌های مورد نظر، با استفاده از یک قلم به صورت دقیق، مشخص شود. بعد از آن بیحسی موضعی برای بیحس کردن پوست شما تزریق می‌شود.

مرحله ۲: انتخاب دستگاه سابسیژن

برای هر پوست و زخمی باید از سوزن‌های مخصوص استفاده کرد. درصورتی‌که سوزن اشتباهی برای وارد شدن به عمق پوست انتخاب شود، احتمال آسیب دیدن بافت سالم پوست زیاد می‌شود.

مرحله ۳: انجام عمل

سوزن انتخاب‌شده به آرامی وارد لایه‌های عمیق پوست شده تا اتصال بین بافت‌های آسیب‌دیده و سالم قطع شود. در این مرحله احساس سوزش در منطقه تحت درمان تا اندازه‌ای طبیعی است.

مرحله ۴: تمیز کردن جای زخم

برای جلوگیری از پیشروی خونریزی و تورم، پزشک باید از طریق فشار دادن جای زخم، خون باقی‌مانده را از زیر پوست خارج کند. بعد از آن جای زخم تمیز شده و برای جلوگیری از عفونی شدن آن، یک کرم آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.

اقدامات و مراقبت های قبل از انجام سابسیژن

اقدامات و مراقبت های بعد از سابسیژن

  1. بعد از سابسیژن بیمار باید به مدت 24 تا 48 ساعت از تماس سوراخ ایجاد شده در طرفین صورت با آب جلوگیری کند و روی آنها پماد آنتی بیوتیک بزند.
  2. کبودی بعد از عمل طبیعی است که در مدت 8 الی 10 روز بهبود می یابد.

کاندید نامناسب سابسیژن

در صورتی که جزء یکی از دسته های زیر قرار دارید، قبل از انجام این عمل پزشکتان را در جریان قرار دهید:

هزینه‌ سابسیژن

این فرآیند زیبایی از قیمت مناسبی نسبت به سایر تکنیک‌ها برخوردار است و با استفاده از این روش می‌توان با صرف هزینه‌ای ناچیز مشکلات زیبایی را به‌طور کلی از بین برد. با این حال، عوامل مختلفی بر هزینه سابسیژن تأثیرگذار هستند. مواردی همچون: نوع اسکار، شدت ضایعه، محل ضایعه، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و میزان اعتبار کلینیک زیبایی می‌‌توانند هزینه‌های کلی این روش را تغییر دهند.

معایب سابسیژن

بیمارانی که دچار اختلالات خونی (لخته شدن یا خونریزی) هستند نمی‌توانند از این روش برای از بین بردن جای جوش استفاده کنند؛ چراکه خطر خونریزی در زمان درمان افزایش می‌یابد. علاوه بر این اگر در یک سال گذشته از رتینوئیدها به‌صورت خوراکی مصرف کرده‌اید ممکن است از تأثیر سابسیژن بر جای جوش بی‌نصیب بمانید؛ زیرا ریسک بهبود زخم را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. در ادامه چند مورد از معایب سابسیژن را باهم مرور می‌کنیم:

مزوتراپی مو به کمک تزریق ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز مو در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شود. ترکیبات دارویی موجود در مزوتراپی باعث تقویت گردش خون در رگ‌های خونی پوست سر و بهبود تغذیه و خون‌رسانی بهتر به فولیکول‌های مو خواهد شد که این روش با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :علی رستگار [ 1401-11-04 ]
ببخشید من یک روز هیت که سابسیژن انجام دادم دکتر لیدوکایین برام تزریق کرد اما صورتم همچنان بی حس میباشد میخواستم بپرسم که بی حسی صورت تا چه مدت طول میکشد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی پوست دست با تزریق چربیجوانسازی پوست دست با تزریق چربی

پوست دست به مرور زمان و در اثر افزایش سن، چربی خود را از دست داده و نازک می‌ شود. این موضوع باعث می‌ شود که استخوان‌ های باریک در پشت دست خود را نشان داده و زیبایی این قسمت را تحت تأثیر قرار دهند.به همین دلیل افراد برای بهبود ظاهر دستان خود روش تزریق چربی به دست را امتحان می‌ کنند. ... ادامه مطلب

سیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپیسیگما لیفت جدیدترین روش هایفوتراپی

سیگما لیفت، یک جایگزین غیرتهاجمی برای لیفت پوست صورت است که بدون سوزن و بدون جراحی، هارمونی صورت را تغییر می‌ دهد و بازیابی می‌ کند. یک انتخاب عالی برای افرادی است که آستانه درد بسیار پایینی دارند یا یک گزینه درمانی آرامش‌بخش‌ تر را ترجیح می‌ دهند. ... ادامه مطلب

بررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سربررسی علائم، علت و روشهای درمان انواع شوره سر

شوره سر، پوسته‌ های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌ های مرده پوست در موها ایجاد می‌ شود. در واقع سلول‌ های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق، شوره سر ایجاد می‌ شود. این وضعیت معمولاً بی‌ ضرر است و با عوارضی همراه نیست؛ اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. ... ادامه مطلب

عوارض و مزایای مزونیدلینگ دور چشمعوارض و مزایای مزونیدلینگ دور چشم

مزونیدلینگ روشی مؤثر برای جوانسازی دور چشم است. مزونیدلینگ ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ می باشد که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه پوست ... ادامه مطلب