ترمیم موهای از دست رفته یا ضعیف شده | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / ترمیم مو چیست و چطور ریزش مو درمان میشود؟

ترمیم مو چیست و چطور ریزش مو درمان میشود؟

ریزش مو، زنان و مردان زیادی را در دنیا درگیر کرده است. ترمیم مو، یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان ریزش مو و کم پشتی موی سر است. روش ترمیم مو، روشی نوین و بدون جراحی برای بازگرداندن موهای ریخته شده سر است. زمانی دچار مشکل ریزش مو هستیم و نیاز به تقویت مو و یا ترمیم داریم که سرعت ریزش موها از سرعت رویش موها بیشتر باشد. امروزه از روش‌های بسیاری تحت عنوان روش‌های ترمیم نام می‌برند. روش‌هایی همچون تزریق پی آر پی، مزوتراپی و هیرفیلر از جمله روش‌هایی هستند که در بسیاری از مراکز زیبایی و کلینیک‌های پوست و مو از آن برای ترمیم کم پشتی موهای فرد استفاده می‌شود.

مزوتراپی و پی آر پی مو در پوست سر برای رشد و تغذیه مو انجام می‌شوند. لازم به ذکر است؛ این روشها با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشند.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پی آر پی مو

پلاسما قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین ساخته شده است که به گلبول‌های سفید و قرمز خون و همچنین پلاکت‌ها اجازه می‌دهد با کمک جریان خون حرکت کنند. پلاکت نوعی سلول خونی است که باعث لخته شدن خون می‌شود. پلاکت‌ها نقشی اساسی در بهبود دارند.

از همین رو پزشکان دریافتند که پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می‌تواند تأثیر چشمگیری در پوست و مو داشته باشند. پلاکت‌ها زمانی که در ناحیه درمان قرار گرفتند، فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و باعث ترمیم و رشد سلول‌ها می‌شوند. در اثر این اتفاقات، روند بهبودی بدن تحریک شده و سریع‌تر انجام می‌شود.

روشهای ترمیم مو

نحوه تزریق پی آر پی مو

ابتدا نمونه خون به مقدار مورد نیاز از فرد گرفته می‌شود. سپس با استفاده از کیت‌های حاوی ژل جداکننده و دستگاه سانتریفیوژ، پلاکت‌ها جدا شده و آماده تزریق می‌شوند. قبل از تزریق، می‌توان به محل کرم بیحس کننده زد تا درد کمتر حس شود. تزریق پی آر پی مو با وسیله خاصی به نام مزوگان صورت می‌گیرد. این وسیله این قابلیت را دارد که مقدار و عمق تزریق را به‌دقت تنظیم نموده و در نتیجه از تزریقات با عمق و مقدار نامناسب جلوگیری کرده مانع از هدر رفتن پی آر پی تهیه شده می‌گردد. سوزن‌هایی که در این روش از آنها استفاده می‌شود فوق‌العاده ظریف هستند، به طوریکه این کار با حداقل درد انجام می‌شود.

مزایای پی آر پی مو

عوارض جانبی پی آر پی مو

از آنجا که محلول PRP از اجزای خون خود فرد تشکیل شده است، خطرات اندکی برای واکنش به محلول وجود دارد. با این حال، افرادی که تحت درمان PRP برای ریزش مو هستند، ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند:

مزوتراپی مو

مزوتراپی، تزریق داروی خاص (مانند ویتامین، آنزیم یا هورمون)، در محل مورد نظر است. از مزوتراپی، برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای تقویت مو (چه بعد از کاشت مو، چه به طور معمولی) یا جوانسازی، کشش پوست یا از بین بردن چربی‌ها از مزوتراپی استفاده می‌شود. با استفاده از روش مزوتراپی مو مقادیر کافی از داروها و مواد تقویت‌کننده‌ی رشد مو در محل ریشه‌ی مو تأمین می‌شود. در هیچ روش درمانی دیگری نمی‌توان این گونه مواد مغذی را در محل و دقیقاً به مقدار کافی به ریشه مو رسانید. نتایج حاصل از مزوتراپی برای مو بسیار سریع حاصل می‌شود و می‌توان به صورت اختصاصی برای هر فرد، ترکیب دارویی خاصی بر اساس وضعیت عمومی و علت ریشه‌ای ریزش مو تزریق کرد.

مزایای مزوتراپی مو

  1. حداقل میزان درد
  2. بدون خونریزی
  3. عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی
  4. قیمت مقرون به صرفه نسبت به روش‌های دیگه رشد و بازیابی مو
  5. برخورداری از نتایج دائمی در اغلب موارد استفاده از این روش
  6. عدم نیاز به جراحی، روشی ایمن‌تر نسبت به پیوند و کاشت مو
  7. عدم بروز عوارض جانبی یا حساسیت
  8. بدون نیاز به استفاده از بیحسی موضعی یا بیهوشی کامل

عوارض مزوتراپی مو

عوارضی که در اثر مزوتراپی مو ایجاد می‌شود، معمولاً بسیار ناچیز بوده و قابل چشم پوشی است. در روش مزوتراپی نیز همانند روش‌های دیگر که به صورت تزریقی انجام می‌شود، احتمال بروز ورم، درد جزئی و کبودی در ناحیه مورد تزریق به وجود می‌آید که معمولاً پس از گذشت چند ساعت این عوارض کاملاً از بین می‌روند. از جمله عوارضی که ممکن است پس از تزریق مزوتراپی به وجود آید، سر درد می‌باشد که در همان روز کاملاً بهبود پیدا می‌کند.

عفونت باکتریای یکی دیگر از عوارض مزوتراپی مو می‌باشد که به ندرت اتفاق می‌افتد. در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت پس از پایان فرآیند تزریق، سریعاً پزشک خود را در جریان بگذارید.

هیر فیلر

این محصول را می‌توان گفت که جزء جدیدترین روش‌های درمان و تقویت مو در دنیا است و برای افرادی که نوع شدیدی از ریزش مو و یا آلوپسی دارند، درمان با هیر فیلر می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. هیر فیلر می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند و در درمان ریزش مو مؤثر باشد. در این روش درمانی اسید پپتید هیالورونیک که برای کند کردن روند ریزش مو بسیار مؤثر هستند و در عین حال باعث احیای پوست سر و فولیکول‌های مو می‌شود تا رشد مجدد مو را تحریک کند به سر تزریق می‌شود.

نحوه تزریق و عملکرد هیلر فیلر

تزریق فیلر مو یک تکنیک تخصصی محسوب می‌شود، بنابراین لازم است این درمان تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو در مراکز معتبر انجام شود. در این روش درمانی پس از پاکسازی محل تزریق توسط پد الکلی و استفاده از بیحسی موضعی، پزشک سرنگ محتوی فیلر را با استفاده از سوزن‌های مخصوص و بسیار نازک به روش میکرواینجکشن به قسمت‌هایی از پوست سر تزریق می‌کند. در نهایت فولیکول‌های مو تا زمان فرارسیدن تزریق دوم توسط فیلر احاطه شده و تقویت و رطوبت رسانی می‌گردند.

مزایای هیرفیلر

از مزیت‌های hair filler می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض جانبی هیر فیلر

  1. درد کوتاه مدت وگذرا ممکن است پس از تزریق، زخم پوست سر ممکن است ایجاد شود.
  2. قرمزی، تورم، ورم، هماتوما، خارش و درد جزئی در ناحیه تزریق پس از درمان ایجاد می‌شود و به طور کلی بعد از ۷۲ ساعت فروکش می‌کند.
  3. حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می‌توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

کانتورینگ اصلاحی صورت با تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. ... ادامه مطلب

بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغریبررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

در روش هایفوتراپی لاغری از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا جهت از بین بردن دائمی سلول‌ها چربی استفاده می شود. ... ادامه مطلب

نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟نیدلینگ صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها تقریباً طیف وسیعی از افراد به دنبال روش های مختلف جهت جوانسازی پوست هستند. نیدلینگ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی برای درمان آسیب‌ های پوستی است که با تحریک سلول‌ های تولیدکننده کلاژن به ترمیم و رفع آسیب‌ های پوستی کمک می‌ کند. ... ادامه مطلب

کاربرد مزوژل برای جوانسازی و رفع چین و چروککاربرد مزوژل برای جوانسازی و رفع چین و چروک

مزوژل یکی از درمان‌ های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در صورت و به خصوص نواحی اطراف چشم است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌ شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. ... ادامه مطلب