تزریق فیلر خطوط ماریونت (اندوه) یا غم | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل یا فیلر / رفع خطوط ماریونت با تزریق ژل

رفع خطوط ماریونت با تزریق ژل

با افزایش سن، صورت به دلیل کاهش تولید کلاژن در پوست و تحلیل حجم استخوان، بافت چربی و عضلات دچار تغییراتی میشود که یکی از این تغییرات، ایجاد خطوط ماریونت است. خطوط ماریونت که با نام‌های خطوط غم نیز شناخته میشوند در واقع چینهایی هستند که از محل گوشه دهان تا پایین چانه کشیده شده و اغلب باعث می‌شود ظاهر فرد ناراحت یا عصبانی به نظر برسد.

آنچه در این مطلب میخوانید

خوشبختانه امروزه از روش‌های متفاوتی برای رفع خط ماریونت می توان استفاده کرد. تزریق فیلر به ‌عنوان یک روش غیرتهاجمی باعث اصلاح خطوط صورت خواهد شد. فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به ‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و با تزریق به پوست، حساسیتی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه عوارض بسیار کم و ریسک پایینی دارد. تزریق فیلر پس از یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص و تعیین میزان و نوع فیلر مورد نیاز انجام خواهد شد.

خط اندوه کجا قراردارد؟

خط اندوه، خطوطی هستند که در اطراف لب ها ایجاد میشوند. این خطوط معمولاً به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند.

مزایای تزریق ژل خط اندوه

  1. تزریق ژل ، به کمک بی حسی موضعی انجام میشود، به همین دلیل از عوارض بیهوشی خبری نیست.
  2. در این روش ژل زیر پوست، پس از تزریق، کمتر تحلیل میرود. (نسبت به تزریق چربی)
  3. پس از تزریق ژل خط اندوه، نیازی به ریکاوری نیست.
  4. بلافاصله پس از تزریق ژل، نتایج آن قابل مشاهده میباشد.
  5. احتمال ایجاد آلرژی های پوستی، پس از تزریق بسیار پایین است.

نحوه تزریق ژل خط غم

ابتدا پزشک متخصص ناحیه مورد نظر را با محلول های ضدعفونی تمیز و سپس از بی حسی های موضعی برای احساس بهتر فرد استفاده می کند. همچنین اکثر ژل ها در ترکیبات خود دارای مواد بی حسی می باشد تا فرد در هنگام تزریق دردی احساس نکند. در مرحله تزریق، پزشک با استفاده از سرنگ های مخصوص، ژل را بر زیر پوست قسمت مشخص شده تزریق می کند.

اقدامات قبل از فیلر خط اندوه

  1. سه روز قبل از رفع خط اندوه از خوردن داروهای رقیق کننده خون و مصرف الکل و دخانیات اجتناب نمایید.
  2. استحمام کنید و از تمیزی پوست صورت خود قبل از مراجعه مطمئن شوید.
  3. از داشتن هر گونه آرایش روی پوست صورت خود هنگام مراجعه، جداً خودداری نمایید.
رفع خطوط ماریونت با تزریق ژل

مراقبت های بعد از فیلر خط اندوه

ماندگاری فیلر ماریونت

نتیجه‌ی تزریق ژل معمولاً بین 6 تا 18 ماه ماندگاری داشته و به متابولیسم بدن، سبک زندگی و نوع ژل به کار رفته نیز بستگی خواهد داشت.

عوارض فیلر خط اندوه

  1. ورم، التهاب و کبودی پوست در محل تزریق، مسئله ای کاملاً طبیعی است. در واقع یک عارضه موقتی است که بعد از چند روز رفع می شود.
  2. برای تزریق فیلر در هر قسمت از صورت، باید دوز مشخصی استفاده شود. در صورتی که دوز زیاد تزریق گردد، قابلیت تولید کلاژن سلول های پوستی، آسیب دیده و پوست این قسمت خشک و پوسته پوسته خواهد شد.
  3. استریل نبودن تجهیزات و محیط کار و عدم رعایت مراقبت های بعد از تزریق فیلر، منجر به عفونت پوستی خواهد شد.

هزینه تزریق فیلر خط اندوه

هزینه تزریق، بستگی به نوع و برند ژل استفاده شده میزان تزریق، ناحیه درمان، تعداد سرنگ‌های تزریق و دستمزد متخصص برای دستیابی به نتایج مطلوب دارد، بنابراین هزینه تزریق در افراد مختلف متفاوت است.

روشهای دیگر از بین بردن خط اندوه

تزریق چربی

یکی از راه هایی که میتوان خطوط اندوه را از بین برد تزریق چربی به خطوط اندوه است. در این روش پزشک، چربی را از خود بدن خارج میکند و سپس برای خطوط دیگر استفاده میکند. مراحل تزریق چربی برای خطوط اندوه به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام میدهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی مشخص پزشک چربی ها را به خطوط اندوه تزریق میکند.

لیزر درمانی

از لیزر‌های مختلفی می‌توان برای کاهش یا از بین بردن خط اندوه استفاده کرد. این لیزرها بدون آن که به طور ناگهانی یک لایه از پوست را کنار بزنند، موجب بهبودی بافت‌های زیرین پوست می‌شوند. در این روش‌ها معمولاً دوره‌ی درمان شامل چندین جلسه‌ی درمانی می‌شود و نتایج حاصل از درمان، به تدریج به دست می‌آیند.

لیفت صورت با نخ

در این روش، نخ‌های PDO در زیر پوست قرار می‌گیرند و موجب لیفت پوست صورت و کاهش خطوط اندوه می‌شوند. در تکنیکهای جدید لیفتینگ با نخ، نخهای PDO به صورت داربستی حمایتی برای بافت‌های زیرین پوست عمل می‌کنند و در نتیجه با بالاکشیده‌شدن این بافت‌ها، کیفیت کلی پوست ظرف ۶ تا ۸ ماه بعد از جلسه‌ی درمانی بهبود پیدا می‌کند.

هایفوتراپی

هایفو یکی از مؤثرترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند می‌باشد. از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده میگردد. در هایفوتراپی خط اندوه، میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می‌شود که موجب تحریک رشد کلاژن جدید می‌گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان‌تر، شاداب‌تر و احیا شدن چهره می‌شود. این روش می‌تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند به طوری که عمق خطوط ماریونت کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک راه مناسب و کم‌هزینه برای فلج کردن عضلات دور دهان بوده و روشی مناسب برای از بین بردن خطوط نازک دور دهان می‌باشد. به دلیل این‌که بوتاکس عضلات را فلج می‌کند، ممکن است همیشه راه‌حل مناسبی نبوده و همچنین نتایج حاصل از آن، بین ۳ تا ۴ ماه باقی می‌مانند. همچنین تزریق بوتاکس با جلوگیری از گرفتن حالات شدید در صورت، از به وجود آمدن چین‌وچروک‌ها جلوگیری می‌کند.

جراحی لیفت صورت

لیفت صورت با جراحی لیفتینگ با عمل جراحی یک روش تهاجمی اما با ماندگاری دائمی است. این روش جوانسازی پوست صورت در اتاق عمل و با بیهوشی کامل انجام می‌شود. در حین جراحی پزشک چربی‌های اضافی را در قسمتهای چین و چروک و افتاده پوست صورت برمی‌دارد و همزمان باعث بالا کشیدن پوست صورت و گردن خواهد شد.

برای کسب آگاهی درباره تزریق فیلر با تکنیک MD Codes برای لیفت صورت ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منتظری [ 1402-09-02 ]
سلام خانم دکتر من 28 ساله هستم ولی خطوط ماریونت دارم البته فکر میکنم ارثی باشه چون مادرمم همینطور بوده دو دل هستم بین تزریق ژل و تزریق بوتاکس موندم نمیدونم کدومو انجام بدم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوستلیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ سیلوئت، نوعی درمان ضد پیری است که تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن، ارائه می‌دهد و در روند تأثیر بالا رفتن سن روی صورت تغییر ایجاد می‌کند. این شیوه‌ی درمانی که به لیفت تک بخیه و لیفت وقت ناهار هم معروف است، از نخ‌های بخیه‌ جذبی ساخته شده از پلی لاکتیک اسید تشکیل شده است ... ادامه مطلب

علائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجاتعلائم آلرژی و حساسیت پوستی به بدلیجات

بارزترین مشکل در استفاده از بدلیجات، امکان بروز حساسیت پوستی است که در شماری از افراد مشاهده می شود.از جمله حساسیت پوستی، خارش و قرمزی و یا حساسیت بدون خارش و گاهی زخم های سطحی می باشد. برای درمان حساسیت پوستی به بدلیجات، روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به معرفی رایج ترین آنها می پردازیم. ... ادامه مطلب

کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟کاربرد نخ در زیبایی و جوانسازی پوست چیست؟

لیفت پوست با نخ یکی از شیوه‌ های نوین جوانسازی پوست است که قادر است به طور چشمگیری در روند پیری پوست تأخیر ایجاد کند. ... ادامه مطلب

تزریق بوتاکس برای عرق کف دستتزریق بوتاکس برای عرق کف دست

روشهای زیادی برای درمان تعریق کف دست وجود دارد که می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. ... ادامه مطلب