ماندگاری و هزینه پی آر پی زیر چشم | پی آر پی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی و مزوتراپی / تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

چشم ها برجسته ترین عنصر زیبایی چهره به شمار می آیند و تأثیر بسزایی بر زیبایی و شادابی چهره دارند. تیرگی و گودی زیر چشم یکی از شایعترین عارضه‌های پوستی است که در اکثر افراد جامعه بروز می‌کند و اغلب به صورت یک نیم دایره تیره زیر چشم دیده می‌شود. این عارضه نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می‌شود. حلقه‌های تیره می‌تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود. یکی از متداول ترین روش های درمانی رفع تیرگی دور چشم با پی آر پی می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پی آر پی زیر چشم یا پلاسمای غنی از پلاکت یکی از جدیدترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای جوانسازی اطراف چشم است. در این روش درمانی از فرایندی غیر جراحی برای زیباسازی پوست استفاده می‌شود که لازم است تا ابتدا از خود فرد کمی خون گرفته ‌شود. پس از گرفتن خون، پلاسمای آن از گلبول‌های مختلف خونی جدا شده و محلولی غنی از کلاژن، پلاکت و فاکتورهای رشد سلولی به دست می‌آید. این محلول پلاسمای غنی پس از خالص‌سازی بیشتر به محلی که نیاز به جوانسازی پوستی دارد تزریق می‌شود.

مزایای تزریق پی آر پی زیر چشم

نحوه تزریق پی آر پی زیر چشم

قبل از انجام درمان، پزشک در حدود ۱۰ تا ۲۰ میلی‌لیتر از خون شما را می‌گیرد. سپس این خون در داخل سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا چرخیده شود و پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول‌های قرمز خون جدا شود. با استفاده از ماده‌ی ضدعفونی، پوست شما تمیز می‌شود. بسته به نظر پزشک و شرایط شما ممکن است در این مرحله یک سوزن بیحسی نیز در محل مورد نظر برای درمان تزریق شود. سپس پلاسمای غنی از پلاکت با استفاده از سوزن بسیار باریکی، در پوست تزریق می‌شود. بعد از تزریق پی آر پی، برای کاهش تورم، روی ناحیه مورد نظر کمپرس سرد قرار داده می‌شود.

تأثیر پی آر پی در درمان سیاهی و گودی زیر چشم

مراقبت های قبل و بعد پی آر پی زیر چشم

موارد منع تزریق پی آر پی

موارد منع نسبی انجام پی آر پی عبارتند از:

ماندگاری پی آر پی زیر چشم

اگرچه درمان‌های پی آر پی زیر چشم بیشتر از سایر روش‌های تزریقی موجود دوام می‌آورند؛ اما ضروری است بیماران بدانند که این یک روش درمانی دائمی نیست. برای بسیاری از بیماران، تزریق PRP بسته‌به شرایط پوستی فعلی، شدت مشکل و سن بیمار، ظاهر زیر چشم فرد را بین یک تا دو سال بهبود می‌بخشد. با تزریق پلاسمای غنی‌ از پلاکت برای درمان زیر چشم، بیماران پس از اولین درمان متوجه نتایج خواهند شد. با این‌حال، توصیه می‌شود سه جلسه درمان را با فاصله تقریباً چهار هفته در نظر بگیرید و سپس هر شش ماه یک‌بار تزریق نگهدارنده را انجام دهید. در صورتی که این روال درمانی را رعایت کنید، شاهد ماندگاری PRP زیر چشم، در مدت زمان طولانی خواهید بود.

عوارض پی آر پی زیر چشم

از آنجایی که در پی آر پی درمانی خون خود شما به بدن شما تزریق می گردد، خطر جانبی جدی وجود نخواهد داشت. با این حال، چند عارضه جانبی ممکن است برای شما به وجود بیاید که شامل موارد زیر می شود:

  1. خارش و درد خفیف
  2. التهاب جزئی
  3. کبودی در ناحیه تزریق

هزینه پی آر پی زیر چشم

شرایط پوست هر بیمار کاملاً خاص و متفاوت با بیمار دیگر است و بنابراین درمان هر بیمار نیز کاملاً مخصوص به خود است. عواملی که بر هزینه‌ی درمان شما مؤثر است عبارتند از میزان عارضه، دستمزد پزشک و نوع بیحسی مورد استفاده برای درمان.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ابراهیمی [ 1402-09-02 ]
سلام خسته نباشید پی آر پی زیر چشم رو میشه همزمان با پی آر پی صورت تزریق کرد عوارضی نداره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش انجام میکرونیدلینگروش انجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ با واردکردن تعدادی سوزن بسیار نازک و استریل که با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک به‌طور هم‌زمان وارد لایه دوم پوست (درم) شده و میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌کند، عمل می‌نماید. به‌این‌ترتیب، فرآیند ترمیم و بازسازی پوست آغاز میشود ... ادامه مطلب

انواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحیانواع روشهای اصلاح فرم و قرینه سازی اجزای صورت بدون جراحی

اصلاح صورت نامتقارن یا قرینه سازی صورت می تواند چهره غیرطبیعی را به فرمی زیبا و طبیعی نزدیک کند. ... ادامه مطلب

جوانسازی پلک با پلاسما جتجوانسازی پلک با پلاسما جت

پلاسما جت پلک یکی از این روش‌ها است. پلاسما جت از جمله تکنیک‌های مؤثر برای درمان مشکلات پوستی به خصوص مشکلات ناشی از افتادگی پلک و جوان‌سازی چشم است. از این روش برای رفع افتادگی پلک بالا و پف پلک پایین استفاده می‌شود ... ادامه مطلب

اوزون تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟اوزون تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

اوزون تراپی از مدرن‌ ترین روش‌ ها برای تقویت موی سر و ساقه‌ های آن است. امروزه به دلیل نتایج قطعی خود در روند درمان و تقویت مو های آسیب دیده بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از سری خدمات آرایشگاه‌ ها و کلینیک‌ های زیبایی به شمار می‌ رود. ... ادامه مطلب