درمان سوختگی سطحی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)

برای درمان چه سوختگی هایی به پزشک مراجعه کنیم؟ (زمان مراجعه به پزشک)

سوختگی پوست، حالتی است غیرقابل تحمل است که به دلیل آسیب حرارتی پوست رخ می دهد. سوختگی‌های سطحی، سوختگی‌هایی را شامل می‌شود که فقط بیرونی‌ترین لایه پوست یعنی اپیدرم را درگیر کرده باشد. سوختگی سطحی با سوختگی های شدید متفاوت است؛ زیرا در اعماق پوست و سایر بافت ها نفوذ نمی کند. این سوختگی، شایع‌ترین نوع سوختگی است که مشخصه آن قرمزی و تاول است. دردناک است؛ اما در طی 10 روز از سمت لایه‌های عمیق‌تر پوست بهبود می‌یابد. درمان این سوختگی تنها برای جلوگیری از عفونت انجام می‌شود تا سوختگی به طور طبیعی بهبود یابد. بعد از بهبودی هیچ زخمی بر روی پوست بیمار باقی نمی‌ماند، فقط تغییرات جزئی در رنگ پوست ایجاد می‌شود. اگرچه سوختگی های درجه یک به اندازه سوختگی های درجه بالاتر جدی نیستند؛ اما ممکن است کمی صدمه ببینند و در صورت عدم درمان صحیح، جای زخم بر جای گذارند. بیشتر این سوختگی ها در خانه قابل درمان است. با این حال، مهم است که بدانید چه کاری باید انجام دهید. نوع سوختگی‌ها در وسعت کم در بسیاری موارد می‌توانند با خنک و مرطوب نگه داشتن و به کار بردن پانسمان‌های ساده و کنترل عفونت درمان شوند.

یکی از روشهای درمان انواع اسکار، از جمله اسکار سوختگی، جای بخیه و زخم، لیزر است. شما می‌توانید جهت رفع اسکارهای تازه و قدیمی خود به مطب دکتر هما فاتحی در اصفهان مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل سوختگی‌های سطحی

شایعترین علل سوختگی‌های سطحی عبارتند از:

آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی زمانی رخ می‌دهد که شخص به مدت طولانی زیر آفتاب قرار گرفته و به اندازه کافی از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نکرده باشد. پرتوهای فرابنفش خورشید به لایه بیرونی پوست نفوذ کرده و باعث قرمز شدن، تاول زدن و پوسته پوسته شدن آن و در مواقعی باعث سرطان پوست می‌شوند.

سوختگی با مایعات جوشان

سوختگی با مایعات داغ یکی از دلایل شایع سوختگی‌های درجه یک است. مایع داغی که از یک قابلمه در حال جوشیدن بیرون می‌ریزد یا بخار مایعات داغ می‌تواند باعث سوختگی دست‌ها، صورت و بدن شود. دمای آب بی‌خطر، حدوداً ۴۹ درجه سانتیگراد یا پایین‌تر از آن است.‌ دماهای بالاتر از این می‌توانند، باعث آسیب‌های پوستی جدی‌تر، خصوصاً برای کودکان خردسال، شوند.

برق

گاهی اوقات پریزهای برق، سیم دستگاه‌های برقی و وسایل برقی خانگی افراد را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد. به عنوان مثال اگر فرد، هر جسمی را در یک پریز فرو کند، دچار برق گرفتگی یا سوختگی ناشی از تماس با الکتریسیته می‌شود.

علائم سوختگی سطحی

سوختگی درجه یک کمترین آسیب پوستی را می رساند. همچنین به دلیل اینکه بر بیرونی‌ترین لایه پوست تأثیر می گذارد، سوختگی های سطحی نیز نامیده می شوند. علائم سوختگی درجه یک شامل موارد زیر است:

از آنجا که این سوختگی روی لایه بالایی پوست تأثیر می گذارد، پس از ریختن سلول های پوستی، علائم و نشانه های آن نیز از بین می روند. سوختگی درجه یک معمولاً در طی ۷ تا ۱۰ روز بدون به جا گذاشتن جای زخم بهبود می یابند.

درمان سوختگی سطحی

درمان سوختگی سطحی

زمان مراجعه به پزشک

در صورت وجود موارد زیر فوراً به پزشک مراجعه کنید:

اگر ساکن اصفهان هستید؛ برای رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر، بوتاکس تعریق ، جوانسازی پوست ، تزریق چربی ، لیزر موی زائد و بسیاری دیگر از اقدامات مربوط به پوست و زیبایی، می‌توانید به کلینیک پوست دکتر هما فاتحی مراجعه نمایید. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق آنزیم برای از بین بردن ژلتزریق آنزیم برای از بین بردن ژل

در برخی از موارد افراد به دلایل مختلفی مانند به کار بردن فیلر و پر کننده های، تزریق بیش از حد یا غیر اصولی از نتیجه کار راضی نبوده و برای تخلیه ژل اقدام می کنند. تزریق آنزیم هیالورونیداز یکی از روش های از بین بردن ژل هیالورونیک اسید است که در آن ژل چند روز پس از تزریق تجزیه می شود. ... ادامه مطلب

علت همزمانی تزریق چربی و پی ار پیعلت همزمانی تزریق چربی و پی ار پی

با پیشرفت علم پزشکی ، روش های بسیاری برای زیبایی صورت به دنیا معرفی شده است. از جمله اقدامات زیبایی، تزریق چربی و پی ار پی به صورت است. ... ادامه مطلب

کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟کانتورینگ اصلاحی صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

کانتورینگ اصلاحی صورت با تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. ... ادامه مطلب

بعد از عمل پلک به چه مراقبتهایی نیاز است؟بعد از عمل پلک به چه مراقبتهایی نیاز است؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از جراحی های زیبایی است که برای رفع مشکلات ظاهری پلک مانند افتادگی پلک، انجام میشود و باعث زیباتر شدن چشم ها خواهد شد. در ادامه به چندین مورد از مراقبت های بعد از جراحی پلک اشاره میکنیم. ... ادامه مطلب