افزایش ماندگاری تزریق چربی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی در اصفهان / عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

با افزایش سن، کلاژن (پروتئینی که پوست را شفاف و جوان نگه می‌دارد) کمتری تولید می‌کند و چربی صورت به طور طبیعی کاهش می‌یابد. با کاهش چربی و سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و باعث شل شدن، چین و چروک و افتادگی می‌شود و چهره توخالی را به نمایش می‌گذارد. انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ضرر و مؤثر برای بازیابی حجم صورت است و جزء یکی از محبوب‌ترین متدهای زیبایی به شمار می‌رود.

تزریق چربی یک نوع جوانسازی برای چین و چروک‌هایی که به سبب بالا رفتن سن در پوست صورت نقش می‌بندد می‌باشد. به عبارت دیگر اگر بخواهیم تعریف دقیقی از تزریق چربی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و ... برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. البته توجه داشته باشید تزریق چربی علاوه بر برطرف سازی چین‌ و چروک، لیفت ابرو و صورت، حجیم کردن نواحی خاص و ... هم کاربرد دارد. چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر کاملاً سازگار با بدن بیمار بوده و تقریباً می‌توان گفت هیچ عارضه جانبی را با خود به همراه ندارد و مهم‌تر از همه دارای ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به سایر محصولات تزریقی است.

ماندگاری تزریق چربی، مادام‌العمر نیست.گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌های چربی را اصطلاحاً آب می‌کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد. انتقال چربی با درصد بیشتر به این دلیل صورت می‌گیرد که فرد در مراحل ابتدایی شاهد ریزش مقداری از سلول‌ها خواهد بود.

می‌توان گفت که ریزش سلول‌های چربی بعد از انتقال، حدود ۵۰ درصد است. با این حساب میزان ماندگاری و دوام تزریق چربی با در نظر گرفتن مهارت پزشک و میزان تحرک اندام هدف، چیزی بین 6 ماه الی یک سال می‌باشد. در برخی اندام‌ها اصولاً ماندگاری انتقال چربی بیش از سایرین خواهد بود. پس نباید انتظارات یکسانی از روش و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی به گونه بیش از خطوط کناری لب است. البته این روش، چون حساسیت‌زایی، عوارض جانبی و نقاهت طولانی مدت ندارد در کنار آن ماندگاری بالایی نیز دارد، به روشی مطمئن تبدیل شده و تکرار آن نیز مورد خاصی نخواهد داشت. به هر حال افرادی که این امر را انجام می‌دهند، به بهترین نتیجه دست پیدا خواهند کرد. همچنین مراقبت‌های لازم بعد از تزریق نیز بر مدت زمان ماندگاری آن تأثیر می‌گذارد. پس ماندگاری تزریق چربی دائمی نیست؛ اما عمر نسبتاً بالایی خواهد داشت که در گرو انتخاب و انتظارات و مراقب‌های فردی می‌باشد.

تزریق چربی یکی از روشهایی است که با بکارگیری سلول های بدن خود فرد، بدون ریسک ایجاد آلرژی، هم با افزایش حجم همراه است و هم پوست را جوانسازی می‌کند. این روش در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی، با نتایجی ایده آل قابل انجام می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با مطب ایشان، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل موثر در میزان ماندگاری تزریق چربی

چند شرط اساسی در افزایش ماندگاری تزریق چربی مؤثر است:

ماندگاری تزریق چربی

مراحل تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت این امکان را به پزشک می‌دهد تا سلول‌های چربی را از یک نقطه در بدن شما بیرون آورده و آن را به نقاطی تزریق کند که به حجم بیشتری از چربی و همچنین ظاهر بهتری نیاز دارند. این عمل زیبایی با بیهوشی یا بیحسی موضعی آغاز می‌شود. البته روش انتخابی به آستانه‌ تحمل شما و همچنین میزان چربی مورد نیاز برای تزریق بستگی خواهد داشت. پس از آنکه مرحله‌ی برداشت چربی‌ها تمام شد، سلول‌های چربی خالص‌سازی یا تصفیه می‌شوند. این سلول‌ها با قرار گرفتن در دستگاه، از خون و سایر مایعات موجود در آن جدا خواهند شد. پس از آن پزشک، چربی‌های خالص شده را نیز به نقاطی که از قبل انتخاب کرده و نیازمند پر شدن هستند، تزریق می‌کند. این مرحله‌ آخر تزریق خواهد بود. نتایج حاصل از انتقال چربی به بدن، بسیار زود خود را در ظاهر شما نشان خواهد داد؛ اما به مرور این تأثیرات ماندگارتر و واضح‌تر خواهند بود.

مزایای تزریق چربی

از جمله مزایای تزریق چربی این است که:

مدت زمان ریکاوری کوتاهی دارد.

موارد منع تزریق چربی

  1. مشکلات انعقادی خون (مصرف داروهای ضد انعقاد، هموفیلی و…)
  2. اختلالات متابولیسم چربی
  3. بیماری‌های شدید داخلی
  4. عفونت حاد یا نارسایی ارگان‌های داخلی
  5. سابقه ترومبوز وریدهای عمقی پا DVT و یا آمبولی ریوی
  6. بیماران خیلی لاغر
  7. ضعف در سیستم ایمنی (دیابت کنترل نشده)
  8. بیماری عروق کرونر
  9. HIV

عوارض تزریق چربی

از جمله عوارض تزریق چربی به صورت نیز میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

تزریق پروفایلو و جالپرو از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کرایوتراپی (فریز) جوش و لک صورتکرایوتراپی (فریز) جوش و لک صورت

امروزه دانش پزشکی روش‌ های جدید درمانی را ابداع کرده است که می‌ تواند در درمان جوش و لک مفید باشد. فریز یا کرایوتراپی یکی از روشهای درمان است که یک روش ساده و غیر تهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ ها و دانه‌ ها و لک ها استفاده می شود. ... ادامه مطلب

لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست و چه کاربردی دارد؟لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفید برای درمان لک‌های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌اند مناسب می‌باشد. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک‌های تیره سطح پوست را درمان نماید ... ادامه مطلب

از بین بردن اسکار یا جای زخماز بین بردن اسکار یا جای زخم

پوست، ارگانی است که از بدن ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. در طول زندگی خود آسیب دیدگی های مختلفی را بر روی پوست تجربه خواهیم کرد که در پی آن اسکار یا جای زخم باقی می ماند. اسکار (تشکیل جای زخم) یک فرآیند طبیعی ترمیمی است که برای جایگزینی پوست آسیب دیده شکل می گیرد. ... ادامه مطلب

روش تزریق فیلر چانه چگونه است؟روش تزریق فیلر چانه چگونه است؟

افرادی که تمایل دارند چانه برجسته‌ تری داشته باشند و یا به طور طبیعی چانه کوچکی دارند می‌ توانند از مزایای تزریق فیلر به چانه برای فرم‌ دهی و رسیدن به ظاهر مورد پسند خود استفاده کنند. این کار معمولاً در یک جلسه و با اعمال بیحسی موضوعی انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب