مراقبت از موها | حفظ سلامت موها
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مقالات علمی / نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

اهمیت مو و زیبایی آن بر کسی پوشیده نیست. مو تأثیر قابل توجهی در زیبایی افراد و به ویژه بانوان دارد، بطوریکه افرادی که از نداشتن موهای زیبا ناراحت هستند به کاشت مو روی می‌آورند. جهت حفظ زیبایی مو رعایت نکاتی لازم است. در ادامه به چند نکته‌ی ساده و مهم در مورد داشتن موهای قوی و سالم اشاره می‌شود.

اگر در صورت مراقبت از موها، با ریزش و کاهش محسوس مو مواجه شدید؛ بهترین روش درمان کاشت مو است که در اصفهان با بیشترین تراکم توسط دکتر همافاتحی انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

۱-به نحوه شستشوی موهایتان توجه کنید.

۲-روتین شستن موهایتان را تغییر دهید.

هر روز شستن موها ممکن است سبب چرب شدن موها بشود؛ زیرا غددی که مسئول تأمین چربی موهای شما هستند تحریک می‌شوند تا روغن بیشتری تولید کنند تا جبران روغن‌هایی که شما از سرتان می‌شویید بشود. از این روش به جای هر روز شستن موهایتان استفاده کنید:

۳- با موهایتان به خوبی رفتار کنید.

4- از مدل‌هایی که به مو آسیب می‌رسانند، دوری کنید.

دم اسبی و بافت‌های محکم می‌توانند موها را شکسته و به فولیکول مو آسیب برسانند. خمیدگی مداوم نیز منجر به ریزش مو می‌شود. اکستنشن علاوه بر اینکه باعث می‌شود موهای شما وزنی اضافی را تحمل کند موجب اعمال فشار بر فولیکول مو نیز می‌شود. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که بیش از سه ماه از اکستنشن استفاده نکنید. همچنین آگاه باشید هنگامی‌که مو خیس است، شکننده‌تر نیز هست؛ بنابراین نباید موهای خود را هنگامی‌که خیس‌ هستند، ببافید یا دم اسبی کنید.

5- از سشوارهای قوی و پر حرارت بپرهیزید.

دلیل استفاده از سشوارهای قوی‌تر صرفه‌جویی در زمان است. این در حالی است که گزارش‌های مصرف‌کنندگان حاکی از آن است که این سشوارها در مقایسه با آن‌هایی که ولتاژ پایین‌تری دارند، حدوداً همان مقدار زمان نیاز دارند.

6- مصرف ویتامین خود را افزایش دهید.

مانند بقیه بدن، موهای شما برای سالم بودن و قوی بودن به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. تحقیقات نشان داده است که کمبودهای غذایی ممکن است با ریزش مو در ارتباط باشد.

7- پروتئین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

دریافت مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی شما برای رشد مو بسیار مهم است؛ زیرا فولیکول‌های مو بیشتر از پروتئین تشکیل شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود پروتئین در رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش ضخامت مو و ریزش مو شود.

سلامت مو

8-رطوبت موی خود را حفظ کنید.

9-موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید.

کوتاه کردن مرتب موها برای داشتن موهای بلند و زیبا بسیار مهم است. هر تار مو ۲ تا ۶ سال عمر می‌کند و در پایان عمر خود ضعیف‌تر می‌شود. پس موهای بلند، شکننده و آسیب پذیرند و بیشتر موخوره می‌گیرند.

10-رو بالشتی ساتن استفاده کنید.

خوابیدن روی رو بالشتی ساتن به دلیل کاهش اصطکاک باعث کاهش شکستگی مو می‌شود. رو بالشتی پنبه‌ای و سایر مواد از نظر بافت کاملاً خشن هستند و به همین دلیل باعث ایجاد اصطکاک بیشتری در برابر موهای شما می‌شوند.

11-با موهای خشک با احتیاط رفتار کنید.

هنگام خشک کردن مو آن را به آهستگی خشک کنید و هرگز آن را نکشید. ممکن است این‌گونه بتوانید موهای خود را سریع‌تر خشک کنید؛ اما تعداد موهایی که شکسته می‌شوند و از بین می‌روند نیز دو برابر می‌شوند.

12-استفاده مکرر از روغن برای پوست سر

به طور مرتب به موهای خود روغن بزنید. روغن زدن به پوست سر برای موهای شما مفید است؛ اما این کار را بیش از حد انجام ندهید. روغن زیاد باعث می‌شود که مجبور شوید از شامپوی بیشتری استفاده کنید که چربی طبیعی موهای شما را از بین می‌برد، هر چقدر هم که خفیف باشد.

یکی از روشهای مقرون به صرفه، موثر و بدون جراحی جوانسازی پوست، لیفت با نخ است که در اصفهان توسط دکتر هما فاتحی قابل انجام می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی جهت انجام، با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حدتزریق بوتاکس برای رفع تعریق بیش از حد

تعریق زیاد (تعریق بیش از حد) که اصطلاح علمی آن هیپرهیدروز می باشد وقتی است که عرق کردن بیشتر از حدی که برای تنظیم دمای بدن لازم باشد وجود دارد اغلب این میزان 4 یا 5 برابر نرمال است. ... ادامه مطلب

پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن اسکار آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار، کیست یا منافذ بدن را از بین ببرد. ... ادامه مطلب

چه بیماریهایی ایجاد خارش پوست میکنند؟چه بیماریهایی ایجاد خارش پوست میکنند؟

خارش پوست، حس ناخوشایندی در پوست است که شما را به خراشیدن و خاراندن پوست خود تحریک می‌کند. خارش پوست از علائم مشخصه بسیاری از بیماری‌های پوستی و از نشانه‌های غیرمعمول برخی از بیماری‌های سیستمیک است. ... ادامه مطلب

درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغیدرمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی

کراتوز پیلاریس یا همان پوست مرغی، یک بیماری پوستی است که سبب بروز نواحی دارای برآمدگی های متعدد و احساس ناهمواری در پوست می شود. این جوش ها یا برآمدگی های کوچک در واقع سلول های پوستی مرده ای هستند که فولیکول های مو را مسدود کرده اند. ... ادامه مطلب