کاربردهای کربوکسی تراپی | کربوکسی تراپی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی، از جمله روش هایی است که در رفع سلولیت و سیاهی دور چشم ها کاربرد دارد. از دیگر مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جزئیات نحوه انجام این روش به ناحیه ای بستگی دارد که درمان انجام می شود. اما روند کلی درمان در تمامی موارد یکسان می باشد.در روش کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. پزشک ، میزان گاز تزریقی را مشخص می کند. با تزریق کربن دی اکسید، گلبول های قرمز به سمت ناحیه درگیر حرکت می کنند، و در نتیجه جریان خونرسانی نیز بیشتر خواهد شد. با این کار، خاصیت الاستیسیته پوست نیز بهبود خواهد یافت.

این روش کاملا فاقد درد می باشد، اما با این حال، می توان قبل از وارد کردن سوزن، ناحیه مورد نظر بی حس شود. برخی افراد بعد از تزریق، از درد و یا احساس ناخوشایندی شکایت می کنند.کربوکسی تراپی، روش سرپایی است و در حدود پانزده تا سی دقیقه طول می کشد.کربوکسی تراپی، به هیچ گونه آمادگی نیاز ندارد.

کراپوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی‌ضرر است. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود.

کاربردهای کربوکسی تراپی عبارت است از:

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

معمولا مدت زمان دوام کربوکسی تراپی بین ۶ تا ۱۲ ماه است اما همان طور که گفته شد در افراد مختلف فرق دارد.دقت داشته باشید که هر بار که عمل کربوکسی تراپی انجام می دهید مدت زمان ماندگاری آن بیشتر ازسری قبل خواهد شد.هم چنین اگر عمل کربوکسی تراپی را هم زمان با لیزرتراپی انجام دهید مدت زمان ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.معمولاٌ افراد برای کسب بهترین نتیجه ممکن تعداد دفعات استفاده از این روش را افزایش می دهند.برای گرفتن نتیجه مثبت ۶ تا ۱۰ جلسه و هر جلسه به مدت ۱۰ الی ۲۵ دقیقه کافی است.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی برای افزایش ماندگاری آن

انجام یک سری مراقبت های می تواند مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی را افزایش دهد.این مراقبت ها عبارتند از:

کربوکسی تراپی چیست

آیا کربوکسی تراپی دائمی است؟

خیر معمولا مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی ۶ ماه است اما برای یافتن ماندگاری دقیق آن باید موارد زیادی را در نظر گرفت که در بالا به خیلی از آن ها اشاره شد.مانند این که آیا پزشکماهری را برای این کار انتخاب کرده اید؟آیا نسبت به داروی خاصی حساسیت دارید یا تا به حال حساسیت خاص پوستی داشته اید؟عکس العمل پوست شما نسبت به کربوکسی تراپی چگونه است؟

پس از انجام کربوکسی تراپی ممکن است فرد دچار عوارضی روی پوست خود شود.این مسأله کاملا طبیعی است.پس از مشاهده هر گونه تغییراتی پس از کربوکسی تراپی آن را با پزشک خود در میان بگذارید.نتایج پس از کربوکسی تراپی می تواند بر روی مدت زمان ماندگاری آن تأثیر مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد.با داشتن سبک زندگی سالم و دو بار درمان سالانه بعد از کربوکسی تراپی اولیه می توانید ماندگاری کربوکسی تراپی واژن را تا سالها حفظ کنید.

فاکتورهای تأثیرگذار در ماندگاری کربوکسی تراپی

در مورد مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی به طور کل باید گفت ماندگاری بالایی دارد اما اگر بخواهیم این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کنیم باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم.اولین فاکتور ناحیه ای است که قصد ترمیم پوست و رفع مشکل آن را دارید.برخی نواحی بدن حساس اند و ترمیم کردن پوست آن ها زحمت زیادی دارد.این مناطق حساس ممکن است از نظر حفظ ماندگاری ضعیف تر باشند.

دومین فاکتور تأثیرگذار در ماندگاری میزان آسیبی است که پوست شما وارد شده است.هرچقدر آسیب شدید تر باشد به درمان طولانی تری نیاز خواهید داشت.هر چقدر کربوکسی تراپی زمان بیشتری به خود اختصاص دهد از نظر ماندگاری قوی تر است.سومین فاکتور سن فرد مراجعه کننده است اگر فردی جوان هستید وهیچ مشکلی در پوستتان ندارید بهتر است از این روش استفاده نکنید زیرا کربوکسی تراپی برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه نمی شود.

فاکتور بعدی جراحی است که برای انجام کربوکسی تراپی انتخاب کرده اید.چقدر تحقیق کرده اید و از سوابق این جراح اطلاع دارید؟آیا هنگام انتخاب دقت کافی داشته اید و قابل اعتماد است؟ انتخاب جراح تأثیر مستقیمی بر روی مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی دارد.به غیر از این فاکتور ها عوامل دیگری نیز هستند که در مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی تأثیرگذارند.یکی از این عوامل جنس پوست شما است.اگر پوستتان از نوعی باشد که کشش و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد می توانید نسبت به ماندگاری طولانی آن امیدوار باشید.آیا نسبت به داروی خاصی حساسیت دارید یا تا به حال حساسیت خاص پوستی تجربه کرده اید؟اگر قبلا این مشکلات را داشته اید ممکن است پس ازکربوکسی تراپی نسبت به این روش درمانی حساس تر باشید.

از عوامل تأثیرگذار در مدت زمان ماندگاری کربوکسی تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلینیک پوست و مو دکتر هما فاتحی در اصفهان افتخار دارد که در حداقل زمان انتظار پاسخگوی نیاز شما عزیزان در زمینه های جوانسازی پوست، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و ... میباشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتانه مقدم [ 1402-08-09 ]
کربوکسی تراپی برای بهبود خیلی از عوارض پوستی من فکر میکنم که نتیجه بخشه به خصوص برای جوانسازی صورت و گردن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

کانتورینگ صورت یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی برای اصلاح فرم صورت است. کانتورینگ می تواند با افزودن پری، برجسته تر شدن استخوان گونه، برجستگی چانه یا زاویه سازی خط فک، صورت شما را متعادل تر کند. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابروتزریق فیلر جهت از بین بردن خط اخم بین دو ابرو

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین راه ها برای رفع این خطوط است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

مقایسه معایب و مزایای تزریق چربی و تزریق ژلمقایسه معایب و مزایای تزریق چربی و تزریق ژل

بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می‌شود و افتادگی، شل‌شدگی و چروک بیشتر می‌ نماید. امروزه با توجه به استقبال عموم از روندهای مختلف جوانسازی پوست، تزریق چربی یا مواد پرکننده پوستی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در حقیقت هر یک از این روش‌ های فیلر دارای مزایای خاص خود می‌ باشد. ... ادامه مطلب

پلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوستپلاسما تراپی و مزایای شگفت انگیز آن برای پوست

جوانسازی صورت با پلاسما تراپی یکی از جدیدترین روش‌ های درمانی است که بدون کوچک‌ ترین عوارضی بهترین نتیجه را در زیبا سازی پوست ارائه می دهد. پلاسما تراپی یک روش کاملاً ایمن و غیرتهاجمی است که توسط دستگاه مخصوصی به نام پلاسما جت انجام ‌می‌ گیرد. ... ادامه مطلب