دکتر هما فاتحی | پوست ، مو و زیبایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوش و جای جوش
هر آنچه در مورد جوش هورمونی باید بدانید

علت جوش ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله عادت هورمون ها و کبد بستگی داشته باشد. جوش های هورمونی جوش هایی هستند که به دلیل نوسانات هورمونی ایجاد میشود

برای جوش های التهابی چه کنیم؟

جوش‌ های چرکی و التهابی زخم‌ های کوچک و حاوی چرکی هستند که روی سطح پوست ایجاد می‌ شوند. جوش‌ های چرکی بیشتر در هنگام آکنه دیده می‌ شوند، اگر چه می‌ توانند نشانه ای از عفونت‌ های مربوط به پوست نیز باشند.این بیماری پوستی به ویژه در نوجوانان و جوانان رایج است.

لیزر فرکشنال برای جای جوش

امروزه روش‌ های مناسبی برای رفع جای جوش و زخم وجود دارند. یکی از این روش‌ ها، استفاده از لیزر CO2 فرکشنال می‌ باشد. در این روش، لایه خارجی پوست با استفاده از لیزر برداشته می‌ شود. لیزر CO2 فرکشنال یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر جهت برداشتن لایه خارجی پوست آسیب‌ دیده استفاده می کند.

قرص راکوتان چه کاربردی دارد و عوارض روآکوتان چیست؟

دلیل اصلی ایجاد آکنه جمع شدن چربی روی پوست می‌ باشد. مصرف راکوتان با تأثیر روی غدد ترشح کننده چربی، میزان ترشح را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهد که مانع بسته شدن منافذ پوست توسط چربی و ایجاد جوش می‌ شود. علاوه بر تنظیم چربی پوست، مصرف قرص راکوتان باعث از بین رفتن باکتری‌ های ایجاد کننده آکنه می‌ شود

پانچ پوست در چه مواردی انجام میشود؟

پانچ پوستی یک روش جراحی برای از بین بردن اسکار آکنه و انواع دیگر زخم های صورت است. در طی عمل، پزشک از یک ابزار کوچک و برش کوکی مانند برای سوراخ کردن لایه بالایی پوست استفاده می‌کند تا بتواند اسکار، کیست یا منافذ بدن را از بین ببرد.

آکنه یا جوش چگونه درمان میشود؟

جوش یا آکنه همان برجستگی‌های ناخوشایندی است که به رنگ سفید، سیاه یا قرمز در سطح پوست ایجاد می‌شوند و زیبایی و لطافت پوست را تهدید می‌نمایند.در ادامه به معرفی روش‌های غیر دارویی درمان آکنه می‌پردازیم.

سابسیژن روشی موثر برای درمان جای جوش

سابسیژن (Subcision) به مفهوم برش در زیر پوست می باشد که البته بدون تیغ انجام می شود، این روش درمانی نیمه جراحی و تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی در زیر پوست استفاده می‌شود. سابسیژن بهترین روش توصیه شده برای افرادی که اسکار آکنه (چال)، زخم‌های عمیق، سالک، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت ش