دکتر هما فاتحی | پوست ، مو و زیبایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لک تیرگی و کک مک
چگونه پوست روشن تری داشته باشیم؛ روشهای خانگی و کلینیکال

امروزه روش های بسیاری برای روشن شدن پوست صورت و بدن و رفع تیرگی پوست بدن و صورت توسط متخصصان پوست به وجود آمده است.

لکه قهوه ای زیر چشم نشانه چیست؟

تیره شدن پوست در نواحی زیر چشم موجب می شود تا حلقه هایی تیره، چشم های شما را احاطه کنند و سبب بروز تغییراتی نامطلوب در چهره و ظاهر شما شوند.

بررسی علت سیاهی پشت کمر و درمان آن

تیرگی پوست به وجود لکه های پوستی‌ گفته می شود که نسبت به پوست مجاور خود تیره تر هستند. هایپرپیگمانتاسیون می تواند به صورت منتشر در تمام پوست نیز به وج

لکه های ماه گرفتگی چه هستند و چگونه درمان می شوند؟

لکه های مادرزادی، لکه های رنگی هستند که در زیر یا روی پوست دیده می شوند و از هنگام تولد وجود داشته اند. لکه های مادرزادی در اندازه و شکل های متفاوت وج

چگونه لکه های قهوه ای روی دست را از بین ببریم؟

لکه های قهوه ای زمانی بروز می کنند که در لایه‌ی بالایی سطح پوست رنگدانه های زیادی بسط پیدا کند، رشد کند و مانند یک خال بزرگ به نظر برسد.

لکه های هورمونی (لک بارداری) به چه علت ایجاد میشوند؟

لک بارداری یا ملاسما از نوع لک های هورمونی هستند که به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری ایجاد و تشدید می شوند. برای مواقعی که ملاسما به خودی خود برطرف نمی شود، روش هایی برای درمان و از بین بردن لک های صورت وجود دارد که در این بخش به آن میپردازیم.

کرایوتراپی (فریز) جوش و لک صورت

امروزه دانش پزشکی روش‌ های جدید درمانی را ابداع کرده است که می‌ تواند در درمان جوش و لک مفید باشد. فریز یا کرایوتراپی یکی از روشهای درمان است که یک روش ساده و غیر تهاجمی است که در آن از نیتروژن مایع برای فریز کردن و از بین بردن توده‌ ها و دانه‌ ها و لک ها استفاده می شود.

رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر

روش‌ های مختلفی برای رفع تیرگی زیر بغل، وجود دارد. اگر این مشکل، یک معضل همیشگی و طولانی مدت است، رفع تیرگی زیر بغل با لیزر، می‌ تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد که یکی از سریع‌ ترین و بدون عارضه‌ ترین روش‌ های رفع تیرگی زیر بغل است.

لک ناشی از جوش چگونه درمان میشود؟

لک های تیره ناشی از جای جوش روی سطح پوست هیچگونه ناهمواری ایجاد نمی کنند و فقط سبب تغییر رنگ پوست می شوند. برای رفع جای جوش و لک در طی سالیان دراز روش‌ های مختلفی ابداع شده است. این که کدام یک از روش‌ ها می‌ تواند مؤثر باشد نیاز به تشخیص پزشک دارد.