دکتر هما فاتحی | پوست ، مو و زیبایی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزرهای پوستی
اندولیفت یکی از بهترین روشهای لاغری موضعی

یکی از مؤثر‌ترین تکنیک های لاغری موضعی، لیزر اندولیفت است. دستگاه اندولیفت دارای دو حالت کلاژن ساز و چربی سوز است.

رفع و از بین بردن جای بخیه با لیزر

لیزر لکه های پوستی ناشی از اسکار را از بین می برد تا پوست خودش را ترمیم کند .امواج لیزر به پوست نفوذ کرده و با تحریک این نواحی کلاژن سازی رخ می دهد.

ترک های آزار دهنده پوستی یا استریا چه هستند و چگونه درمان میشوند؟

ترک‌ پوستی که با نام استریا نیز شناخته می شوند، معمولاً ترک های پوستی قرمز و یا مایل به سفید هستند و بر روی نقاط خاصی از بدن ایجاد میشوند. برخی تغییرات ناگهانی در بدن مانند افزایش وزن، موجب کشیدگی پوست می شوند. کلاژن، پروتئینی است که به ایجاد حالت کشسانی پوست کمک می کند، اگر پوست به میزان کافی این پ

از بین بردن اسکار یا جای زخم

پوست، ارگانی است که از بدن ما در برابر عفونت ها محافظت می کند. در طول زندگی خود آسیب دیدگی های مختلفی را بر روی پوست تجربه خواهیم کرد که در پی آن اسکار یا جای زخم باقی می ماند. اسکار (تشکیل جای زخم) یک فرآیند طبیعی ترمیمی است که برای جایگزینی پوست آسیب دیده شکل می گیرد.

رفع ضایعات عروق خونی صورت با لیزر

رگ‌ های عنكبوتی كه با عنوان تلانژكتازی نیز شناخته می‌ شوند، مویرگ‌ هایی هستند كه بزرگتر از اندازه طبیعی شده‌ اند. این رگهای خونی منبسط شده و پاره می شوند یا اصطلاحاً می شكنند و همین امر باعث می شود از زیر پوست دیده شوند.

لیزر اربیوم فرکشنال چیست؟

لیزر اربیوم به تنهایی خاصیت لایه برداری دارد و یکی از پیشرفته ترین انواع تکنولوژی های لیزر است. اربیوم پرتویی با طول موج 2940 نانومتر منتشر می کند که همان نور مادون قرمز است که با رسیدن به پوست، توسط آب جذب می‌ شوند.

لیزر اربیوم بهتر است یا co2

با توجه به اینکه جوانسازی پوست با لیزر به یکی از روش های متداول و پرطرفدار زیبایی تبدیل شده است، آشنایی با دو نوع لیزر اربیوم و لیزر CO2 می تواند کمک بزرگی باشد برای افرادی که تصمیم به انجام دادن این روش ها دارند. در این بخش به بررسی این دو لیزر پرداخته ایم.

لیزرتراپی پوست چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لیزر تراپی یا لیزر درمانی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی است که در آن از پرتو های قوی با طول موج های خاص برای کاهش درد ناشی از آسیب دیدگی استفاده می شود. عمق نفوذ لیزرها به طول موج نور بستگی دارد. بعد از لایه‌ برداری، پوست، شروع به ساخت بافت جدید می‌ کند و التیام و ترمیم آن حدود دو هفته طول خواهد کشید.

ایا جای سوختگی با لیزر از بین میرود؟

امروزه تکنولوژی های بسیار پیشرفته می تواند هرگونه جراحتی را بر روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جای سوختگی، روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع اسکار پزشک یکی از این روش ها را انتخاب می کند.

مراحل انجام لیزر فرکشنال برای جوانسازی

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای جوانسازی پوست، لیزر CO2 فرکشنال است. فرکشنال به معنی بخش و قسمت می باشد به این معنی که فقط بخش هایی از پوست حرارت می بیند و بخش هایی در معرض حرارت قرار نمیگیرد.

لیزر فرکشنال بهترین درمان منافذ باز پوست

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی که اغلب در افراد دارای پوست چرب دیده میشود. باز بودن بیش از حد منافذ است. با وجود اینکه درمان قطعی برای منافذ باز پوست وجود ندارد ولی میتوان با استفاده از روشهایی مانند لیزر فرکشنال تا حد قابل قبولی ظاهر پوست را بهبود بخشید.

لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن انواع تیرگی های پوست

لیزر کیوسوییچ ایده آل ترین لیزر برای رفع تاتو میباشد و مکانیسم آن تکه تکه کردن پیگمانها و ذرات جوهر تاتو به کمک انواج قوی نوری که در کسر بسیار کوچکی از ثانبه ساطع میشود می باشد این قطعات خرد شده و کوچک بتریج اوسط ماکروفاژها جذب و دفع میشوند. و تاتوها کم کم کمرنگ میشوند.

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن

آنچه این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته مقابله با چروکها و پیری پوست و در حقیقت جوانسازی پوست است لیزر co2 فرکشنال یکی از موثرترین دستگاههایی است که این روزها بر سر زبانها افتاده تا با این مسئله به مبارزه برخیزد.

آراف فرکشنال چیست؟

اساس عملکرد روش آر اف فرکشنال تاثیر بر لایه‌های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چند لایه تشکیل شده سطحی‌ترین آن روپوست یا اپی درم نام دارد. در زیر اپی‌درم، لایه‌ی درم قرار گرفته که در فرآیند پیری تحلیل می‌رود و باعث پیر پوستی می‌شود.آر اف فرکشنال با مکانیزمی خاص باعث جوانسازی پوست می‌شود.

شبهه لیزر آی پی ال چیست و چه کاربردی دارد؟

IPL دستگاه های Light Base هستند که به دلیل ارائه طول موج های گوناگون، کاربرد های متفاوتی در پوست وزیبایی را از جمله رفع موی زائد، جوان سازی پوست، درمان آکنه و درمان کک و مک و غیره دارند.

لیزرکیوسوئیچ (Q-Switch) چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزر کیوسوئیچ یکی از تکنیک های مفید برای درمان لک‌های پوست که در اثر افزایش سن ایجاده شده‌اند مناسب می‌باشد. این لیزر بیش از یک دهه مورد استفاده بوده و توانسته است به خوبی لک‌های تیره سطح پوست را درمان نماید

کاربرد لیزر فراکشنال

با توجه به وجود تنظیمات متعدد در دستگاه لیزر فراکشنال ، این دستگاه به راحتی برای جوانسازی در نقاط مختلف از جمله جوانسازی اطراف چشم به کار گرفته می‌شود.