بوتاکس لبخند لثه ای راه حل مؤثر برای اصلاح لبخند | دکتر هما فاتحی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس در اصفهان / بوتاکس لبخند لثه ای درمانی سریع و موثر برای زیبایی لبخند

بوتاکس لبخند لثه ای درمانی سریع و موثر برای زیبایی لبخند

لبخند زیبایی و جذابیت چهره می باشد، بنابراین هر نقصانی در نواحی دهان و دندان می تواند این زیبایی را تحت تأثیر قرار دهد. لبخند لثه ای نوعی از لبخند است که در آن لب فوقانی بالا رفته و لثه دیده می شود. این مشکل دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل این است که عضلات بسیار قوی لب بالایی را بیشتر بالا میبرند. در برخی موارد هم لبخند لثه ای به دلیل نازک بودن لب بالایی تشدید میشود. افرادی که لبخند لثه ای دارند احساس می کنند دندان هایشان کوچکتر از حالت عادی است و تمایلی به لبخند زدن ندارند. لبخند لثه ای را می توان با تزریق بوتاکس (BOTOX) که یک درمان غیرتهاجمی است، بهبود بخشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس چیست و چگونه عمل می‌ کند؟

بوتاکس (Botox) در واقع نوعی سم تغییریافته است که از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Botulinum toxin) گرفته می‌شود. این سم طبیعی، ابتدا برای مسمومیت‌های غذایی به ویژه غذاهای کنسروی مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان، با تغییر ساختمان این سم نوعی دارو تولید شد که امروزه با نام تجاری بوتاکس در بازار عرضه می‌شود. در واقع اثر گذاری بوتاکس با فلج کردن عضلات زیرپوستی صورت می گیرد. به صورت کلی ماهیچه‌های بدن برای هر نوع حرکتی از اعصاب دستور می‌گیرند. این دستور توسط انتقال‌ دهنده‌های عصبی به اعضای بدن و ماهیچه‌ها انتقال پیدا می‌کند. انتقال‌ دهنده‌ی عصبی که پیام ‌های حرکتی را از اعصاب به ماهیچه‌ها منتقل می‌کند استیل کولین نام دارد. نحوه‌ی اثر بوتاکس به این شکل است که از ترشح استیل کولین و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه در قسمت‌های تزریق شده جلوگیری می‌کند. نتیجه ‌ی این مکانیسم فلج موقتی عضلات و در نهایت بهبود لبخند لثه ای می باشد.

چرا بوتاکس برای رفع لبخند لثه‌ ای مؤثر است؟

درمان لبخند لثه ای با بوتاکس یک روش غیر جراحی است که برای کاهش نمایش بیش از حد لثه ها در هنگام لبخند زدن به کار می رود. در این روش، بوتاکس به عضلات خاصی در ناحیه بالای لب تزریق می شود تا انقباض آن ها کنترل شده و از بالا رفتن بیش از حد لب بالایی هنگام لبخند زدن جلوگیری شود. تزریق بوتاکس باعث می شود که لب بالایی به طور کمتری بالا برود، در نتیجه کمترین میزان لثه در هنگام لبخند زدن نمایان می شود. این روش می تواند به بهبود ظاهر لبخند کمک کرده و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

از مزایای استفاده از بوتاکس برای درمان لبخند لثه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بوتاکس لبخند لثه ای

مراحل و نحوه انجام تزریق بوتاکس برای اصلاح لبخند

ابتدا پزشک با کرم های موضعی ناحیه مورد نظر را بی حس می نماید. سپس میزان مشخصی از بوتاکس در طرفین اتصال سوراخ بینی و بینی به چین دهان تزریق می‌شود تا عضلات مورد نظر را تضعیف کند. به طور کلی، برای ضعیف کردن لب در نواحی مختلف می ‌توان چهار نقطه تزریق را در نظر گرفت.

نکات پیش از تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

نمونه کار پزشک از تزریق بوتاکس برای رفع لبخند لثه ای

عوارض جانبی بوتاکس لبخند لثه ای

عوارض تزریق بوتاکس موقت بوده و معمولاً ظرف چند هفته به صورت خود به خود برطرف می‌شوند.

مراقبتهای لازم بعد از اصلاح لبخند لثه ای با تزریق بوتاکس

نکات مهم در انتخاب پزشک برای تزریق بوتاکس لبخند لثه ای

توجه داشته باشید که انتخاب پزشک در نتیجه ماندگاری تزریق بوتاکس بسیار تاثیرگذار می باشد، توصیه می شود با مراجعه به کلینیک معتبر و انجام تزریق توسط پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه تاثیرگذاری بوتاکس را افزایش و احتمال بروز عوارض را کاهش دهید.

نتایج قابل انتظار بعد از اصلاح لبخند لثه ای

تزریق بوتاکس از بهترین درمان لبخند لثه ای می باشد. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های انجام بوتاکس این می باشد که بیشتر از ۳۰ دقیقه انجام دادن آن طول نمی کشد. غیر تهاجمی بودن این روش یکی دیگر از مزیت های آن شناخته می شود. همچنین بدون هیچ درد و ناراحتی می توانید این روش را برای از بین بردن لبخند لثه‌ ای به کار بگیرید. علاوه بر این نتیجه فوری این روش و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر روش ها از مزیت این روش ها می باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :