رفع منافذ باز پوست با لیزر co2 و مزونیدلینگ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بیماری های پوست / بررسی تأثیر مزونیدلینگ و لیزر co2 برای درمان منافذ باز پوست

بررسی تأثیر مزونیدلینگ و لیزر co2 برای درمان منافذ باز پوست

داشتن پوستی صاف و یکنواخت در زیبایی صورت بسیار اهمیت دارد؛ اما گاهی عوارضی مانند منافذ باز صورت می‌تواند پوست صورت را از حالت یکنواخت و صاف خارج کند. منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می‌ دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می ‌کند و اجازه می ‌دهد تا آن پوست نفس بکشد. آنها چندین کار انجام می ‌دهند و مسئول دفع سموم بدن هستند، با این حال این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، گسترش می‌ یابند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست ‌های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می ‌شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

از روش های درمانی برای درمان منافذ باز پوست استفاده از لیزر co2 و مزونیدلینگ است. لیزر CO2 یک روش غیر تهاجمی است که از لیزر (ساخته شده از دی اکسید کربن) جهت برداشتن لایه خارجی پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند. در این روش از انرژی نور به منظور ایجاد منافذ بسیار ریز در پوست استفاده می‌شود. لیزر این منافذ را با یک الگوی شبکه‌ای در پوست ایجاد می‌کند. این منافذ ریز باعث از بین رفتن کلاژن فرسوده و سلول‌های لایه بیرونی پوست شده و سبب تحریک ایجاد کلاژن جدید و بهبود بافت پوست می‌شوند. مزونیدلینگ صورت یک روش پیشرفته از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی به منظور جوانسازی صورت است. طبق این روش سوزن‌ها زخمی سطحی روی پوست ایجاد می‌کنند و سپس کوکتل‌های تقویتی اعمال می‌شود. نفوذ سوزن‌ها پوست را تحریک به تولید کلاژن می‌کند. این سوزن‌های ظریف با ایجاد کانال میکرو در لایه های زیری پوست باعث می‌شود قدرت جذب مواد توسط لایه‌های عمیق پوست چند برابر شود. نتیجه این روش، درمان منافذ باز پوست و بازگشت زیبایی پوست به مرور زمان است.

علل ایجاد منافذ باز پوست

عوامل تشدید منافذ باز پوست

برخی عوامل هستند که در کنار دلایل ایجاد منافذ باز پوست ، روی تشدید آن تأثیرگذار ‌می‌باشند:

بستن منافذ باز پوست

مزایای لیزر CO2

در صورتی که برای درمان منافذ باز پوستی از روش لیزر استفاده شود، می توان از مزیت هایی به شرح زیر بهره مند شد:

نحوه درمان منافذ باز با لیزر co2

لیزر co2 بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. در هر دوره حدود ۱۰ تا ۵۰ درصد از سطح بافت تحت پوشش قرار گرفته و ستون‌های حرارتی میکروسکوپی بر روی پوست با طول موجی غیر تخریبی به عمق بافت نفوذ می‌کنند و یا با طول موجی تخریبی باعث برش سطح پوست می‌شوند. پس از مشخص شدن نواحی مورد نظر از کرم بیحسی موضعی قبل از درمان استفاده می‌کنند که قبل از لیزر باید کامل شسته شود. استفاده از ژل لغزنده قبل از درمان باعث عملکرد راحت‌تر حین لیزر می‌شود. ژل لغزنده به عنوان لوبریکانت عمل کرده و باعث لغزش راحت‌تر پروب دستگاه حین لیزر در سطح پوست می‌شود. اشعه‌ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه‌ای از سطح پوست شما برداشت می‌شود. همزمان لیزر به لایه‌های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.

اقدامات پیش از درمان با لیزر CO2

پیش از به کارگیری لیزر CO2 توصیه می‌شود که موارد زیر در نظر گرفته شوند:

مراقبت های بعد از درمان با لیزر co2

عوارض لیزر co2

لیزر فرکشنال به طور کلی عارضه خاصی که دائمی بوده و نگران کننده باشد ندارد. اگرچه پس از انجام لیزر قرمزی و تورم و نقاط تیره رنگ روی پوست برای دو تا سه هفته باقی می‌ماند؛ اما این نشانه‌ها ناشی از عملکرد درست لیزر فرکشنال است و به مرور برطرف شده و پوست تازه رخ می‌نماید.

نحوه مزونیدلینگ منافذ باز پوست

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ

برای اینکه کاندید‌های مزونیدلینگ بتوانند به بهترین نتیجه ممکن بدون هیچگونه عارضه جانبی برسند بهتر است تا به تمامی توصیه‌های پزشک خود در مورد مراقبت‌های بعد از جلسه درمانی گوش دهند. از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

عوارض مزونیدلینگ

ازآنجایی‌که در مزونیدلینگ سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند، التهاب، قرمزی و کمی سوزش از رایج‌ترین عوارض آن هستند. همچنین بعد از این عمل ممکن است پوست، کمی تیره شود و تغییر رنگ دهد. به دلیل استفاده از سوزن در این روش، زخم‌های بسیار ریز و کوچکی در محل درمان ایجاد می‌شود. این زخم‌ها ظرف چند روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند و جای آنها نیز باقی نمی‌ماند. البته به شرط آنکه فرد زخم‌ها را دست‌کاری نکند.

اگر مایل به انجام انواع روشهای جوانسازی مانند تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :شهلا خادمی [ 1402-09-02 ]
سلام خسته نباشید اینکه بعد از فرکشنال پوست میسوزه این سوختگی از بین میره به مرور زمان باعث لک و کک مک نمیشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردهای آر اف فرکشنال ترمیا در جوانسازی پوستکاربردهای آر اف فرکشنال ترمیا در جوانسازی پوست

دستگاه ترمیا نیز نوعی روش جوانسازی بافت پوست بوده و جدیدترین دستگاه آر اف فرکشنال می‌ باشد. ... ادامه مطلب

رفع خطوط ماریونت با تزریق ژلرفع خطوط ماریونت با تزریق ژل

تزریق فیلر به ‌عنوان یک روش غیرتهاجمی باعث اصلاح خطوط صورت خواهد شد. ... ادامه مطلب

بررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغریبررسی مزایا و معایب هایفو برای لاغری

در روش هایفوتراپی لاغری از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا جهت از بین بردن دائمی سلول‌ها چربی استفاده می شود. ... ادامه مطلب

لیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوستلیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ سیلوئت، نوعی درمان ضد پیری است که تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن، ارائه می‌دهد و در روند تأثیر بالا رفتن سن روی صورت تغییر ایجاد می‌کند. این شیوه‌ی درمانی که به لیفت تک بخیه و لیفت وقت ناهار هم معروف است، از نخ‌های بخیه‌ جذبی ساخته شده از پلی لاکتیک اسید تشکیل شده است ... ادامه مطلب