کاربردهای مزونیدلینگ | هزینه هر جلسه مزونیدلینگ صورت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای جوانسازی پوست / مزونیدلینگ چیست و چه مزایا و عوارضی برای پوست صورت دارد؟

مزونیدلینگ چیست و چه مزایا و عوارضی برای پوست صورت دارد؟

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و غیره آسیب‌ می‌بیند و دچار مشکل می‌شود. در این بین استفاده از برخی روش‌های درمانی جهت بهبود این آسیب‌ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. مزونیدلینگ از انواع درمان‌های پوست هستند که بدون خونریزی و بستری انجام می‌شود. مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ (سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌شود. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این شیوه کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می‌دهند و در پایان، کیفیت، انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می‌کند. این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان درمان لک و جوانسازی پوست هستند مناسب می‌باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این روش کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می دهند و در نهایت کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می کند.

ترکیبات مزونیدلینگ

کاربردهای مزونیدلینگ

روش مزونیدلینگ صورت

برای انجام مزونیدلینگ پوست از سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن‌های ریز و بسیار ظریف است که داروهای مخصوص از طریق آنها به پوست تزریق می‌شوند. پیش از شروع درمان با این روش، پزشک با استفاده از پمادهای بیحسی یا بعضی داروها محل درمان را بیحس می‌کند. پس از مرحله بیحسی، کوکتل‌های مزوتراپی در سیستم سوزن دیجیتال قرار می‌گیرند. پزشک با توجه به سن بیمار، نوع پوست، میزان آسیب و محل درمان مقدار دارو و عمق نفوذ سوزن‌ها را تنظیم می‌کند. همچنین مدت‌زمان درمان نیز با توجه به همین موارد تعیین می‌شود. پس از قرار دادن این سیستم بر روی پوست، سوزن‌ها وارد پوست شده و معمولاً در ناحیه میانی درم و اپیدرم قرار می‌گیرند. محل ورود و قرارگیری سوزن‌ها در این روش میکروپانچ نامیده می‌شود که از طریق آن داروها وارد پوست می‌شوند. ورود این داروها به پوست باعث تحریک کلاژن‌ها و رفع اثرات پیری پوست می‌شود.

مزونیدلینگ

مراقبتهای قبل از مزونیدلینگ صورت

  1. تا سه روز قبل از انجام مزونیدلینگ مصرف هرگونه دارو و قرص که باعث شود خون غلظت زیادی داشته باشد ممنوع است.
  2. اگر تجربه تبخال زدن دارید حتماً باید با پزشک درمیان بگذارید.
  3. اگر دو هفته قبل از انجام مزونیدلینگ، تزریق فیلر ، تزریق چربی و سایر اقداماتی که برای پوست صورت انجام می شود را انجام داده اید، حتماً با پزشک در میان بگذارید.
  4. برنزه کردن محلی که مزونیدلینگ انجام داده اید ممنوع است. درصورتی که انجام داده اید با پزشک در میان بگذارید.

مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت

برای اینکه کاندید‌های مزونیدلینگ بتوانند به بهترین نتیجه ممکن بدون هیچگونه عارضه جانبی برسند بهتر است تا به تمامی توصیه‌های پزشک خود در مورد مراقبت‌های بعد از جلسه درمانی گوش دهند. از جمله مهم‌ترین مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ صورت عبارتند از:

  1. عدم انجام فعالیت‌های ورزشی و یا فیزیکی سنگین حداقل در ۲۴ ساعت اول
  2. عدم دستکاری و تحریک ناحیه‌ای که عملیات مزونیدلینگ در آن انجام شده است.
  3. عدم استفاده از محصولات آرایشی حداقل ۲۴ ساعت اول
  4. تا ۱ هفته از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب دوری کنید.
  5. از رفتن به استخر و یا حمام در چند روز اول خودداری کنید.
  6. در صورت مصرف داروی خاص حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

افراد نامناسب جهت انجام مزونیدلینگ

مزونیدلینگ برای لک صورت

مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ (سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌شود. این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان درمان لک هستند مناسب می‌باشد.

ماندگاری مزونیدلینگ

پوست هر فردی نسبت به آسیب ها و زخم ها، به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهد؛ اما هر چقدر آسیب پوستی کمتر باشد و یا سبک زندگی و تغذیه شما بهتر باشد به ماندگاری بیشتر درمان با مزونیدلینگ کمک می کند. به طور کل بدانید که نتایج حاصل از مزونیدلینگ دائمی نیست، متخصصین برای دوام و ماندگاری این اثرات، توصیه می کنند که هر سه ماه، این پروسه و درمان را تکرار کنید.

آیا مزونیدلینگ صورت برای جای جوش نیز کاربرد دارد؟

برای مزونیدلینگ جای جوش باید سوزن‌هایی به ناحیه مزودرم وارد شوند. ورود سوزن‌ها سبب ایجاد زخم و تحریک پوست می‌شوند. افزایش گردش خون در این ناحیه با تسریع فرآیند کلاژن‌سازی به بهبود کشسانی پوست کمک می‌کند. نوسازی ایجاد شده در این روش سبب می‌شود که پوست به پیگمنت‌های غیرطبیعی واکنش دهد. در نتیجه، قسمت‌هایی از پوست که به دلیل جوش، زخم یا آفتاب سوختگی تغییر رنگ داده‌اند، اصلاح خواهند شد. با مزونیدلینگ جای جوش، علاوه بر جوانسازی، از بین بردن آثار زخم‌های قدیمی، منافذ پوست نیز بسته‌تر خواهند شد. به همین دلیل در درمان جوش‌های سرسیاه نیز بسیار مؤثر هستند. مزونیدلینگ با ترمیم فرورفتگی‌های ناشی از جوش‌های دوران بلوغ و جوانی، به فرد ظاهری جوان‌تر و زیباتر خواهد بخشید.

زخم صورت بعد از مزونیدلینگ کی بهبود می یابد؟

زخم های ریزی که مزونیدلینگ ایجاد می کند طی 4 الی 7 روز بهبود می یابند و به وسیله ی کرم های ترمیم کننده از بین می روند. کرم ضد آفتاب که پزشک پیشنهاد می کند را حتماً به طور مداوم استفاده کنید؛ چراکه همه ی این موارد نقش ترمیم کنندگی دارند.

هزینه هر جلسه مزونیدلینگ صورت

عوامل زیادی بر روی هزینه مزونیدلینگ تأثیر می گذارد، از جمله آنها موارد زیر می باشد:

تعداد جلسات مزونیدلینگ

یکی از عواملی که بر روی هزینه آن تأثیر می گذارد، تعداد جلساتی است که باید برای درمان آن را در نظر گرفت. پزشکان با توجه به نوع بیماری هر فرد تعداد جلسات درمان را معین می کند. برای مشاهده تأثیرات بهتر باید همه جلسات را به صورت مرتب انجام دهید.

از عوامل دیگری که تأثیر مستقیم بر روی هزینه های مزونیدلینگ دارد، گستردگی محل درمان می باشد. هر چه قسمت مورد نظر بزرگ تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. چون از موارد بیشتری برای آن باید استفاده کرد.

برای درمان نواحی مختلف از مواد مختلفی باید استفاده کرد که یکی از عوامل مؤثر هزینه های بالا مزونیدلینگ است.

تجربه و مهارت پزشک تأثیر زیادی بر روی قیمت آن خدمات دارد.

در مزونیدلینگ از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که قیمت هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت است.

عوارض مزونیدلینگ

از آنجایی‌ که در مزونیدلینگ سوزن‌ها وارد پوست می‌شوند، التهاب، قرمزی و کمی سوزش از رایج‌ترین عوارض آن هستند. همچنین بعد از این عمل ممکن است پوست، کمی تیره شود و تغییر رنگ دهد. به دلیل استفاده از سوزن در این روش، زخم‌های بسیار ریز و کوچکی در محل درمان ایجاد می‌شود. این زخم‌ها ظرف چند روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند و جای آنها نیز باقی نمی‌ماند. البته به شرط آنکه فرد زخم‌ها را دست‌کاری نکند.

اگر مایل به انجام انواع روشهای جوانسازی مانند تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان هستید؛ لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309
تلفن : 32245018 - 031
موبایل مطب : 09135116500


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نوروزی [ 1402-09-02 ]
سلام برای درمان لک های بارداری هم میشه از مزونیدلینگ استفاده کرد آیا روشی هست ک درمان قطعی داشته باشه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوستلیفت با نخ روش غیرجراحی جوانسازی پوست

لیفت صورت با نخ سیلوئت، نوعی درمان ضد پیری است که تلفیقی از لیفت صورت و بازسازی تدریجی کلاژن، ارائه می‌دهد و در روند تأثیر بالا رفتن سن روی صورت تغییر ایجاد می‌کند. این شیوه‌ی درمانی که به لیفت تک بخیه و لیفت وقت ناهار هم معروف است، از نخ‌های بخیه‌ جذبی ساخته شده از پلی لاکتیک اسید تشکیل شده است ... ادامه مطلب

درمان تاول های پوستی خارش داردرمان تاول های پوستی خارش دار

تاول، نوعی برآمدگی و جوش روی پوست است که درون آن پر از مایع بوده و ممکن است بر روی قسمتهای مختلف بدن به وجود بیاید. تاولها اگر هیچ دردی ایجاد نکنند، ظاهر ناخوشایندی دارند. شناخت انواع تاول‌ و علل ایجاد آنها به شما کمک می کند مناسب ترین درمان را دریافت کنید. در این بخش به معرفی انواع تاول پرداختیم. ... ادامه مطلب

دلایل کهیر زدن پوست و راه های درمان آندلایل کهیر زدن پوست و راه های درمان آن

کهیر یا راش ضایعات قرمز، برجسته و خارش‌ دار پوستی است که گاهی به علت آلرژی ایجاد می‌ شود. آلرژن، محرکی است که باعث واکنش آلرژیک می‌ شود. در این مطلب به دلایل ایجاد کهیر پوستی و روشهای درمان آن میپردازیم. ... ادامه مطلب

رفع گودی بالای چشم با تزریق ژلرفع گودی بالای چشم با تزریق ژل

استفاده از تزریق ژل منجر به بهبود مشکلات مربوط پلک و تصحیح گودی بالای چشم پلک می‌ گردد و برای کاهش حجم بعد از بلفاروپلاستی نیز مفید است ... ادامه مطلب